Ben je 'bang' om DX lenzen te kopen? (poll)

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Ben je bang om (nieuwe) (dure) DX lenzen te kopen?

Ja
44
46%
Nee
46
48%
Geen mening
5
5%

Totaal aantal stemmen: 95

Marco

Re: Ben je 'bang' om DX lenzen te kopen? (poll)

Bericht door Marco » vr dec 05 2008 11:35 pm

D-80s schreef:
Gaat de 10,5mm waarschijnlijk niet weg......of waarschijnlijk wel, dan wil ik hem wel :mryellow: Eelco :mryellow:

Heb DX body en ik ben niet bang om er een DX objectief bij te kopen. Tot nu toe, met mijn ervaring loop ik nog niet tegen iets aan waarom ik een FX body nodig zou hebben......haal bij lange na nog niet uit m'n DX body van wat hij zou moeten kunnen. Dus ben ik niet bang.....

:wink: Oh, dus je wilt hem de 13e even proberen.... tuurlijk kan dat.... :lol: :lol: :lol: :lol:
Jij gaat hem niet verkopen .....

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za dec 06 2008 1:25 am

Ik ben niet bang om een nieuwe DX lens te kopen, de laatste lenzen. Ik heb dit jkaar drie lenzen gekocht en daar waren twee dx lenzen bij (Sigma 10-20 en Sigma 4,5) de 'FX' lens was een Lensbaby 3. de Lensbaby is van die drie de lens die ik het minst gebruik.
Ik zou alleen niet direct weten elke DX lens ik nu direct zou moeten kopen, ik heb geen wezenlijk belang bij dubbele exemplaren, hoewel ik wel een keer of twee gewild had dat ik twee 17-55's had, maar dat is voor 'eigenlijk nooit' toch een te substantiële uitgave en dan moet ik nog zien dat ik hem ook echt mee zou nemen. :-)
Op het ogenblik zijn de lenzen waar ik serieus naar zit te kijken allemaal FX, hoewel ik me voor zou kunnen stellen dat ik toch nog eens over zou gaan tot de aanschaf van een 18-200, maar dat is in elk geval geen dure DX lens.
Al zou ik overstappen op FX, wat ik als verre van ondenkbaar beschouw, dan zou ik nog niet direct van DX weggaan, een klein cameraatje zoals de D40 zal altijd voordelen hebben tegnover iets als de D3 en dan met name in draagbaarheid, qua prestaties is het natuurlijk een ander verhaal. De 18-200 heeft in die context dus ook nog steeds een zeker aantrekkingskracht.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » za dec 06 2008 1:28 am

Roelof schreef:Ik zou alleen niet direct weten elke DX lens ik nu direct zou moeten kopen, ik heb geen wezenlijk belang bij dubbele exemplaren, hoewel ik wel een keer of twee gewild had dat ik twee 17-55's had, maar dat is voor 'eigenlijk nooit' toch een te substantiële uitgave en dan moet ik nog zien dat ik hem ook echt mee zou nemen. :-)
Kan je me een goede reden noemen waarom je 2 17-55's zou willen hebben? Eentje voor op je D40 en een op de D300? Kan me er niets bij voorstellen... :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » za dec 06 2008 1:50 am

Patrick schreef:
Roelof schreef:Ik zou alleen niet direct weten elke DX lens ik nu direct zou moeten kopen, ik heb geen wezenlijk belang bij dubbele exemplaren, hoewel ik wel een keer of twee gewild had dat ik twee 17-55's had, maar dat is voor 'eigenlijk nooit' toch een te substantiële uitgave en dan moet ik nog zien dat ik hem ook echt mee zou nemen. :-)
Kan je me een goede reden noemen waarom je 2 17-55's zou willen hebben? Eentje voor op je D40 en een op de D300? Kan me er niets bij voorstellen... :huh:
Soms leen ik een camera uit aan kinderen (ouder dan vier), dat is dan doorgaans de camera die ik op dat moment gebruik, dus al gauw de D300. Omdat dat toch wel leuke plaatjes op kan leveren (vooral voor hun familie), ga ik daar dan al gauw achteraan met de D200. Op het ogenblik zou daar in zo'n situatie de 10-20 op gaan en dan heb je nog een beetje bereik, maar in het verleden was dat dan de 10,5 en dan mis je echt die tweede standaardlens.
Maar zoals ik al zei, dat is maar heel af en toe en dan is een tweede 17-55 best wel een hele uitgave, een 14-24 of 24-70 zou dan toch beter verdedigbaar zijn onder het motto 'voorbereiding op een FX camera'. (Of desnoods een George, omdat die toch nog steeds goedkoper is.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Remco H

Bericht door Remco H » za dec 06 2008 11:00 am

Teun schreef:Zijn er mensen net zoals mij die 'bang' zijn om (nieuwe) (dure) DX lenzen te kopen?
Nee, bang kan ik mijzelf in dit opzicht niet noemen.

Het eerstvolgende wat ik zal kopen, zullen zeer zeker FX-objectieven zijn. Dat is wel zo zinvol bij een FX-body.
DX beschouw ik daarbij als vrij overbodige luxe. Maar wie weet, voor erbij?
Of voor als ik er een goedkopere DX-body bij wil hebben.

Ik heb nee gestemd.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » za dec 06 2008 11:11 am

@D-80s Oh, dus je wilt hem de 13e even proberen.... tuurlijk kan dat....
Tis er wel grooot/dooonker en je verdwaalt er zooo en komt noooit meer teruuuug :mryellow: :mryellow: :mrgreen: :twisted:

Dank je voor het aanbod... :D
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Myriad

Bericht door Myriad » za dec 06 2008 7:58 pm

Voor m'n D300 heb ik maar één DX-objectief: de prima Tokina 12-24. Dat is voor mij genoeg groothoek.
Meer DX-objectieven komen er niet in. Voor op evt. later FF gebruik ik al de Nikkor 17-35 f/2.8 De 24-70 komt er ook nog wel een keer.
Eigenlijk wil ik wel eens nieuwe goede lichtsterke Nikkor FF primes zien verschijnen (met name 20, 24 en 35 mm).

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » za dec 06 2008 8:51 pm

Neen,

Sterker nog: ik heb er nog nooit over gedacht een DX lens te kopen.

Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » zo dec 07 2008 10:05 am

Wel een leuke poll.
Ik herken er veel in terug.

Twee jaar geleden 1 DX gekocht een Tokina 12 - 24, net als Pasemi had ik die af en toe nodig, maar gebruik deze lens niet vaak genoeg om daar een "dure "Nikon voor aan te schaffen. En, ook niet onbelangrijk, hij kwam goed uit de tests.
Verder heb ik nooit de neiging gehad om DX aan te schaffen. Spaar nu voor een D700 of de opvolger daarvan.
De grote Pro's, D3 e.d. vind ik ze te kostbaar t.o.v. wat ze bieden.
Nog steeds zeer tevreden met mijn ruizende D200

Gevoelsmatig vind ik DX nog steeds een compromis.

Bladmos

pbreev

Bericht door pbreev » zo dec 07 2008 8:51 pm

Niet iedereen heeft de staatsloterij gewonnen en kan alleen maat FX kopen!! Dus bang is niet alleen de vraag ... heb je de penningen (er voor) over om FX te kopen?

my 2 pence thought (weer geen loterij gewonnen :-) )

Groet Patrick

renecita

Bericht door renecita » wo dec 10 2008 8:49 am

Ik ben bang dat ik er net twee gekocht heb! :D

Renée

Tobias

Bericht door Tobias » wo dec 10 2008 8:44 pm

Ik ben bang dat ik een FX objectief heb gekocht met DX eigenschappen. :huh: Hiermee bedoel ik mijn zo goed als niet gebruikte nikon 70-200 2.8 :shock:

Dat ding ligt al een jaar werkeloos te zijn en wat ik hier op het forum lees is op zijn minst vreemd te noemen. Volgens de gebruikers vignetering op een FF camera bibber de bibber. Gelukkig zit er nog vr op tegen het bibberen.

Zelf heb ik alleen d-driehonderdtjes dus kan er niet goed over meepraten. Misschien ben ik wel onterecht bang :oops:

FX of DX ???? Je koopt toch wat je voor jouw soort fotografie nodig hebt. Gezien mijn aanschaf van de 70-200 koop je ook weleens iets wat je niet direct nodig hebt :lol: Dus echt bang ben ik niet brrrrrrr.

Mijn wens is dat de DX camera blijft. Need the crop!!!! Ik moet er niet aan denken om weer een bom duiten uit te geven aan een D3xsl of zoiets om naast FX MX PX RDXNL toetersenbellen ook nog eens DX te kunnen fotograferen. In de pixel race is er al genoeg zinloos geweld :mryellow: :egeek:

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo dec 10 2008 9:06 pm

Tobias schreef:... In de pixel race is er al genoeg zinloos geweld :mryellow: :egeek:
Die houden we er in!

ArendOosterlee

Bericht door ArendOosterlee » di jan 06 2009 7:51 pm

Ik heb geen geld voor FX-body's of FX-lenzen.
Ik hoef er dus in elk geval niet over te piekeren! :D

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » di jan 06 2009 7:56 pm

Fotofreak schreef:
Marten schreef:Ik heb een FX camera en koop dus geen DX objectieven (meer). Dat heeft niets met bang zijn te maken maar is een bewuste keuze.
Ik zou "geen mening" moeten invullen, maar ik heb er wel een mening over. Kan zo niet stemmen.
Ik denk dat je de vraagstelling moet aanpassen.
Ben het met Marten eens

gr Pim
Ik ook. Heb ook een FX camera met de daarbij behorende drie objectieven. Ik heb nog één DX lens, de 18-200 VR, die zit op mijn D200. Die wordt gebruikt door Marielle. DX objectieven koop ik niet meer! Maar bang ben ik zeker niet :mrgreen: :mrgreen:
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”