Dag Forumvrienden, Nikonvrienden,
Samsung is een van de grotere spelers op de digitale telefoonmarkt.
Tegenwoordig kun je al geen mobieltje meer krijgen die geen camera heeft.
Samsung komt nu met de SCH-B600
Boeiend, knap etc. ....aan de andere kant weten we al langer dat we niet in de megapixel mythe moeten geloven: de ruisverhouding wordt bij het kleiner worden van de pixels vaak slechter en voor de beeldkwaliteit is men derhalve beter af met minder megapixels.
Ik vraag me af wat de toekomst nog wordt voor de kleine digitale camera's is. Wat is jullie mening.
AG
Samsung SCH-B600: mobiele telefoon + 10 megapixel camera
Het aantal megapixels is inderdaad vooral een bruikbaar marketinginstrument, en zal de ontwikkeling van MP3-speler/digicam/telefoon/GPS-systeem in een kleiner dan handzaam formaat sterk doorzetten. Toch heb ik grote bewondering voor deze ontwikkeling. De 'spycams' uit de vorige eeuw (camera's vermomd als lippenstift of zakhorloge etc) hebben een meer dan moderne tegenhanger gevonden.
De markt voor digicompactjes moet toch wel een keer gigantisch instorten? Alleen fotografen die 'vroeger' met een loodzware SLR zeulden en dat eigenlijk al niet leuk vonden kopen nog digicompactcamera's, de rest ziet in dat een digicamerafoon net zo leuk is of een D-SLR aanschaffen.
(waarmee ik niet wil zeggen dat er geen goede digicompactjes zijn...)
De markt voor digicompactjes moet toch wel een keer gigantisch instorten? Alleen fotografen die 'vroeger' met een loodzware SLR zeulden en dat eigenlijk al niet leuk vonden kopen nog digicompactcamera's, de rest ziet in dat een digicamerafoon net zo leuk is of een D-SLR aanschaffen.
(waarmee ik niet wil zeggen dat er geen goede digicompactjes zijn...)
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Samsung SCH-B600: mobiele telefoon + 10 megapixel camera
Beste EAD,Amadeus Gould schreef:Tegenwoordig kun je al geen mobieltje meer krijgen die geen camera heeft.
Ik vraag me af wat de toekomst nog wordt voor de kleine digitale camera's is. Wat is jullie mening.
AG
Vorige maand kreeg ik nog een vers mobieltje van mijn mobiele tel-mij...
Een N 6021, wel bluetooth etc (en installeerbare achtergrondjes) en geen kamera.
Groeten, Gijs Sandberg
Had een keer een foto van mn pc gekopieerd naar het geheugen kaartje van mn camera.Toen ik later in een telefoonzaak kwam hadden ze daar een mobiel printertje staan alleen voor 10x15.En daar kon je dan via infrarood een foto naar toe sturen.Dus ik had die foto vanaf de pc kwam naar die printer gestuurd.Die vent helemaal wild hij wou de zelfde telefoon al ik want die maakte mooie opnamens.geweldig gewoon.Ik heb hem maar in zn waan gelaten.Misschien ga ik er nog wel eens langs kom te vragen of de foto's die die met zn mobiel maakt net zo mooi zijn als die van mij.hahahah
Goed even een antwoord.
De lens op mijn Nokia, vind ik niet geweldig en inderdaad de foto's zijn bagger. Dat komt deels door het objectief en de grootte van de sensor. De Samsung laat echter een veel groter objectief zien, dat niet zou mistaan op menig compact digitaaltje. Zorg je ook nog voor een redelijke sensor (niet te veel megapixel) dan heb je toch een aardig apparaat, dat niet voor een gewoon compact digitaaltje hoeft onder te doen.
Compactjes leveren volgens mij voor Nikon geen winst op en worden deels weggeconcureerd door de phonecameras. Dus waarom daarmee doorgaan. Men kan beter een FM3A blijven maken
AG
De lens op mijn Nokia, vind ik niet geweldig en inderdaad de foto's zijn bagger. Dat komt deels door het objectief en de grootte van de sensor. De Samsung laat echter een veel groter objectief zien, dat niet zou mistaan op menig compact digitaaltje. Zorg je ook nog voor een redelijke sensor (niet te veel megapixel) dan heb je toch een aardig apparaat, dat niet voor een gewoon compact digitaaltje hoeft onder te doen.
Compactjes leveren volgens mij voor Nikon geen winst op en worden deels weggeconcureerd door de phonecameras. Dus waarom daarmee doorgaan. Men kan beter een FM3A blijven maken

AG
er zouden wetten aangenomen moeten worden tegen zulke praktijken...zevenhuizen schreef:Had een keer een foto van mn pc gekopieerd naar het geheugen kaartje van mn camera.Toen ik later in een telefoonzaak kwam hadden ze daar een mobiel printertje staan alleen voor 10x15.En daar kon je dan via infrarood een foto naar toe sturen.Dus ik had die foto vanaf de pc kwam naar die printer gestuurd.Die vent helemaal wild hij wou de zelfde telefoon al ik want die maakte mooie opnamens.geweldig gewoon.Ik heb hem maar in zn waan gelaten.Misschien ga ik er nog wel eens langs kom te vragen of de foto's die die met zn mobiel maakt net zo mooi zijn als die van mij.hahahah

al met al een hele goede actie...