Dag,
Ben ik de enige die de nieuwe updates voor de nkon software (wt4 enz) nauwelijks binnen krijg door de uiterst langzame verbining met de server?
Zo ja: ik mis nog de update WT4, dus al IEMAND die heeft ...
Download updates onmogelijk traag
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Download updates onmogelijk traag
Ik krijg hem hier wel langzaam binnen, 3 minuten over 1 MB is niet snel, maar ik heb wel eens bedroevender downloads gehad.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
"Snelheid" zakt tot 7 Kb/s (..!) loopt een tijd en gaat op een gegeven moment stuk. Normaal voor mijn verbinding is 830 Kb/s oid.Roelof schreef:Ik krijg hem hier wel langzaam binnen, 3 minuten over 1 MB is niet snel, maar ik heb wel eens bedroevender downloads gehad.
Ligt aan de nikon server, alle andere verbindingen hebben een normale snelheid.
Willem.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Willem,
De lage snelheid ligt niet aan jouw verbinding.
Ik heb (vooral bij de server NIKONIMGLIB.com) ook wel eens bedroevend lage snelheden.
Bij de "normale" servers is het meestal beter, behalve als er net een nieuwee update is geplaatst.
Denk je maar eens in wat voor datahoeveelheden er omgaan als 1000 europeanen tegelijk een 50 Mb bestand willen binnenhalen.
Groeten, Gijs
PS mijn tip: als je ADSL hebt: gewoon laten voorkruipen, pas wel op: ik heb al meerdere malen incomplete downloads gehad.
De lage snelheid ligt niet aan jouw verbinding.
Ik heb (vooral bij de server NIKONIMGLIB.com) ook wel eens bedroevend lage snelheden.
Bij de "normale" servers is het meestal beter, behalve als er net een nieuwee update is geplaatst.
Denk je maar eens in wat voor datahoeveelheden er omgaan als 1000 europeanen tegelijk een 50 Mb bestand willen binnenhalen.
Groeten, Gijs
PS mijn tip: als je ADSL hebt: gewoon laten voorkruipen, pas wel op: ik heb al meerdere malen incomplete downloads gehad.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Vind het een beetje van de gekke dat een update downloaden zo traag als dikke stroop gaat voor een site als Nikon. Je weet toch dat je meer al tich duizend klanten online kunt verwachten....
(Tenminste mijn ervaring de afgelopen keer. En dat waren updates die langere tijd beschikbaar waren).
En dan opzich nog niet zo erg dat het een uur zou duren maar na een uur kom je erachter dat de rar file nog corrupt is ook!
en je dus een uur voor niks hebt zitten wachten.
(Tenminste mijn ervaring de afgelopen keer. En dat waren updates die langere tijd beschikbaar waren).
En dan opzich nog niet zo erg dat het een uur zou duren maar na een uur kom je erachter dat de rar file nog corrupt is ook!

- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
Gaat inderdaad tergend traag. Zal ongeveer 2,5 uur duren...
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Nikon D7000 + D80
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
En onderbroken na 11,9MB... Binnen enkele dagen opnieuw proberen lijkt me aan te raden...
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikon D7000 + D80
Oei,GuyVerschuere schreef:En onderbroken na 11,9MB... Binnen enkele dagen opnieuw proberen lijkt me aan te raden...
Heb nu 40 Kb/s en al 22 Mb binnen ..... Zou het dan echt ...?
Willem.