Meerdere vragen
Meerdere vragen
SanDisk SD Ultra II 16 GB SDHC kan deze in een nikon D300 ?
Slik Mini statief heeft iemand daar ervaring mee ? Wil graag een klein goedkoop statief meenemen op vakantie.
Heb maar een klein budget om het een en ander aan te schaffen dus kom niet met dure statieven aan :mrgreen:
En hoe doen jullie het met de camera spullen als je gaat vliegen.
Je mag maar 5 kilo handbagage meenemen de camera gaat zoiezo mee als handbagage.
Maar hoe werkt het met de overige spullen als je die in het ruim laat mee gaan.
Moet je dat aangeven en het is natuurlijk breekbaar hoe werkt zoiets ?
Ik heb niet van alle lensen een bewijs van betaling die kan ik misschien beter thuis laten ?
En misschien zijn er nog andere tips waar ik niet aan gedacht heb.
Ga in iedergeval de aankoopnota,s die ik wel heb kopieren om mee te nemen.
Slik Mini statief heeft iemand daar ervaring mee ? Wil graag een klein goedkoop statief meenemen op vakantie.
Heb maar een klein budget om het een en ander aan te schaffen dus kom niet met dure statieven aan :mrgreen:
En hoe doen jullie het met de camera spullen als je gaat vliegen.
Je mag maar 5 kilo handbagage meenemen de camera gaat zoiezo mee als handbagage.
Ik heb niet van alle lensen een bewijs van betaling die kan ik misschien beter thuis laten ?
Ga in iedergeval de aankoopnota,s die ik wel heb kopieren om mee te nemen.
NAS Buikpijn
- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Meerdere vragen
Hoi Nicole,
op je eerste vragen mbt statief en de D300 kan ik je niets vertellen.
Wel over het vliegen en spullen meenemen.
Wij vliegen ca 2 a 3 maal per jaar naar thailand en nemen meestal
de foto en filmspullen mee.
Maak inderdaad copien van je aankoop bewijzen of maak een foto van je
hele set met daarbij bijvoorbeeld een krant (datum laat zien dat je de spullen
al had voor je op bvakantie ging. tip van een vriend )
Neem ook de copy mee van je reisverzekering. Let wel op dat vaak de foto spullen
tot een maximum meeverzekerd zijn.
De camera met objectief kun je in de handbagage meenemen en als je bang bent
voor overgewicht doe de rest goed verpakt tussen de t-shirts/sokken/truien in je koffer.
In de loop van de afgelopen jaren is ons wel opgevallen dat de controle op gewicht steeds
strenger is geworden.
Het verschilt ook per maatschappij.
Enkele kilo's overgewicht is meestal geen probleem.
Verdeel anders zoveel mogelijk handbagage over je reisgenoten.
(wij hebben ooit eens met z'n tweeen 80 kilo meegenomen tegen de 50 die voor ons
als maximum geldt )
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Wil je meer weten dan hoor ik het wel.
Nog een tip: Zet op je kofferlabel altijd het adres waar je naar toe gaat !
Dus niet je huisadres maar je bestemmingadres.
Ga je weer naar huis dan doe je je huis adres erin.
Zo komt de koffer altijd aan waar je naar toe gaat en wordt de koffer niet naar
huis gestuurd als jij op je bestemming zit
Groet Matthieu,
ps waar gaat de reis heen ???
op je eerste vragen mbt statief en de D300 kan ik je niets vertellen.
Wel over het vliegen en spullen meenemen.
Wij vliegen ca 2 a 3 maal per jaar naar thailand en nemen meestal
de foto en filmspullen mee.
Maak inderdaad copien van je aankoop bewijzen of maak een foto van je
hele set met daarbij bijvoorbeeld een krant (datum laat zien dat je de spullen
al had voor je op bvakantie ging. tip van een vriend )
Neem ook de copy mee van je reisverzekering. Let wel op dat vaak de foto spullen
tot een maximum meeverzekerd zijn.
De camera met objectief kun je in de handbagage meenemen en als je bang bent
voor overgewicht doe de rest goed verpakt tussen de t-shirts/sokken/truien in je koffer.
In de loop van de afgelopen jaren is ons wel opgevallen dat de controle op gewicht steeds
strenger is geworden.
Het verschilt ook per maatschappij.
Enkele kilo's overgewicht is meestal geen probleem.
Verdeel anders zoveel mogelijk handbagage over je reisgenoten.
(wij hebben ooit eens met z'n tweeen 80 kilo meegenomen tegen de 50 die voor ons
als maximum geldt )
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Wil je meer weten dan hoor ik het wel.
Nog een tip: Zet op je kofferlabel altijd het adres waar je naar toe gaat !
Dus niet je huisadres maar je bestemmingadres.
Ga je weer naar huis dan doe je je huis adres erin.
Zo komt de koffer altijd aan waar je naar toe gaat en wordt de koffer niet naar
huis gestuurd als jij op je bestemming zit

Groet Matthieu,
ps waar gaat de reis heen ???
Laatst gewijzigd door Matthieu op zo dec 07 2008 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Hoi Nicole,
Ik ben gebruiker van het silk ministatief. Vooral bij macro gebruikt maar het is stevig genoeg voor reflex...mits een niet te lange lens er op zit.
Je moet dan ff zoeken naar de balans. Lekker klein en licht dus ideaal voor vakantie. De laatste tijd heb ik meer plezier van een rijstzak, dus gaat Silkie minder vaak mee. Maar als alternatief voldoed hij prima.
Ik ben gebruiker van het silk ministatief. Vooral bij macro gebruikt maar het is stevig genoeg voor reflex...mits een niet te lange lens er op zit.
Je moet dan ff zoeken naar de balans. Lekker klein en licht dus ideaal voor vakantie. De laatste tijd heb ik meer plezier van een rijstzak, dus gaat Silkie minder vaak mee. Maar als alternatief voldoed hij prima.
Dank Matthieu idd handig om ook een kopie van de verzekering mee te nemen.
Daar had ik nu weer niet aan gedacht.
Ik ga mijn ouders verassen in Spanje ! :mrgreen:
Ben in mijn eentje maar kan wel het een en ander in mijn jas doen :mrgreen:
Dat scheelt weer.. Ik heb geen idee hoeveel een camera weegt.
En de tas die je meeneemt zal ook het een en ander wegen denk ik.
Heb wel vliegangst
dus dat word nog wat..
Edelhert oh een rijstzak kan ik daar natuurlijk gewoon maken !
Dat is helemaal een goedkope oplossing :mrgreen:
Dank voor je tip..
Daar had ik nu weer niet aan gedacht.
Ik ga mijn ouders verassen in Spanje ! :mrgreen:
Ben in mijn eentje maar kan wel het een en ander in mijn jas doen :mrgreen:
Dat scheelt weer.. Ik heb geen idee hoeveel een camera weegt.
En de tas die je meeneemt zal ook het een en ander wegen denk ik.
Heb wel vliegangst

Edelhert oh een rijstzak kan ik daar natuurlijk gewoon maken !
Dat is helemaal een goedkope oplossing :mrgreen:
Dank voor je tip..
NAS Buikpijn
D300 heeft compact flash kaart, die jij wil is een SD kaart.SanDisk SD Ultra II 16 GB SDHC kan deze in een nikon D300 ?
voor het staief moet je even naar het gewicht kijken wat het kan dragen, ik heb een statief waar mee ik met de d40 geen problemen heb, maar met mijn d300 is het te zwak.
als je hem in de winkel koopt, inplaats van internet probeer dan het statief even met je zwaarst lens en kijk of de cmera beweegt/trilt.
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
Oke dank je Jp. Ja ik dacht deze is goedkoper maar dat gaat dus niet.. jammer
Denk ook dat ik hem in de winkel ga kopen is idd beter om even te testen.
Denk ook dat ik hem in de winkel ga kopen is idd beter om even te testen.
NAS Buikpijn
De maximale maten en gewichten voor (hand)bagage verschillen onder andere per maatschappij. Wij hebben vorige maand met KLM gevlogen naar Aruba en toen was het maximale gewicht voor de handbagage 12 Kg. Ik zou het even nakijken op de betreffende site, als ik jou was.Nicole schreef:En hoe doen jullie het met de camera spullen als je gaat vliegen.
Je mag maar 5 kilo handbagage meenemen de camera gaat sowieso mee als handbagage.
Ik heb niet van alle lenzen een bewijs van betaling die kan ik misschien beter thuis laten ?
Ga in ieder geval de aankoopnota's die ik wel heb kopiëren om mee te nemen.
Ik had dus alle fotospullen mee als handbagage. Mijn statief had ik in de koffer die als ruimbagage mee ging. Ik zou geen kwetsbare spullen meenemen als ruimbagage. Mocht je twijfelen: kijk dan eerst nog even hoe men op luchthavens om gaat met ruimbagage

Het wel of niet aangeven van fotospullen is pas aan de orde als je aankomt/terugkomt. Ik had een dubbele set kopieën van aankoopnota's bij me. Vanuit Aruba terug gekomen op Schiphol hadden wij uiteraard een 100 % controle waarbij in de aankomsthal alle bagage gescand werd. Men zag uiteraard dat ik nogal wat fotospullen bij me had en kreeg de vraag of ik nota's bij me had. Mijn bevestigende antwoord leidde er toe dat mijn spullen en mijn nota's niet bekeken hoefden te worden. Het is trouwens niet zo dat je geen lenzen mag meenemen waar je geen nota's van hebt. Enkele gebruikssporen zijn ook voldoende oom aan te kunnen tonen dat je het al eerder had. Maar misschien is er hier iemand van de Douane aktief die er uiteraard veel meer van weet?
· 1 handtas met de maximale afmetingen van 55 x 35 x 25 centimeter en een maximaal gewicht van 5 kilogram
Niet veel dus .. maak een foto van mijn spullen zoals matthieu als tip gaf !
en de aankoopnota,s neem ik mee.
Zal wat spullen thuis moeten laten want 5 kilo daar zit je zo aan helaas.
Niet veel dus .. maak een foto van mijn spullen zoals matthieu als tip gaf !
en de aankoopnota,s neem ik mee.
Zal wat spullen thuis moeten laten want 5 kilo daar zit je zo aan helaas.
NAS Buikpijn
Hallo Nicole,Nicole schreef:SanDisk SD Ultra II 16 GB SDHC kan deze in een nikon D300 ?
Pas op, er passen geen SD kaarten in je D300, je moet de Compact Flash hebben. Ik zou trouwens aanraden meerdere kleinere kaarten mee te nemen ipv 1 van 16Gb. Gebeurt er dan iets met de kaart of worden camera en kaart gestolen, dan ben je niet alle foto's van je vakantie kwijt.
Extra verzekeren (bijvoorbeeld bij NPO) is inderdaad aan te raden, onze reisverzekering bijvoorbeeld dekt fotoapparatuur slechts tot € 1250,- en tegen restwaarde.
Voordeel van een apparatuurverzekering is dat je spullen dan het hele jaar verzekerd zijn, dus ook tijdens normaal gebruik, NCN stadswandelingen etc.
Gebruikte apparatuur zonder bon, kun je meeverzekeren, je doet een opgave aan de maatschappij van alle te verzekeren apparatuur en kan voor de occassions gewoon een te verzekeren bedrag opgeven.
V.w.b. de handbagage ben je in het nadeel dat je geen handbagage bij een reisgenoot in de tas zou kunnen stoppen. Ik moet echter wel zeggen dat ik het nog niet heb meegemaakt dat de fototas (+/- 9 kg) op de weegschaal moest. Wel moest ik in Parijs onlangs de hele tas uitpakken en alles moest los door de scanner. Beetje hyper die fransen.
Voor Spanje is het niet noodzakelijk alle aankoopbewijzen bij je te hebben, je reist binnen het Schengen gebied en zal nagenoeg geen controle hebben bij de douane, mits men ergens naar op zoek is. Dan nog hoef je met je apparatuur niets te vrezen.
Tips voor een reisstatief kan ik je niet geven, de mijne was een slechte (Giottos) en is de laatste vakantie gesneuveld. Het is wel aan te raden er een te kopen die gewoon in je koffer past. Als handbagage mag hij niet mee, dan moet hij het bagageruim in.
Veel plezier en succes !
groet,
Marco
Ook ik ga binnenkort weer weg, naar Chili. Zit nog te dubben wat ik allemaal mee zal slepen en hoe ik het aanpak als ze bij de incheckbalie aangeven dat ik te veel handbagage heb... Vorige keer lukte het me nog nét om het iets te grote rolkoffertje met daarin mijn fototas en wat losse lenzen mee te mogen nemen... Je moet er niet aan denken als de rolkoffer op de band mee moet en je je lenzen die niet in je tas passen los mee moet slepen over vliegvelden heen...
Dit alles doorlezend realiseer ik me opeens ook dat ik van hetgeen ik tweedehands heb gekocht (ondertussen al 3 objectieen) natuurlijk geen aankoopnota heb. Hoe zou de verzekering en de douane daar mee omgaan?
Renee
Dit alles doorlezend realiseer ik me opeens ook dat ik van hetgeen ik tweedehands heb gekocht (ondertussen al 3 objectieen) natuurlijk geen aankoopnota heb. Hoe zou de verzekering en de douane daar mee omgaan?
Renee