Stofje in zoeker

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
MrUfip

Stofje in zoeker

Bericht door MrUfip » ma mar 05 2007 5:38 pm

Een vraagje,
Ik heb vermoedelijk een stofje in de zoeker zitten. Als ik erdoor kijk, dan zie ik een haartje zitten. Heb de spiegel en het matglas al schoon geblazen, maar dat hielp niet. Ook zie ik het haartje niet zitten :(.

Heb ook met nikonservice gemailed voor een prijsopgaaf, maar die konden geen indicatie zeggen. Dit omdat het er vanaf hangt hoever de camera uit elkaar zou moeten.

Heeft iemand dit ook al eens gehad? En hoeveel was je toen kwijt?
Want het mag wel wat geld kosten, maar als het boven de 150-200euro zou komen dan word je er ook niet blij van.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » ma mar 05 2007 6:26 pm

Je kunt nog proberen om het matglas te verwijderen en voorzichtig te blazen. Vaak is het probleem dan opgelost.
Overigens is het alleen irritatie. De foto's worden er niet minder van.

Ik zou met er echter ook aan ergeren.
De zoeker moet schoon zijn!
Je kunt ook Wil van Maanen bellen, die geeft je wel een prijs denk ik en is niet al te duur.

Pindar01

Bericht door Pindar01 » ma mar 05 2007 8:30 pm

Ik heb sinds korte tijd ook een stofje in de zoker zitten. Geen idee hoe het er gekomen is, krijg het ook niet weg. :evil:

Op de foto's zie er niets van dus laat het nog maar even zitten. :roll:

D50

MrUfip

Bericht door MrUfip » ma mar 05 2007 9:06 pm

Brenzef schreef:Je kunt nog proberen om het matglas te verwijderen en voorzichtig te blazen. Vaak is het probleem dan opgelost.
Overigens is het alleen irritatie. De foto's worden er niet minder van.

Ik zou met er echter ook aan ergeren.
De zoeker moet schoon zijn!
Je kunt ook Wil van Maanen bellen, die geeft je wel een prijs denk ik en is niet al te duur.
Klopt, je ziet er gelukkig op de foto's niets van, maar het is gewoon irritant. Maar hoe moet je dat matglas verwijderen dan? Daar staat namelijk niets over in de handleiding...

Thanks voor de tip van van manen, neem er binnenkort eens contact mee op (eerst op wintersport :))

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » ma mar 05 2007 9:54 pm

Voor de D200 is het niet ondersteund door Nikon.
http://www.earthboundlight.com/phototip ... reens.html

Wellicht nog eens goed kijken of je het echt niet ziet aan de buitenkant van het glas.

MrUfip

Bericht door MrUfip » ma mar 05 2007 10:39 pm

Brenzef schreef:Voor de D200 is het niet ondersteund door Nikon.
http://www.earthboundlight.com/phototip ... reens.html

Wellicht nog eens goed kijken of je het echt niet ziet aan de buitenkant van het glas.
Doe ik, maar het is verrekte lastig te zien of je er een stofje op hebt of niet.

Jammer dat nikon de D200 niet ondersteunt voor verwisselbare mat-glazen. Zelf had ik er graag eentje gehad zoals op de Nikon FE, maakt het scherpstellen met Ai-objectieven een stuk eenvoudiger.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”