Update Capture NX 2.1.1
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Update Capture NX 2.1.1
Wijzigingen in deze versie
- RAW-beelden die zijn vastgelegd met de D3X, worden nu ondersteund.
- Als beelden die GPS-gegevens bevatten en die zijn gemaakt met een digitale camera van een andere fabrikant, werden geopend, werden de GPS-gegevens niet weergegeven. Dit probleem is nu verholpen.
- Als RAW-beelden die zijn gemaakt met een objectief van een andere fabrikant, waarbij de optie Vignetteringscorrectie in het opnamemenu is ingesteld op een andere optie dan Uit werden geopend, liep Capture NX 2 soms vast. Dit probleem is nu verholpen.
- Als u probeerde 16-bits monochrome TIFF (LZW)-beelden te openen, werd Capture NX 2 onverwacht afgesloten. Dit probleem is nu verholpen.
- Als u beelden die zijn opgeslagen in de NEF-indeling probeerde te openen met Nikon Capture of Capture NX 1.x, werd Capture NX 2 onverwacht afgesloten. Dit probleem is nu verholpen.
- Als beelden werden geopend in Capture NX 2.0.0 terwijl de optionele beeldinstellingen niet waren geïnstalleerd en een beeldinstellingsoptie werd gewijzigd, waarna een instellingenbestand werd opgeslagen, werden de beeldinstellingen niet correct gebruikt als het instellingenbestand werd toegepast op beelden die achteraf werden geopend in Capture NX 2.1.0 waarbij de optionele beeldinstellingen waren geïnstalleerd. Dit probleem is nu verholpen.
- Als u verbeteringen die waren toegepast op beelden in bepaalde systeemomgevingen probeerde op te slaan, werden de verbeteringen niet opgeslagen. Dit probleem is nu verholpen.
- Als meerdere beelden werden geopend en de witbalans voor elk beeld werd aangepast met de optie Grijspunt instellen onder Witbalans in het palet Camera-instellingen, werd er een foutbericht weergegeven wanneer u klikte op het beeld na te hebben geklikt op de knop Start. Dit probleem is nu verholpen.
- Als Ruisonderdrukking voor kleuren onder Ruisonderdrukking werd aangepast en de foto werd opgeslagen in de NEF-indeling, werden de effecten van Ruisonderdrukking voor kleuren verwijderd wanneer de foto opnieuw werd geopend en het selectievakje Ruisonderdrukking werd uitgeschakeld en weer ingeschakeld bij aanmelding met een Windows-gebruikersaccount met een gebruikersnaam met 2-bytes tekens. Dit probleem is nu verholpen.
Downloaden Windows versie: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... aqid=26435
Mac versie: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... aqid=26422
- Als beelden die GPS-gegevens bevatten en die zijn gemaakt met een digitale camera van een andere fabrikant, werden geopend, werden de GPS-gegevens niet weergegeven. Dit probleem is nu verholpen.
- Als RAW-beelden die zijn gemaakt met een objectief van een andere fabrikant, waarbij de optie Vignetteringscorrectie in het opnamemenu is ingesteld op een andere optie dan Uit werden geopend, liep Capture NX 2 soms vast. Dit probleem is nu verholpen.
- Als u probeerde 16-bits monochrome TIFF (LZW)-beelden te openen, werd Capture NX 2 onverwacht afgesloten. Dit probleem is nu verholpen.
- Als u beelden die zijn opgeslagen in de NEF-indeling probeerde te openen met Nikon Capture of Capture NX 1.x, werd Capture NX 2 onverwacht afgesloten. Dit probleem is nu verholpen.
- Als beelden werden geopend in Capture NX 2.0.0 terwijl de optionele beeldinstellingen niet waren geïnstalleerd en een beeldinstellingsoptie werd gewijzigd, waarna een instellingenbestand werd opgeslagen, werden de beeldinstellingen niet correct gebruikt als het instellingenbestand werd toegepast op beelden die achteraf werden geopend in Capture NX 2.1.0 waarbij de optionele beeldinstellingen waren geïnstalleerd. Dit probleem is nu verholpen.
- Als u verbeteringen die waren toegepast op beelden in bepaalde systeemomgevingen probeerde op te slaan, werden de verbeteringen niet opgeslagen. Dit probleem is nu verholpen.
- Als meerdere beelden werden geopend en de witbalans voor elk beeld werd aangepast met de optie Grijspunt instellen onder Witbalans in het palet Camera-instellingen, werd er een foutbericht weergegeven wanneer u klikte op het beeld na te hebben geklikt op de knop Start. Dit probleem is nu verholpen.
- Als Ruisonderdrukking voor kleuren onder Ruisonderdrukking werd aangepast en de foto werd opgeslagen in de NEF-indeling, werden de effecten van Ruisonderdrukking voor kleuren verwijderd wanneer de foto opnieuw werd geopend en het selectievakje Ruisonderdrukking werd uitgeschakeld en weer ingeschakeld bij aanmelding met een Windows-gebruikersaccount met een gebruikersnaam met 2-bytes tekens. Dit probleem is nu verholpen.
Downloaden Windows versie: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... aqid=26435
Mac versie: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... aqid=26422
Jur
Re: Capture NX 2.1.1 update
Jur schreef:Wijzigingen in deze versie
Hmm, download, vervolgens install: "Eerdere versie van prgm met andere taal is geinstalleerd: eerst verwijderen."
Klopt dus niet helemaal.
Willem.
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Heb je wellicht nu een Engelstalige versie geïnstalleerd staan?wblink schreef:Hmm, download, vervolgens install: "Eerdere versie van prgm met andere taal is geinstalleerd: eerst verwijderen."
Klopt dus niet helemaal.
Download dan de Engelstalige update via http://nikoneurope-en.custhelp.com
Oops, excuses voor de verwarring: ik heb inderdaad een Engelstalige versie.Onno schreef:Heb je wellicht nu een Engelstalige versie geïnstalleerd staan?
Download dan de Engelstalige update via http://nikoneurope-en.custhelp.com
Het loopt wat dat betreft bij mij nogal door elkaar: ik begrijp soms de Engelse termen niet helemaal als ik ze naar NL moet vertalen.Jammer dat je alleen van de originele CD E of NL kunt keizen. Ik zou graag zo nu en dan switchen.
Willem.
- gijs sandberg
- Clublid
Re: Update Capture NX 2.1.1
Willem,
Ik ken dat probleem, vandaar de taal-tips in het clubblad.
Overigens: als je taalversie x weghaalt kan je (ook van een download) een andere versie installeren; helaas moet je licentiecodes overnieuw invoeren.
Ik prefereer voor eigen gebruik ook de Engelstalige versie, maar voor het clubblad moet ik daarna op zoek naar de Nederlands termen.
Gelukkig kan ik wel release 1 en release 2 naast elkaar op mijn PC hebben.
Groeten, Gijs
Ik ken dat probleem, vandaar de taal-tips in het clubblad.
Overigens: als je taalversie x weghaalt kan je (ook van een download) een andere versie installeren; helaas moet je licentiecodes overnieuw invoeren.
Ik prefereer voor eigen gebruik ook de Engelstalige versie, maar voor het clubblad moet ik daarna op zoek naar de Nederlands termen.
Gelukkig kan ik wel release 1 en release 2 naast elkaar op mijn PC hebben.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- a90
- Forumlid
Heeft iemand een NL talige update van 2.1.0 naar 2.1.1 uitgevoerd ?
Ik heb er de grootst mogelijke moeite mee en de installatie lukt voor geen meter. Tijdens het installeren krijg ik een installatie fout dat een bestand niet gevonden kan worden in de temp folder. Dat klopt ook want die betaat helemaal daar niet maar er is er wel een met bijna dezelfde naam.
Ik ga maar een e-mail aan Nikon dichten.
Ik heb er de grootst mogelijke moeite mee en de installatie lukt voor geen meter. Tijdens het installeren krijg ik een installatie fout dat een bestand niet gevonden kan worden in de temp folder. Dat klopt ook want die betaat helemaal daar niet maar er is er wel een met bijna dezelfde naam.
Ik ga maar een e-mail aan Nikon dichten.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Hallo,
Hier zonder problemen de update nx 2,1,1 uitgevoerd (nl versie)
Dick
Hier zonder problemen de update nx 2,1,1 uitgevoerd (nl versie)
Dick
Een nikon dslr met twee lenzen,
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Alleen maar geprobeerd, niet gelukt.a90 schreef:Heeft iemand een NL talige update van 2.1.0 naar 2.1.1 uitgevoerd ?
Klopt. Krijg ik hier ook:a90 schreef:Ik heb er de grootst mogelijke moeite mee en de installatie lukt voor geen meter. Tijdens het installeren krijg ik een installatie fout dat een bestand niet gevonden kan worden in de temp folder. Dat klopt ook want die betaat helemaal daar niet maar er is er wel een met bijna dezelfde naam.
Er is een netwerkfout opgetreden bij het lezen van C:\Users\DHR~1.OTT\AppData\Local\Temp\_isE7E\Capture NX Updater.msi.
't Bestand heet: Capture NX 2 Updater.exe
Echt sneu.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- a90
- Forumlid
Typisch zeg,
Dick, mag ik vragen met wat voor OS je draait ? XP of Vista ? En Roelof, waar werk jij mee ?
Ik werk met Vista 64 en alles werkte prima behalve deze ene update. Ik zat me al te verheugenom de NEF's in te lezen van de D3x maar dat zit er even niet in ben ik bang.
Dick, mag ik vragen met wat voor OS je draait ? XP of Vista ? En Roelof, waar werk jij mee ?
Ik werk met Vista 64 en alles werkte prima behalve deze ene update. Ik zat me al te verheugenom de NEF's in te lezen van de D3x maar dat zit er even niet in ben ik bang.

- Onno
- Clublid
- Contacteer:
Ik zou even een berichtje sturen via de Nikon support site als de installatie niet lukt. Wellicht hebben ze een tip.
Op m'n Macje ging de update vlekkeloos.
Op m'n Macje ging de update vlekkeloos.
- Roelof
- Clublid
Same here.a90 schreef:Ik werk met Vista 64 en alles werkte prima behalve deze ene update.
- a90
- Forumlid
Ik heb gisteren Nikon Support een e-mail gestuurd en ze de vraag voorgelegd. Vandaag al een antwoord dat ze het gaan onderzoeken.
3 maal raden van wie dat antoord afkomstig was -> Maerlant
Ik wist niet dat hij bij Nikon werkte maar vind het wel leuk dat hij er zit.
3 maal raden van wie dat antoord afkomstig was -> Maerlant

Ik wist niet dat hij bij Nikon werkte maar vind het wel leuk dat hij er zit.
- a90
- Forumlid
Ik heb vandaag netjes antwoord gekregen van Nikon. Er komt geen fix
Afwachten maar of de volgende release wel werkt, beetje jammer wel dat nu D3x beelden niet op een 64bits OS kan worden bewerkt in Capture NX.

Afwachten maar of de volgende release wel werkt, beetje jammer wel dat nu D3x beelden niet op een 64bits OS kan worden bewerkt in Capture NX.
- Roelof
- Clublid
Hetzelfde antwoord kwam hier ook. <snik>
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Als ik in Capture controleer of er nieuwe updates zijn krijg ik de melding dat er geen updates beschikbaar zijn. Terwijl er dus wel een update is.