Marco Handgraaf schreef:Ik denk dat dit alleen te zien zal zijn in de adviesprijzen van de diverse merken.
De grote fotozaken (maar ook winkels voor andere electronica) zullen gedwongen worden te prijzen laag te houden om de dalende verkoop op gang te houden.
Maar de prijzen zijn al (jaren) behoorlijk (ver)laag(d). Zie de cijfers van het CBS maar (de prijzen in de fotografie branche dalen sinds mei 2005 YTD elk jaar met gemiddeld 20%)

;
is jaren de nr. 1 branche met de grootste prijsdalingen. De marges van de tussenhandel zullen enorm onder druk komen te staan door de significante prijsverhoging die de camera-fabrikanten waarschijnlijk begin volgend jaar zullen moeten doorberekenen door de duurdere Yen. En de tussenhandel zal het niet allemaal kunnen dragen ... en de consument houd het geld in de knip ...
Marco Handgraaf schreef:
We zullen het zien, ik blijf zelf het prijsverloop van de D700 volgen in 2009 (middels het handige draadje op het forum).
Al een tijd naar uitgezien; ik was van plan om in februari/maart/april 2009 een D300 te kopen (naar verwachting voor zo'n 1.000 euro).
Maar deze ontwikkeling en dit vooruitzicht hebben mij doen besluiten nú te gaan kopen. Ik heb het geld er al een tijd voor.
Lager dan de huidige prijzen zal het denk ik tot midden volgend jaar voor de D300 voorlopig niet worden.
De prijsval van de D300 is gestopt

(ook doordat de prijs van de D90 nog niet hard zakt; daar moet natuurlijk eerst op terugverdiend worden).
Ik heb sinds juli de prijs van de D300 per week bijgehouden. Je ziet hier en daar al lichte prijsverhogingen van de D300.
Even geen last van NAS maar gevoel voor timing. En ik steun de economie nog een beetje. :mrgreen: