waarom zo moeilijk?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Een foto rechtstreeks op de site plaatsen vanuit je eigen PC zou een optie zijn, maar je moet zoals gezegd behoorlijk veel dataverkeer en opslagruimte hebben. En daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan.
Dit prijskaartje zal dan vervolgens weer aan alle leden doorberekend moeten worden, ofwel een eventuele verhoging van de contributie tot gevolg. Hierdoor kan de drempel voor potentiële leden hoger worden.
Daarnaast moet je ook weer zorgen dat alleen de leden rechtstreeks vanaf hun PC foto's kunnen plaatsen. Anders zouden niet leden "over de rug" van de leden vrolijk hun foto's kunnen plaatsen.
Als je je foto's wilt sharen met anders is dan een wens van jezelf. Ofwel kijk eens rond bij diverse hostingbedrijven. Voor nog geen 30 euro per jaar heb je een eigen domeinnaam en een leuke webspace om behoorlijk wat foto's op het net te plaatsen. Daarnaast heb je bij de meeste internetproviders ook ruimte om een eigen website op te zetten. Dataverkeer is meestal de enige blokkade omdat deze aan de lage kant is.
Ik denk dat je met digitale fotografie gewoon niet zonder eigen webspace kan tenzij je tevreden bent met de gratis foto sites
Dit prijskaartje zal dan vervolgens weer aan alle leden doorberekend moeten worden, ofwel een eventuele verhoging van de contributie tot gevolg. Hierdoor kan de drempel voor potentiële leden hoger worden.
Daarnaast moet je ook weer zorgen dat alleen de leden rechtstreeks vanaf hun PC foto's kunnen plaatsen. Anders zouden niet leden "over de rug" van de leden vrolijk hun foto's kunnen plaatsen.
Als je je foto's wilt sharen met anders is dan een wens van jezelf. Ofwel kijk eens rond bij diverse hostingbedrijven. Voor nog geen 30 euro per jaar heb je een eigen domeinnaam en een leuke webspace om behoorlijk wat foto's op het net te plaatsen. Daarnaast heb je bij de meeste internetproviders ook ruimte om een eigen website op te zetten. Dataverkeer is meestal de enige blokkade omdat deze aan de lage kant is.
Ik denk dat je met digitale fotografie gewoon niet zonder eigen webspace kan tenzij je tevreden bent met de gratis foto sites
Mijn onderschrift is toch niet zo belangrijk. Het gaat er om wat er in het bovenschrift staat
Natuurlijk is niet iedereen even handig met computers. Volgens mij ben je als digibeet echter net zo veel tijd kwijt om er achter te komen hoe je hier foto's zou kunnen uploaden en weer in berichten gebruiken, als dat je uitzoekt hoe dat middels een ander alternatief zou moeten. Het grootste verschil is dat de optie om het hier te uploaden een hele hoop extra kosten met zich mee brengt.
Wat je misschien al weet zelf ben ik de slimste ook niet en voor mij was het in het begin ook een beetje ????
Maar het bleek echt simpeler dan ik zelf dacht en ik was zelf te laks om me er een beetje moeite voor te doen.
Dus het was mischien een wat geonnuanceerde zelfprojecterende opmerking.
Het werk gewoon als een mapje de site vraagt bij upload om te bladeren dan ga je naar de map en wijst de foto aan in de map.
Hierna doe je er nog meer of niet en druk je op de upload button.
Daarna staan de foto's op de site als je dan die foto aan klikt zie ook het adres in bekende balk van je browser. Daar staat het adres van je foto.
Dit adres kopieer je dan. In dit forum plaats je hem dan door in een bericht te beginnen met de button "IMG" (plakken) achter plaats je ".jpg"dan weer de button "IMG"
boem en dan staat hij er
valt echt mee je moet je wel even registreren enzo maar het uploaden kost echt net zoveel tijd.
Als alle foto's op deze site blijfen plakken/staan word het bestand bovendien echt heel groot zeker na een jaar. Het lijkt mij een grote belasting.
groetjes
Maar het bleek echt simpeler dan ik zelf dacht en ik was zelf te laks om me er een beetje moeite voor te doen.
Dus het was mischien een wat geonnuanceerde zelfprojecterende opmerking.
Het werk gewoon als een mapje de site vraagt bij upload om te bladeren dan ga je naar de map en wijst de foto aan in de map.
Hierna doe je er nog meer of niet en druk je op de upload button.
Daarna staan de foto's op de site als je dan die foto aan klikt zie ook het adres in bekende balk van je browser. Daar staat het adres van je foto.
Dit adres kopieer je dan. In dit forum plaats je hem dan door in een bericht te beginnen met de button "IMG" (plakken) achter plaats je ".jpg"dan weer de button "IMG"
boem en dan staat hij er
valt echt mee je moet je wel even registreren enzo maar het uploaden kost echt net zoveel tijd.
Als alle foto's op deze site blijfen plakken/staan word het bestand bovendien echt heel groot zeker na een jaar. Het lijkt mij een grote belasting.
groetjes
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
ik gebruik www.imageshack.us en upload op die manier duizenden foto's gratis naar www.honkbalforum.nl en het is gratis..
Sorry dat ik het zeg,maar waarom moet je hier nu ineens betalend lid zijn om evt foto`s op een "makkelijke" manier te posten,terwijl je op het scoutingforum gewoon gratis en ongesponsord je postings met foto`s kan onderbouwen.Natuurlijk,er staan daar lang niet zoveel foto`s op als op een specifiek foto forum,maar het enige wat we tot nu toe van Sebastiaan (de webmaster) te horen hebben gekregen is het verzoek om onze foto`s niet te groot te maken.marcb_1977 schreef:Een foto rechtstreeks op de site plaatsen vanuit je eigen PC zou een optie zijn, maar je moet zoals gezegd behoorlijk veel dataverkeer en opslagruimte hebben. En daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan.
Ik ben idd nogal een digibeet,maar heb daarnaast ook nogal een gezond wantrouwen jegens "gratis"fotosites
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Het zou toch wel gelijk van je schijf moeten kunnen want bij Zoom.nl moet je gewoon inloggen, dan op de knop "upload" klikken, vervolgens de foto aanklikken op de locatie op je schijf waar je de foto bewaard die je wil laten zien en voila.....................na inloggen dus 2 klikjes en het is gebeurd.
of is dit te simpel gedacht????????
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Ja het kan wel, maar dan moet de forum software het ook ondersteunen en dat is dus niet het geval hier.Nikon Gino schreef:Het zou toch wel gelijk van je schijf moeten kunnen want bij Zoom.nl moet je gewoon inloggen, dan op de knop "upload" klikken, vervolgens de foto aanklikken op de locatie op je schijf waar je de foto bewaard die je wil laten zien en voila.....................na inloggen dus 2 klikjes en het is gebeurd.

- Brenzef
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ja, is iets te simpel.Nikon Gino schreef:Het zou toch wel gelijk van je schijf moeten kunnen want bij Zoom.nl moet je gewoon inloggen, dan op de knop "upload" klikken, vervolgens de foto aanklikken op de locatie op je schijf waar je de foto bewaard die je wil laten zien en voila.....................na inloggen dus 2 klikjes en het is gebeurd.
Met jou 2 klikjes upload je de foto naar de server van Zoom.
Dat is een apart programma die dat voor je regelt (je zult een keer op "yes" geklikt hebben bij een eerste bezoek aan Zoom.
Je kunt als je een vast IP adres hebt ook op je eigen computer je foto's plaatsen, maar dan moet je additionele software installeren.
En.... iets meer pindakaas van IT gegeten hebben.
Oh ja, je PC moet dan ook aanstaan wil je de foto's zien.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Ok Macosx, nu snap ik het een beetje.
Bedankt voor je informatieve antwoord.
En Brenzef, ik lust geen pindakaas en nee, ik heb nergens op "Yes" geklikt.
Mvg, Gino
Bedankt voor je informatieve antwoord.
En Brenzef, ik lust geen pindakaas en nee, ik heb nergens op "Yes" geklikt.
Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Met alle respect voor een scoutingforum, denk ik niet dat je dit kunt vergelijken met een forum van bijvoorbeeld de Nikon Club. Ook hier zie je geen sponsoren en wordt het forum (volgens mij) voor een groot gedeelte betaald uit de contributie van de leden. Het is dan niet meer dan normaal dat zij het recht hebben we op de makkelijke manier foto's te plaatsen. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als deeplinking. Ofwel de foto's hier op het forum plaatsen en vervolgens op andere sites en fora een link plaatsen naar de foto's hier op het forum. Dit betekent vervolgens weer dataverkeer op de server van NCN.roboduck schreef: Sorry dat ik het zeg,maar waarom moet je hier nu ineens betalend lid zijn om evt foto`s op een "makkelijke" manier te posten,terwijl je op het scoutingforum gewoon gratis en ongesponsord je postings met foto`s kan onderbouwen.Natuurlijk,er staan daar lang niet zoveel foto`s op als op een specifiek foto forum,maar het enige wat we tot nu toe van Sebastiaan (de webmaster) te horen hebben gekregen is het verzoek om onze foto`s niet te groot te maken.
Ik ben idd nogal een digibeet,maar heb daarnaast ook nogal een gezond wantrouwen jegens "gratis"fotosites
Er zit dus meer achter. Jammer vind ik alleen dat de discussie hier door leden en niet leden wordt gevoerd, maar dat niet een bestuurslid opstaat en vervolgens gewoon met een duidelijke verklaring komt. Misschien is het allemaal wel uitgelegd, maar toch. Dat geeft opheldering en geen discussies waar zaken worden aangenomen.
Mijn onderschrift is toch niet zo belangrijk. Het gaat er om wat er in het bovenschrift staat
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Helemaal niet moeilijk, ik snap er niks van
Best wel een ingewikkelde materie en zoals al eerder gezegd, zit er meer achter dan je op het eerste gezicht zou vermoeden.
Maar zoals ik begrepen heb zijn het alleen de leden en niet leden van de NCN die deze discussie zijn aangegeaan.
Dus de antwoorden hoe redelijk ze ook klinken, hoeven niet per sé de argumenten te bevatten die (ondanks dat het redelijk klinkt allemaal) door het bestuur gehanteerd worden.
Misschien kan een lid van het bestuur van de NCN de vraagstelling van de vraagsteller aan het begin van dit topic beantwoorden?
Groetjes George
Maar zoals ik begrepen heb zijn het alleen de leden en niet leden van de NCN die deze discussie zijn aangegeaan.
Dus de antwoorden hoe redelijk ze ook klinken, hoeven niet per sé de argumenten te bevatten die (ondanks dat het redelijk klinkt allemaal) door het bestuur gehanteerd worden.
Misschien kan een lid van het bestuur van de NCN de vraagstelling van de vraagsteller aan het begin van dit topic beantwoorden?
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Brenzef
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik kan eventueel, indien er animo is kijken of ik een gedeelte van mijn NAS (Network Attached Storage) beschikbaar kan maken voor NCN.
Ik heb het dan over 500Gb. Dan heb je niks te maken met copyrights etc. en je kunt net zoals eerder beschreven je foto's met je browser uploaden.
Ik hoor wel of iemand hierin intresse heeft, dan zal ik eens kijken of het technisch een beetje te doen is.
Ik heb het dan over 500Gb. Dan heb je niks te maken met copyrights etc. en je kunt net zoals eerder beschreven je foto's met je browser uploaden.
Ik hoor wel of iemand hierin intresse heeft, dan zal ik eens kijken of het technisch een beetje te doen is.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Bedankt
Wel Brenzef, je laat je wel van je goede kant zien, sociaal mens en ik denk dat er verschillende zullen zijn die daar graag gebruik van willen maken.
Ik ben zelf ook nog niet zo thuis in dat ICT wereldje wat wel kan en niet, maar vooral hoe iets tot stand gebracht kan worden.
Maar ikzelf waardeer het bijzonder.
Nu nog kijken hoe het toegepast kan worden en/of mijn grijze massa het ook wil snappen.
Bedankt alvast.
Groetjes George
Ik ben zelf ook nog niet zo thuis in dat ICT wereldje wat wel kan en niet, maar vooral hoe iets tot stand gebracht kan worden.
Maar ikzelf waardeer het bijzonder.
Nu nog kijken hoe het toegepast kan worden en/of mijn grijze massa het ook wil snappen.
Bedankt alvast.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken