D70s en D50 end of life?
D70s en D50 end of life?
De D70s en D50 zijn verdwenen van de nederlandse website. Op de amerikaanse staan ze ook niet meer. Lijkt er op dat tegelijkertijd met de introductie van de D40x de oudere 6MP camera's er uit gaan. Of de D40 gaat in zijn eentje het 6MP segment vertegenwoordigen, óf de D40 verdwijnt binnenkort ook stilletjes van het toneel waardoor het gerucht dat Sony stopt met de 6MP sensors waar lijkt te zijn.
Vorige week tijdens het aanschaffen van de Nikon D50 kreeg ik al te horen dat deze al niet meer geproduceerd werd. De D40 moest het helemaal gaan maken. En rest mij nu misschien nog een "domme" vraag: Blijven de accessoires voor de D50 zoals verschillenden lenzen en dergelijke wel gewoon verkrijgbaar of lopen we als gebruiker nu op een dood spoor?
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Erg jammer, want de D50 is in mijn ogen echt een topcamera, heb hem nu bijna een jaar en ik moet zeggen dat ik tot op de dag van vandaag geen spijt heb van mijn aankoop. Ik moet wel zeggen nu ik wat meer betaalde opdrachten krijg ik wel wat opties mis, waardoor ik binnen nu en een half jaar tot een jaar een D200 zal kopen of zijn opvolger.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Re: D70s en D50 end of life?
Misschien is dat ook wel de reden om zo snel met de D40x te komen: Nikon kan geen 6 Mp chips voor de D40 meer krijgen. Het hoeft dus helemaal geen marketingzet te zijn, maar het kan best simpele noodzaak zijn.Rogier schreef:... waardoor het gerucht dat Sony stopt met de 6MP sensors waar lijkt te zijn.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Re: D70s en D50 end of life?
Klinkt logisch. Maar mocht dat het geval zijn dan heeft Nikon R&D en inkoop toch zitten slapen. Normaal gesproken bespreek je dit soort zaken toch met je leverancier. (of ze hadden nog een paar pallets met 6MP sensoren liggen en was het wel van te voren uitgestippeld).MvBoetzelaer schreef:Misschien is dat ook wel de reden om zo snel met de D40x te komen: Nikon kan geen 6 Mp chips voor de D40 meer krijgen. Het hoeft dus helemaal geen marketingzet te zijn, maar het kan best simpele noodzaak zijn.Rogier schreef:... waardoor het gerucht dat Sony stopt met de 6MP sensors waar lijkt te zijn.
Groeten,
Marnix
Remco Jan
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ja ik til me nu echt een breuk aan die koelkast van een D70 (jazeker, zonder s). Wordt echt tijd voor een nieuwe....Bij mobieltjes gaat het net zo.

Naaa, denk het niet hè... Gisteren weer een paar A4tjes van mijn 6mp dinosaurus opgehaald. Mooooooiiii

Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Nogmaals misschien, maar toch:Phoenix schreef:Vorige week tijdens het aanschaffen van de Nikon D50 kreeg ik al te horen dat deze al niet meer geproduceerd werd. De D40 moest het helemaal gaan maken. En rest mij nu misschien nog een "domme" vraag: Blijven de accessoires voor de D50 zoals verschillenden lenzen en dergelijke wel gewoon verkrijgbaar of lopen we als gebruiker nu op een dood spoor?
op de Nikon D50 kun je lenzen gebruiken met de volgende aanduidingen: AF, AFD, AFS, G, VR...
dus het antwoord is "ja"
je zit NIET op een dood spoor met een D50
Nikon zal alleen nog maar AFS en G objectieven gaan produceren lijkt me, dus is de ontwikkeling van de D40 en D40X niet zo heel vreemd.