Objectieven per post
Objectieven per post
Hallo,
Ik ben van plan om de Nikkor 70-300 VR aan te kopen.
Heb een aantal leuke prijzen zien staan op internet.
Nu is mijn vraag of het verstandig is om objectieven met de post
te laten komen.
Ik ben van plan (vanwege het bestel gemak en snelheid) om via
Kamera Express te bestellen.
Iemand ervaring met hun verzendingen van objectieven?
De winkel is nu niet bepaald voor mij in de buurt.
Ik ben van plan om de Nikkor 70-300 VR aan te kopen.
Heb een aantal leuke prijzen zien staan op internet.
Nu is mijn vraag of het verstandig is om objectieven met de post
te laten komen.
Ik ben van plan (vanwege het bestel gemak en snelheid) om via
Kamera Express te bestellen.
Iemand ervaring met hun verzendingen van objectieven?
De winkel is nu niet bepaald voor mij in de buurt.
Is geen probleem. De objectieven zijn vaak erg goed verpakt. Bovendien zal het via een verzekerde verzending gaan. Dat betekent dat mocht er iets mis gaan, de post moet kunnen aantonen dat ze het pakketje ook daadwerkelijk is afgeleverd. Ze moeten daarom de ontvanger altijd om een handtekening vragen. Standaard is het pakket dan tegenover 500 euro verzekerd.
Ik zou me er niet druk om maken. ik heb tientallen camera's en lenzen via de post laten komen, ook met onverzekerde verzending en er is nog nooit iets misgegaan.
Ik zou me er niet druk om maken. ik heb tientallen camera's en lenzen via de post laten komen, ook met onverzekerde verzending en er is nog nooit iets misgegaan.
moet inderdaad geen enkel probleem zijn
de 500 euro verzekering kan natuurlijk ook 1000, 1500 euro ect zijn. afhankelijk van de waarde die in het pakket zit.
"Dat betekent dat mocht er iets mis gaan, de post moet kunnen aantonen dat ze het pakketje ook daadwerkelijk is afgeleverd. Ze moeten daarom de ontvanger altijd om een handtekening vragen"
spreek uit ervaring als verzender dat ik op zijn tijd hoor dat paketten zonder handtekening afgeleverd worden. idem voor alleen huisadres ! toch afgeven bij de buren.
nam van de week nog een pakket aan van de ING [ beveiligingscalculator ] zonder handtekening....
Arend
de 500 euro verzekering kan natuurlijk ook 1000, 1500 euro ect zijn. afhankelijk van de waarde die in het pakket zit.
"Dat betekent dat mocht er iets mis gaan, de post moet kunnen aantonen dat ze het pakketje ook daadwerkelijk is afgeleverd. Ze moeten daarom de ontvanger altijd om een handtekening vragen"
spreek uit ervaring als verzender dat ik op zijn tijd hoor dat paketten zonder handtekening afgeleverd worden. idem voor alleen huisadres ! toch afgeven bij de buren.
nam van de week nog een pakket aan van de ING [ beveiligingscalculator ] zonder handtekening....

Arend
Laatst gewijzigd door Arend-ho op wo jul 23 2008 11:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ed Post
- Clublid
- Berichten: 2353
- Lid geworden op: wo apr 13 2005 3:22 pm
- Locatie: Tweede Exlöermond
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zo'n beetje al mijn bodies en lenzen zijn gewoon per post gekomen en ik heb nog nooit een probleem daarmee gehad.
Inderdaad wel zorg dat het goed is ingepakt, maar wanneer de originele verpakking wordt gebruikt zit dat wel goed.
Inderdaad wel zorg dat het goed is ingepakt, maar wanneer de originele verpakking wordt gebruikt zit dat wel goed.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Re: Objectieven per post
Per post is geen probleem. Maar denk ook eens aan cameranu.nl. Deze geven een prima service.Brabo schreef:Hallo,
Ik ben van plan om de Nikkor 70-300 VR aan te kopen.
Heb een aantal leuke prijzen zien staan op internet.
Nu is mijn vraag of het verstandig is om objectieven met de post
te laten komen.
Ik ben van plan (vanwege het bestel gemak en snelheid) om via
Kamera Express te bestellen.
Iemand ervaring met hun verzendingen van objectieven?
De winkel is nu niet bepaald voor mij in de buurt.
Verder veel succes en plezier met je aanschaf!
Maar werkt niet altijd, TNT heeft bijvoorbeeld een gewichts limiet van 2Kg, als je daar boven gaat is het dus maximaal 500 Euries dat je kan verzekeren. Ik liep er toevallig gisteren tegenaan toen ik wat duikapparatuur naar Engeland moest versturen voor reparatie. Het pakketje was 2,2 Kg dus moest ik maar genoegen nemen met 500 Euries verzekering want hoger deed TNT nietArend-ho schreef:moet inderdaad geen enkel probleem zijn
de 500 euro verzekering kan natuurlijk ook 1000, 1500 euro ect zijn. afhankelijk van de waarde die in het pakket zit.

Grtz,
Paul
Heb ook alles online aangeschaft (mede vanwege de desinteresse in de winkel waar ik het wilde kopen)
Maar neemt niet weg dat je altijd afhankelijk bent van wat de post brengt. Je kunt het van te voren niet controleren zonder later in een welles-nietes situatie te komen.
Zo kocht ik laatst bij CameraNu een 50 mm 1.4. Ding gebruikt, super lichtsterk! Alleen merkte ik dat de autofocus soms bleef hangen. Nu focus ik meestal handmatig, dus op zich geen probleem. Maar een niéuwe lens moet nu eenmaal goed zijn, dus toch effe bellen.
Zelf terugsturen (wederom portokosten..) en dan wordt ie opgestuurd naar Nikon. Berichtje terug, val- of stootschade. Repareren kost €35 plus allerlei onzin kosten als handling etc. Kosten totaal €65.-
Het gekke is, als ik 'm niét laat repareren kost het evenveel aan onderzoekskosten!
Ik weer mailen en bellen met Urk. Koop een nieuwe lens, ding is niet goed. Binnen paar dagen teruggestuurd en nu moet ik opdraaien voor de kosten. Daarnaast ben ik 'm nu al twee weken kwijt, niemand weet hoe lang het duurt.
Had ik 'm in een winkel gekocht had ik 'm allereerst kunnen proberen en was de fout waarschijnlijk opgevallen. Anders had ik zeker direct een nieuwe gekregen.
Nu was ik iets goedkoper uit, moet eerst verzendkosten, dan retourporto en nu nogmaals €65.00 betalen. Duur grapje al met al....
Voor de goede orde, ik heb 'm niet laten vallen natuurlijk
Albert
Maar neemt niet weg dat je altijd afhankelijk bent van wat de post brengt. Je kunt het van te voren niet controleren zonder later in een welles-nietes situatie te komen.
Zo kocht ik laatst bij CameraNu een 50 mm 1.4. Ding gebruikt, super lichtsterk! Alleen merkte ik dat de autofocus soms bleef hangen. Nu focus ik meestal handmatig, dus op zich geen probleem. Maar een niéuwe lens moet nu eenmaal goed zijn, dus toch effe bellen.
Zelf terugsturen (wederom portokosten..) en dan wordt ie opgestuurd naar Nikon. Berichtje terug, val- of stootschade. Repareren kost €35 plus allerlei onzin kosten als handling etc. Kosten totaal €65.-
Het gekke is, als ik 'm niét laat repareren kost het evenveel aan onderzoekskosten!
Ik weer mailen en bellen met Urk. Koop een nieuwe lens, ding is niet goed. Binnen paar dagen teruggestuurd en nu moet ik opdraaien voor de kosten. Daarnaast ben ik 'm nu al twee weken kwijt, niemand weet hoe lang het duurt.
Had ik 'm in een winkel gekocht had ik 'm allereerst kunnen proberen en was de fout waarschijnlijk opgevallen. Anders had ik zeker direct een nieuwe gekregen.
Nu was ik iets goedkoper uit, moet eerst verzendkosten, dan retourporto en nu nogmaals €65.00 betalen. Duur grapje al met al....
Voor de goede orde, ik heb 'm niet laten vallen natuurlijk

Albert
- Léon Obers
- Forumlid
- Berichten: 14887
- Lid geworden op: vr okt 28 2005 3:26 pm
- Locatie: Eindhoven
- Ervaringsniveau: *****
Ik zou dat nooit geaccepteerd hebben. Omruilen voor een ander exemplaar !!!
Voor aankopen via internet gelden een aantal wettelijke regels. Een van de belangrijkste regels is dat voor 8 dagen een "afkoelingsperiode" in acht genomen moet worden door de leverancier.
Dat betekent dat een koper binnen 8 dagen het gekochte spul zonder enige uitleg van redenen terug kan sturen, en daarmee de koopovereenkomst ontbonden wordt (dus geld terug). Binnen dat stramien van regelgeving past ook de omruil van een defect naar een goed werkend product (anders stuur je het terug en vraag je je geld terug).
Voor aankopen via internet gelden een aantal wettelijke regels. Een van de belangrijkste regels is dat voor 8 dagen een "afkoelingsperiode" in acht genomen moet worden door de leverancier.
Dat betekent dat een koper binnen 8 dagen het gekochte spul zonder enige uitleg van redenen terug kan sturen, en daarmee de koopovereenkomst ontbonden wordt (dus geld terug). Binnen dat stramien van regelgeving past ook de omruil van een defect naar een goed werkend product (anders stuur je het terug en vraag je je geld terug).
Vriendelijke groet, Léon Obers
geen last van...maar misschien omdat ik een contract heb lopen bij TNTpabusk schreef:Maar werkt niet altijd, TNT heeft bijvoorbeeld een gewichts limiet van 2Kg, als je daar boven gaat is het dus maximaal 500 Euries dat je kan verzekeren. Ik liep er toevallig gisteren tegenaan toen ik wat duikapparatuur naar Engeland moest versturen voor reparatie. Het pakketje was 2,2 Kg dus moest ik maar genoegen nemen met 500 Euries verzekering want hoger deed TNT nietArend-ho schreef:moet inderdaad geen enkel probleem zijn
de 500 euro verzekering kan natuurlijk ook 1000, 1500 euro ect zijn. afhankelijk van de waarde die in het pakket zit..
Grtz,
Paul
ook heel eerlijk mijn paketten zijn meestal niet zwaarder dan 1,5 kilo...dus helemaal zeker weten doe ik het ook niet.
wat betreft vrouwenhof is dat niet echt acceptabel.
een DOA zoals ik het noem moet kosteloos omgeruild worden.
dat je toevallig 1 maal de verzendkosten betaald kan ik in komen. de rest van het verhaal niet.
dus Urk bellen en terug met het geld....weet nog wel een adres voor je


Arend
Tsja, ik ben er ook niet echt happy mee. Moet zeggen dat ik zelf nogal een druk baasje ben, gezin, bedrijf en nog wat andere hobby's. Merkte het probleem met de AF wel vrij snel, maar heb na de termijn van 8 dagen pas contact met urk opgenomen. Heb nog wel geinformeerd naar de gang van zaken, maar toen ik informeerde naar omruilen en nadeel van online kopen kreeg ik alleen stilte aan de andere kant van de lijn.
Ben nu al drie weken zonder mijn fijne objectiefje, enige wat ik nu hoor is dit;
Geachte klant,
Wij hebben contact gezocht met de importeur inzake de status van uw reparatie.
Zij gaven ons de volgende informatie:
Uw schade is nog in behandeling bij de reparateur.
Wij zullen u op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Over de kosten, ik informeerde ook daarnaar, kreeg te horen dat zij het objectief als service (!) kostenloos na de reparatie aan mij sturen. Let wel, ik heb dan al 30 % meer betaald aan kosten, handling, porto, onderzoekskosten enz.!!
Anyway, ik wil nu nog een 24-70 2.8 hebben, dus Arend, als je nog een beter adres hebt, dan gráág!
Albert
Ben nu al drie weken zonder mijn fijne objectiefje, enige wat ik nu hoor is dit;
Geachte klant,
Wij hebben contact gezocht met de importeur inzake de status van uw reparatie.
Zij gaven ons de volgende informatie:
Uw schade is nog in behandeling bij de reparateur.
Wij zullen u op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Over de kosten, ik informeerde ook daarnaar, kreeg te horen dat zij het objectief als service (!) kostenloos na de reparatie aan mij sturen. Let wel, ik heb dan al 30 % meer betaald aan kosten, handling, porto, onderzoekskosten enz.!!
Anyway, ik wil nu nog een 24-70 2.8 hebben, dus Arend, als je nog een beter adres hebt, dan gráág!
Albert
Hoger dan €500 kan niet (altijd) vziw. Maar her risico ligt bij de afzender: pakket WEL geod op beschadigingen controleren aan de buitenkant en in geval van twijfel onder het wijze toeziend oog van de TNT werknemer die het pakket bezort openen! (advies TNT zelf)Arend-ho schreef:moet inderdaad geen enkel probleem zijn
de 500 euro verzekering kan natuurlijk ook 1000, 1500 euro ect zijn. afhankelijk van de waarde die in het pakket zit.
"Dat betekent dat mocht er iets mis gaan, de post moet kunnen aantonen dat ze het pakketje ook daadwerkelijk is afgeleverd. Ze moeten daarom de ontvanger altijd om een handtekening vragen"
spreek uit ervaring als verzender dat ik op zijn tijd hoor dat paketten zonder handtekening afgeleverd worden. idem voor alleen huisadres ! toch afgeven bij de buren.
nam van de week nog een pakket aan van de ING [ beveiligingscalculator ] zonder handtekening....![]()
Arend
De AFZENDER kan aangeven als hij wil dat het pakket niet bij buren of anderen kan afgeleverd worden: daarop heeft de ontvanger helaas geen enkele invloed. Ik heb er al vaker over met TNT in de clinch gelegen. "Persoonlijke aflevering" heet dat meen ik.
Willem.
- gongon
- Clublid
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: za jun 07 2008 10:21 am
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nou bij ons vind de TNT medewerker het niet goed dat ik het pakket open als hij er bij is. Als ik onder rembours bestel ook niet. Als er iets niet in orde is dan is dat een zaak tussen mij en de leverancier zegt hij.pakket WEL geod op beschadigingen controleren aan de buitenkant en in geval van twijfel onder het wijze toeziend oog van de TNT werknemer die het pakket bezort openen! (advies TNT zelf)
Groetjes Gonnie.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Neem dan contact op met TNT zou ik zeggen. Dit advies kwam van hen. Als een medewerker daar dan niet aan wil mee doen heeft hij/zij een probleem, niet jij.gongon schreef:Nou bij ons vind de TNT medewerker het niet goed dat ik het pakket open als hij er bij is. Als ik onder rembours bestel ook niet. Als er iets niet in orde is dan is dat een zaak tussen mij en de leverancier zegt hij.pakket WEL geod op beschadigingen controleren aan de buitenkant en in geval van twijfel onder het wijze toeziend oog van de TNT werknemer die het pakket bezort openen! (advies TNT zelf)
Groetjes Gonnie.
Ik denk dat eea wordt ingegeven door de angst voor administratieve rompslomp, terwijl het feitelijk alleen bedoeld is om een belangrijke (en eigenlijk enig mogelijke!) getuige te hebben, meer niet.
Willem.