Je zou in die poll ook een verschil moeten maken in kunstof danwel magnesium camera's
Ik heb er in iedergeval geen last van met mijn D50. Maar het zou kunnen dat het beter gehecht blijft aan kunstof modellen.
Het rubber probleem...POLL
Re: Het rubber probleem...POLL
De Oplossing voor loslatende rubbertje is een rol Guddy tape van Neschen. Ik heb zelf een deurrubbertje besteld voor een D2 en daarbij een absoluut kul verhaal moeten aanhoren over het verschil tussen europees en japans zweet en ben vervolgens wat gaan hobbiën met die Guddy tape. Ik heb wel zorgvulding alle lijmrestanten zitten wegkrabben en het oude rubbertje (wat volgens nikonbeverwijk uitgelubberd zou moeten zijn vanwege mijn europese zweet) volkomen vetvrij gemaakt. Guddy tape erop, bijsnijden, zorgvuldig aanrullen, deklaag eraf, opplakken en KLAAR! Na een maand heb ik het rubbertje met moeite losgetrokken en de originele nieuwe erop geplakt en ik merk geen enkel verschil. Ik vermoed zelfs dat de tape die Nikon gebruikt nagenoeg hetzelfde is als de Guddy van Neschen,
De tape is niet goedkoop maar ik heb nu genoeg voor de rest van mijn leven en ook voor de camera's van mijn vrouw, broer, zus, neven, nichten, buren enz enz enz. Het is wel zaak om een loszittend rubber snel vast te plakken omdat door wear&tear het materiaal daadwerkelijk wel kan vervormen en uitlubberen.
De tape is niet goedkoop maar ik heb nu genoeg voor de rest van mijn leven en ook voor de camera's van mijn vrouw, broer, zus, neven, nichten, buren enz enz enz. Het is wel zaak om een loszittend rubber snel vast te plakken omdat door wear&tear het materiaal daadwerkelijk wel kan vervormen en uitlubberen.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Inderdaad een kul verhaal, want daar heb je als consument helemaal niets mee te maken.WLteB schreef:.....en daarbij een absoluut kul verhaal moeten aanhoren over het verschil tussen europees en japans zweet
Als Nikon producten verkoopt in Europa, moeten die voldoen aan de eisen zoals die hier in Europa gelden.
Precies hetzelfde als bijvoorbeeld Philips dat doet voor hun elektronicaproducten die afgezet worden in de tropen.
Daar worden andere eigenschappen aan gegeven specifiek afgestemd voor gebruik in de tropen.
Auto's bestemd voor de Amerikaanse markt, zijn op onderdelen ook anders als voor de Europese markt.
Auto's bestemd voor Engeland en Zuid-Afrika daar zit zelfs het stuur rechts ingebouwd in plaats van links.

Vriendelijke groet, Léon Obers
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het verhaal gebruiken ze al een tijdje; ik heb het ook gehoord in maart of zo toen ik er was...
- Johan
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Bij mijn D50 laat het deel waar je je duim op legt ook los. Aan de achterkant naast je schermpje dus. Bij de D300 ga ik het hopelijk niet meemakenBUG322 schreef:Je zou in die poll ook een verschil moeten maken in kunstof danwel magnesium camera's
Ik heb er in iedergeval geen last van met mijn D50. Maar het zou kunnen dat het beter gehecht blijft aan kunstof modellen.

Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
Op de zoom experience kwam ik diverse mensen tegen met een los rubber bij de d200, ik had hem zelf in september weggebracht vanwege dit probleem, nadat ik terug was uit venezuela, zat de rest van de rubbers ook los.
De eerste keer dat ik er last van had was toen ik in maleisie was.
Het lijkt er op dat de hoge temperatuur icm de hoge luchtvochtigheidgraad het loslaat proces versneld.
Ik vind het zelf een zeeer groot minpunt van Nikon, zeker als het probleem zich nu ook gaat voordoen bij de D300,D700 en D3.
Hebben andere camera merken er dan geen last van??? en de fuji s5???
Ik had met de D200 ook het probleem met het death battery syndrom, nadat ik hem weggebracht had naar beverwijk, men had ernaar gekeken en niets geconstateerd, voor de zekerheid had men de contacten gereinigt.
Thuis geprobeerd, alles oke, ben een week later in Venezuela, weer DBS.... toen er vervolgens wederom een rubber los kwam had ik bijna mijn lens eraf geschroefd om vervolgens mijn body op de grond aan diggels te smijten!!!!
Gelukkig kon ik mij inhouden en heb de vakantie al modderend uitgezongen door telkens de battery uit en in de camera te halen, en toen ook dit steeds minder hielp, de lens even los te halen en weer vast te zetten.
Ik denk een geluk voor Nikon, dat toen ik weer thuis was er een firmware update beschikbaar was voor dit probleem, anders was ik denk toch van merk geswitched.
nb na de firmware update geen probleem meer gehad van het DBS.
Hopelijk komt Nikon spoedig met een oplssing voor de losse rubbers...
Groet Ed
De eerste keer dat ik er last van had was toen ik in maleisie was.
Het lijkt er op dat de hoge temperatuur icm de hoge luchtvochtigheidgraad het loslaat proces versneld.
Ik vind het zelf een zeeer groot minpunt van Nikon, zeker als het probleem zich nu ook gaat voordoen bij de D300,D700 en D3.
Hebben andere camera merken er dan geen last van??? en de fuji s5???
Ik had met de D200 ook het probleem met het death battery syndrom, nadat ik hem weggebracht had naar beverwijk, men had ernaar gekeken en niets geconstateerd, voor de zekerheid had men de contacten gereinigt.
Thuis geprobeerd, alles oke, ben een week later in Venezuela, weer DBS.... toen er vervolgens wederom een rubber los kwam had ik bijna mijn lens eraf geschroefd om vervolgens mijn body op de grond aan diggels te smijten!!!!
Gelukkig kon ik mij inhouden en heb de vakantie al modderend uitgezongen door telkens de battery uit en in de camera te halen, en toen ook dit steeds minder hielp, de lens even los te halen en weer vast te zetten.
Ik denk een geluk voor Nikon, dat toen ik weer thuis was er een firmware update beschikbaar was voor dit probleem, anders was ik denk toch van merk geswitched.
nb na de firmware update geen probleem meer gehad van het DBS.
Hopelijk komt Nikon spoedig met een oplssing voor de losse rubbers...
Groet Ed
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
er komt vast een firmware update voor losse rubbertjes...
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..
- L.Cavalier
- Forumlid
Tot hier toe geen probleem,toestel D200 is twee jaar oud.
Het kan nog komen dus!
Het kan nog komen dus!