Foto's meteen bekijken via een portable dvd?
Foto's meteen bekijken via een portable dvd?
Hoi, weet iemand hoe ik mijn foto's direckt op een portable dvd kan bekijken,welke kabel heb ik daar voor nodig,met de bijgeleverde kabel kan het niet,Ik heb een D200 en D80,Ik heb gezien op YOUTUBE dat het mogelijk is, Via deze link is het te zien dat het gaat,
http://www.youtube.com/watch?v=1xQmWPAc ... re=related
Vr Gr Chris
http://www.youtube.com/watch?v=1xQmWPAc ... re=related
Vr Gr Chris
Hangt er vanaf wat voor portable DVD-speler je hebt. Degene die ik heb werkt met een speciale mini-jack voor AV-in. Ik zou de kamera en de kabel die daarbij zit en de portable speler en de kabels die daarbij zitten meenemen naar een electronicazaak (niet Mediamarkt of Dixons o.i.d. maar een echte, waar ze in 3000 laatjes allemaal verschillende plugjes e.d. verkopen) en vragen of ze je kunnen helpen. Er zijn zoveel verschillende kabeltjes, plugjes en snoertjes in omloop...
Begrijp ik dat je via de USB-ingang van die speler wilt werken? Zit niet op de mijne, dus ik dacht dat je via het video-kabeltje aan de slag wou. Volgens de specs op de AKAI-site zit er in de DVD-speler ook een SD-kaartsleuf, daar past de kaart uit je D80 dus wel in (dat is toch een SD-kaart?). Verder zou je moeten kijken als je via het USB-kabeltje wilt werken of je de camera ook als externe harde schijf kunt gebruiken. Bij mijn D60 kan dat niet, maar bij andere modellen dacht ik wel, moet je hem in "slave"-mode zetten ofzoiets maar dat moet je dan even in je gebruiksaanwijzing bekijken. Als je je camera dan als ext. harde schijf instelt en aan je DVD-speler hangt zou het ook kunnen werken.
Daarbij staat er op de AKAI site dat de USB kabel voor mp3/wma werkt, dus misschien niet voor JPEG-bestanden. Dat weet ik verder ook niet.
Het makkelijkst lijkt mij die SD-kaartsleuf te gebruiken. De D200 heeft die wrsch niet dus dan zal je via de USB-kabel moeten werken. Als het kabeltje dat bij de kamera zit niet past, dan even naar de winkel met alle apparaten (vermoedelijk is de ingang op de DVD-speler ook een mini-USB, net als de uitgang op de kamera's).
Daarbij staat er op de AKAI site dat de USB kabel voor mp3/wma werkt, dus misschien niet voor JPEG-bestanden. Dat weet ik verder ook niet.
Het makkelijkst lijkt mij die SD-kaartsleuf te gebruiken. De D200 heeft die wrsch niet dus dan zal je via de USB-kabel moeten werken. Als het kabeltje dat bij de kamera zit niet past, dan even naar de winkel met alle apparaten (vermoedelijk is de ingang op de DVD-speler ook een mini-USB, net als de uitgang op de kamera's).
Joepert en roelof bedank voor het uitvogelen,ja ik wil via de video ingang op mn portable dvd mn foto's bekijken.ja ik heb er een kabel met tulpstekker bij,maar daar zitten 3 tulpjes aan wit rood en geel, maar ik heb alleen de gele maar nodig, maar dat werkt niet.Ik ga wel eens bij electronica zaak informeren,meschien dat ik tog die mini-jack voor AV-in nodig heb zoals joepert er een heeft,Ja roelof op het filmpje zie ik ook de gele tulpstekker,ik heb het geprobeert met de gele alleen aan te sluiten en de rode en witte los dr bij laten hangen ,maar helaas,Mijn sd kaart van mn D80 werkt wel,maar dat is niet de bedoeling om eerst mn kaart er uit te halen,ik wil ze meteen laten bekijken op mn dvd
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Chris,
Dit moet zonder meer mogelijk zijn. Bij mijn D300 heb ik een kabel geleverd gekregen met een mini jack aan de ene kant en een tulp aan de andere. Bij mijn portable DVD zat een kabel met drie maal tulp female en een mini jack. Je hoeft alleen de gele tulp te gebruiken. Je moet echter wel een DVD speler hebben met een AV in en niet alleen een AV out.
Overigens, is het beeld op mijn portable DVD vele malen slechter dan op het TFT scherm van de camera. Ik gebruik dit bij astrofotografie waarbij mijn camera nogal eens onder onmogelijke hoeken aan mijn telescoop hangt en het scherm van de camera niet te zien is.
Succes en als je vragen hebt, hoor ik het nog wel.
Coos
Dit moet zonder meer mogelijk zijn. Bij mijn D300 heb ik een kabel geleverd gekregen met een mini jack aan de ene kant en een tulp aan de andere. Bij mijn portable DVD zat een kabel met drie maal tulp female en een mini jack. Je hoeft alleen de gele tulp te gebruiken. Je moet echter wel een DVD speler hebben met een AV in en niet alleen een AV out.
Overigens, is het beeld op mijn portable DVD vele malen slechter dan op het TFT scherm van de camera. Ik gebruik dit bij astrofotografie waarbij mijn camera nogal eens onder onmogelijke hoeken aan mijn telescoop hangt en het scherm van de camera niet te zien is.
Succes en als je vragen hebt, hoor ik het nog wel.
Coos
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wat een toeval: dit staat in het laatste NCN clubblad:
Laat het model zien hoe je de pose wilt hebben, doe het zelf voor en laat het model dan door de camera kijken. Sluit een portable DVD speler of TV aan op de TV uitgang van je camera. Bij een Coolpix (niet alle modellen) kan het model alles zelf zien, bij een D200 e.d. ziet het model dat wat op de monitor komt.
Laat het model zien hoe je de pose wilt hebben, doe het zelf voor en laat het model dan door de camera kijken. Sluit een portable DVD speler of TV aan op de TV uitgang van je camera. Bij een Coolpix (niet alle modellen) kan het model alles zelf zien, bij een D200 e.d. ziet het model dat wat op de monitor komt.