Nieuwe Nikon tussen D40 en D80 + 5 nieuwe pro lenzen

Discussies over ons favoriete merk
yoyo

Bericht door yoyo » za feb 03 2007 1:06 pm

alfredo schreef: ??? kleurmanagement buiten de camera? aan wie heeft Nikon dat uitbesteed?
NIK Software
http://www.niksoftware.com/index/en/entry.php

Ik had alleen begrepen dat ze het inmiddels hebben overgenomen. En dan vind ik het intern.
About Nik

Nik Software, Inc. (formerly Nik Multimedia, Inc.) is a privately-held American company that develops software solutions for the growing digital-imaging and photography markets. Established in 1995, Nik Software has become the recognized leader in digital photographic filter development and produces award-winning technology and plug-in products for digital photography and imaging professionals including U Point™ technology, Dfine®, Nik Color Efex Pro™, and Nik Sharpener Pro™ software.

The company’s products use a range of innovative technologies that make digital imaging and photography easier and more powerful. Nik Software is headquartered in San Diego, California with branch offices in Germany.
U Point™ technology zit in Capture NX en Color eFex Pro wordt inmiddels ook op de NIKON site aangeboden. http://www.nikon.nl/family/nl_NL/catego ... oad/7.html

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo feb 04 2007 12:41 pm

Praten over Nikon Full Frame is natuurlijk leuk…maar blijft de vraag
“Wat zullen de nieuwe snufjes zijn van deze FF?”
Als Nikon FF gaat leveren zullen ze wel enkele heeelll erg goede nieuwtjes moeten hebben om het te rechtvaardigen. Ze kunnen moeilijk met een D2xII komen met dezelfde specificaties en alleen een grotere sensor….

Hoeveel MegaPixel? Als ze op de D2x 12.4 DX sensor er 12.4 kwijt kunnen en de ruis goed onder controle kunnen houden. Dan moet op FF 27.4 MP mogelijk zijn!
ISO waarden, van 25 tot 3200?
10 fps?

Maar als ze met FF komen dan zullen dergelijke camera’s sowieso denk ik een mogelijkheid krijgen om naar een kleiner gebruik van de sensor te switchen (minder MP’s maar wel introductie van de 1.5x crop) zodat je de DX lenzen toch kunt blijven gebruiken.
Zou wel fijn zijn, kun je je groothoeken optimaal benutten (geen crop) en je telelenzen ook (wel crop)! :D
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo feb 04 2007 12:59 pm

Hier http://www.photoextract.com/camera/digi ... n-d55.html Suggerreren ze zelfs de komst van ook een Nikon D55
Daar had ik eigenlijk nog niks over gelezen.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Skippy
Moderator
Moderator
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo feb 04 2007 2:02 pm

luc schreef:Hier http://www.photoextract.com/camera/digi ... n-d55.html Suggerreren ze zelfs de komst van ook een Nikon D55
Daar had ik eigenlijk nog niks over gelezen.

Luc.
En een Nikon D60 en een Canon 40D. Volgens mij gokken die lui maar wat anders kunnen ze in een glazen bol kijken.

Jos
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jos » ma feb 05 2007 8:45 pm

Ben wel benieuwd wie van jullie in staat zal zijn om die ff aan te schaffen. Dat zal toch wel het de 'top of the range' model worden. En tja, rond de 5000€ (ga voor het gemak maar even uit van het huidige Nikon topmodel) hebben slechts weinigen voor een camera, jawel, 1 camera (zegge één camera) op de plank liggen. Zal nog wel even duren voordat een dergelijk systeem naar de prosumermarkt doorsijpeld.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma feb 05 2007 8:51 pm

Nou ja, als er ergens anders gesproken wordt van een D55, dan zal het toch niet direct een 'top of the range'-toestel worden.
Ik laat me prettig verrassen, en wat er verder doorsijpelt? We zien wel weer!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Karel Giesen » ma feb 05 2007 9:05 pm

....zucht, ik wacht op de nieuwe Nikon D 1837xs mark II, maar die zal er wel nooit komen. :( :(

groet,

Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma feb 05 2007 9:11 pm

Gewoon lang genoeg wachten, kom 'ie vanzelf 8)

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » ma feb 05 2007 9:13 pm

Jos schreef:Ben wel benieuwd wie van jullie in staat zal zijn om die ff aan te schaffen. Dat zal toch wel het de 'top of the range' model worden. En tja, rond de 5000€ (ga voor het gemak maar even uit van het huidige Nikon topmodel) hebben slechts weinigen voor een camera, jawel, 1 camera (zegge één camera) op de plank liggen. Zal nog wel even duren voordat een dergelijk systeem naar de prosumermarkt doorsijpeld.
Ach Jos, ik zie het altijd maar zo. De een heeft een motorfiets als hobby, een caravan of een boot. De ander gaat 4 keer per maand luxe uit eten of gaat met de wintersport of koopt een groot plasmascherm met een dikke stereo. (je hebt er die dat allemaal doen, maar laten we het daar maar niet over hebben :wink: )

Een camera van 5000 euro is heel veel geld, laten we dat voorop stellen, maar het is ook maar net waar je interesse in is. Het is mijn ervaring dat als je het een doet dat je dan het ander laat. en hoe meer je laat hoe meer centjes er te besteden zijn voor, in dit geval, een camera.

Het is relatief, wat is het je waard en (niet onbelangrijk) kun je er wat mee / is het een verstandige aankoop. Gebruik je het voor je beroep of is het een uit de hand gelopen hobby. Kun je de centen missen en is het je grootste hobby, waarom dan niet.

Als je, je er maar goed bij voelt. Je laatste hemd heeft geen zakken :wink:

ps. doe het niet als je vriendjes moet worden met Leen van Frisia :evil:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

dragon2

Bericht door dragon2 » ma feb 05 2007 9:35 pm

En ook niet met die $%^& van de DSB. Tis maar een tip...

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » ma feb 05 2007 10:41 pm

a90 schreef:
Jos schreef:Ben wel benieuwd wie van jullie in staat zal zijn om die ff aan te schaffen. Dat zal toch wel het de 'top of the range' model worden. En tja, rond de 5000€ (ga voor het gemak maar even uit van het huidige Nikon topmodel) hebben slechts weinigen voor een camera, jawel, 1 camera (zegge één camera) op de plank liggen. Zal nog wel even duren voordat een dergelijk systeem naar de prosumermarkt doorsijpeld.
Ach Jos, ik zie het altijd maar zo. De een heeft een motorfiets als hobby, een caravan of een boot. De ander gaat 4 keer per maand luxe uit eten of gaat met de wintersport of koopt een groot plasmascherm met een dikke stereo. (je hebt er die dat allemaal doen, maar laten we het daar maar niet over hebben :wink: )

Een camera van 5000 euro is heel veel geld, laten we dat voorop stellen, maar het is ook maar net waar je interesse in is. Het is mijn ervaring dat als je het een doet dat je dan het ander laat. en hoe meer je laat hoe meer centjes er te besteden zijn voor, in dit geval, een camera.

Het is relatief, wat is het je waard en (niet onbelangrijk) kun je er wat mee / is het een verstandige aankoop. Gebruik je het voor je beroep of is het een uit de hand gelopen hobby. Kun je de centen missen en is het je grootste hobby, waarom dan niet.

Als je, je er maar goed bij voelt. Je laatste hemd heeft geen zakken :wink:

ps. doe het niet als je vriendjes moet worden met Leen van Frisia :evil:
zo ist,en niet aars.

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » ma feb 05 2007 10:53 pm

paparazzi schreef:Op ff zit ik niet te wachten. Dan ben je verplicht dure en zware telelenzen aan te schaffen omdat je dan weer minder bereik hebt met je huidige lenzen die nu 1,5 keer meer bieden dan op een ff.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe lenzen en jammer dat je daar niet wat meer over kunt zeggen, wat voor typen dat zijn.
Sta nu op 't punt een 17-55 2.8 te kopen maar dat is geen vr. En ook denk ik aan 'n sigma 10-20 omdat Nikon tot nu toe helaas slechts een 12-24 te bieden heeft.
paparazzi schreef:Op ff zit ik niet te wachten. Dan ben je verplicht dure en zware telelenzen aan te schaffen omdat je dan weer minder bereik hebt met je huidige lenzen die nu 1,5 keer meer bieden dan op een ff.

Zo denk ik er ook over,wat maakt nou een ff heilig,ik zie het niet!

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » zo feb 11 2007 1:15 pm

reneo57 schreef:Zo denk ik er ook over,wat maakt nou een ff heilig,ik zie het niet!
Tsja,
Die discussie zullen we wel nooit uitkomen.

In de tussentijd nog geen enkele officiële aankondiging en ook geen ruis op andere fora. De spanning stijgt!

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » zo feb 11 2007 2:41 pm

Zover ik de discussie over FF heb kunnen volgen heeft een FF een beter beheersing van DOF. Klinkt niet onlogisch. Sinds ik een SLR heb loop ik te klooien met scherptediepte. Een grotere sensor=grotere scherptediepte en dus een makkelijker beheersing van die scherptediepte?
Als dat zo is zou dat een voordeel kunnen zijn. Voor de rest zie ik het voordeel er ook niet zo van in...

tsf182

Bericht door tsf182 » zo feb 11 2007 2:47 pm

Leeuwarden schreef:Zover ik de discussie over FF heb kunnen volgen heeft een FF een beter beheersing van DOF. Klinkt niet onlogisch. Sinds ik een SLR heb loop ik te klooien met scherptediepte. Een grotere sensor=grotere scherptediepte en dus een makkelijker beheersing van die scherptediepte?
Als dat zo is zou dat een voordeel kunnen zijn. Voor de rest zie ik het voordeel er ook niet zo van in...
...grotere sensor = kleinere scherptediepte...vergelijk kleinbeeld maar eens met 6x6 rolfim

eigenlijk ligt het niet aan het formaat , maar aan de afbeeldingsmaatstaf van het objectief...

groet,
Theo

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”