Een spiegelreflexcamera met waterschade te repareren??
Een spiegelreflexcamera met waterschade te repareren??
Beste leden,
Ik heb een vraag, ik kan een spiegelreflexcamera kopen op een veilingsite, er is een maar, en dat is dat de camera waterschade heeft, ik probeer ff via de mail te achterhalen bij de verkoper of hij in het water heeft gelegen.
Mijn vraag aan jullie, is dit te repareren of zeggen jullie van niet aan beginnen dat wordt nooit meer wat, ik hoor het graag van jullie
Bvd
Ik heb een vraag, ik kan een spiegelreflexcamera kopen op een veilingsite, er is een maar, en dat is dat de camera waterschade heeft, ik probeer ff via de mail te achterhalen bij de verkoper of hij in het water heeft gelegen.
Mijn vraag aan jullie, is dit te repareren of zeggen jullie van niet aan beginnen dat wordt nooit meer wat, ik hoor het graag van jullie
Bvd
Laatst gewijzigd door denona1xv op za feb 07 2009 10:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Een spiegelreflexcamera met waterschade te repareren??
D,
Als het een zeldzame kamera is: wellicht intereessant.
Als het een Nikonos is die water langs de buitenzijde heeft gehad: Ok (maar niet als die kamera een keer is volgelopen is).
Van Nikonossen, type 1/2/3, wordt aan de borreltafel verteld dat die na een duikje weer schoon te spoelen zijn.
Vraag zeker of het zout of zoet water was.
Groeten, GIjs
Als het een Nikonos is die water langs de buitenzijde heeft gehad: Ok (maar niet als die kamera een keer is volgelopen is).
Van Nikonossen, type 1/2/3, wordt aan de borreltafel verteld dat die na een duikje weer schoon te spoelen zijn.
Vraag zeker of het zout of zoet water was.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Léon Obers
- Forumlid
Afgezien van het laatste model Nikonos, zijn die typen camera's geen spiegelreflexen.
Dus ik ga er maar even vanuit dat het om een gewone spiegelreflex camera gaat.
Niet aan beginnen. Je weet niet wat je koopt en hoeveel de waterschade is. Je hebt geen enkele garantie.
Een nieuwe camera kost wellicht al gauw minder dan de reparatie van een waterschade camera.
Dus ik ga er maar even vanuit dat het om een gewone spiegelreflex camera gaat.
Niet aan beginnen. Je weet niet wat je koopt en hoeveel de waterschade is. Je hebt geen enkele garantie.
Een nieuwe camera kost wellicht al gauw minder dan de reparatie van een waterschade camera.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Heren bedankt,
Ik ga er niet aan beginnen.
Ik hoop dat ik het type camera hier neer mag zetten,
het gaat om een Canon 40D.
Ik heb zelf een Nikon D3 en mijn vriendin heeft voor haar verjaardag een Canon 400D gekregen, en ik d8 misschien een leuke upgrade.
Ik heb ook contact gehad met iemand die elektronica reparatie doet, en hij waarschuwde mij dat de kalk van het water de printplaten goed aantasten.
Nog bedankt voor de reakties
Ik ga er niet aan beginnen.
Ik hoop dat ik het type camera hier neer mag zetten,

Ik heb zelf een Nikon D3 en mijn vriendin heeft voor haar verjaardag een Canon 400D gekregen, en ik d8 misschien een leuke upgrade.
Ik heb ook contact gehad met iemand die elektronica reparatie doet, en hij waarschuwde mij dat de kalk van het water de printplaten goed aantasten.
Nog bedankt voor de reakties
Laatst gewijzigd door denona1xv op za feb 07 2009 10:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is de reaktie van de verkoper: The camera fell in Saltwater, round about 1 meter deep. Was flushed with fresh water and warm dried. No corrosion from outside to see
Laatst gewijzigd door denona1xv op za feb 07 2009 10:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Léon Obers
- Forumlid
Haha, geern corrosie aan de buitenkant te zien, aan de binnenkant wellicht des te meer.denona1xv schreef:Was flushed with fresh water and warm dried. No corrosion from outside to see
En of het water nu 1 meter diep is of 10 meter maakt voor de nattigheid ook niks uit.
Het is niet voor niets dat hij de camera wil verkopen. Zelf neemt hij de moeite en het risico niet meer om de camera na te laten kijken. Tja, waarom zou een ander dat risico dan wel willen nemen?
Overigens lezen je berichten erg vervelend met het complete bericht in vette letters. Graag de volgende keer gewoon normale tekst. (Eventueel corrigeer je je vorige berichten door de b en /b tags weg te halen.
Als lezers problemen hebben met hun ogen, hebben ze zelf wel hun schermweergave aangepast of een bril aangeschaft.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za feb 07 2009 11:29 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
denona1xv schreef:Dit is de reaktie van de verkoper: The camera fell in Saltwater, round about 1 meter deep. Was flushed with fresh water and warm dried. No corrosion from outside to see

http://500px.com/EelcoVandeKamp
Het verhaal kan absoluut niet geverifieerd worden. Waarom zou ik overwegen om een camera uit het buitenland met een onduidelijke schade (zout, water, zand, val) die onduidelijk hersteld is (???) te kopen? Wat zou je zelf nog kunnen herstellen aan moderne, digitale camera's? Mijns inziens helemaal niets. Een camera uit elkaar schroeven is één, de juiste delen kunnen kopen en vervangen iets heel anders.
Ik zou het zelf niet eens overwegen.
Groet Hans
Ik zou het zelf niet eens overwegen.
Groet Hans
- gijs sandberg
- Clublid
D,gijs sandberg schreef:D,
Groeten, GIjs
Als het om een Canon gaat is het NOOIT interessant (grapje)
Bovendien is Canon minder sterk in het repareren van oudere kamera's.
Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Ben erg benieuwd wat ze voor zo'n camera überhaupt nog durven vragen.......... 

http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen ik nog in de fotovakhandel werkte kregen we regelmatig camera's met waterschade binnen. De meeste merken repareerden camera's waar waterschade geconstateerd was niet eens. Je kan er geen garantie op geven aangezien corrosie later altijd kan optreden. Misschien dat de camera het nu goed doet maar over enkele maanden de geest geeft.
Zoals hierboven al gezegd; waterschade is het ergste dat een camera kan overkomen. Nooit aan beginnen!!
Zoals hierboven al gezegd; waterschade is het ergste dat een camera kan overkomen. Nooit aan beginnen!!

- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Lijkt me verstandig
Groeten, Gino

Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/