D70s en D50 end of life?

Discussies over ons favoriete merk
Rogier

D70s en D50 end of life?

Bericht door Rogier » di mar 06 2007 10:55 pm

De D70s en D50 zijn verdwenen van de nederlandse website. Op de amerikaanse staan ze ook niet meer. Lijkt er op dat tegelijkertijd met de introductie van de D40x de oudere 6MP camera's er uit gaan. Of de D40 gaat in zijn eentje het 6MP segment vertegenwoordigen, óf de D40 verdwijnt binnenkort ook stilletjes van het toneel waardoor het gerucht dat Sony stopt met de 6MP sensors waar lijkt te zijn.

BUG322

Bericht door BUG322 » di mar 06 2007 11:53 pm

Tja nu bezit ik dus een digitale "Klassieker"
:shock:

6MP vaarwel
:cry: :lol:

SPIKE

Bericht door SPIKE » wo mar 07 2007 12:45 am

Nikon gaat nu wel heel erg snel, je zal net met je nieuwe D40 zitten te klooien,, en je ziet dat er nieuwe versie is...

Maar niet getreurd Bug, wij gaan voor de D300 X, dus niet gelijk de D300 kopen, even drie weken wachten en de D300X komt op de markt. Ik vraag me af wat er mis is met de S
( D70S)

differhans

Bericht door differhans » wo mar 07 2007 12:48 am

Fotos maken met een klassieker, vanuit een klassieker,
door een klassieker. :shock:

Wat staat mij nog meer te wachten :?

met CLASSIQUE GROET

Phoenix

Bericht door Phoenix » wo mar 07 2007 2:52 am

Vorige week tijdens het aanschaffen van de Nikon D50 kreeg ik al te horen dat deze al niet meer geproduceerd werd. De D40 moest het helemaal gaan maken. En rest mij nu misschien nog een "domme" vraag: Blijven de accessoires voor de D50 zoals verschillenden lenzen en dergelijke wel gewoon verkrijgbaar of lopen we als gebruiker nu op een dood spoor?

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo mar 07 2007 7:38 am

Alle lenzen die voor Nikon-camera's geschikt zijn werken ook op de D50. Alleen de D40 kan niet alle lenzen aan (waardoor mij die camera op zich dus gewoon 'n domme keus lijkt)

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » wo mar 07 2007 8:07 am

Elk model dat je koop wordt op enig moment 'end of life'. Dit betekent uitsluitend dat het model niet meer wordt gemaakt.
Een camera is echter pas aan vervanging toe als hij niet (meer) toereikend is voor je toepassing.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo mar 07 2007 9:00 am

Erg jammer, want de D50 is in mijn ogen echt een topcamera, heb hem nu bijna een jaar en ik moet zeggen dat ik tot op de dag van vandaag geen spijt heb van mijn aankoop. Ik moet wel zeggen nu ik wat meer betaalde opdrachten krijg ik wel wat opties mis, waardoor ik binnen nu en een half jaar tot een jaar een D200 zal kopen of zijn opvolger.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Renske

Bericht door Renske » wo mar 07 2007 9:57 am

De D50 werd voor ik hem aangekocht overal geprezen en kwam heel goed uit de testen, vandaar dat ik hem gekocht heb. De goede beoordelingen verdwijnen niet bij het niet meer produceren van het toestel. Ik blijf hem dus gewoon gebruiken. Ik koop pas een nieuwe camera als de oude stuk is.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: D70s en D50 end of life?

Bericht door MvBoetzelaer » wo mar 07 2007 10:01 am

Rogier schreef:... waardoor het gerucht dat Sony stopt met de 6MP sensors waar lijkt te zijn.
Misschien is dat ook wel de reden om zo snel met de D40x te komen: Nikon kan geen 6 Mp chips voor de D40 meer krijgen. Het hoeft dus helemaal geen marketingzet te zijn, maar het kan best simpele noodzaak zijn.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Remco Jan

Re: D70s en D50 end of life?

Bericht door Remco Jan » wo mar 07 2007 11:18 am

MvBoetzelaer schreef:
Rogier schreef:... waardoor het gerucht dat Sony stopt met de 6MP sensors waar lijkt te zijn.
Misschien is dat ook wel de reden om zo snel met de D40x te komen: Nikon kan geen 6 Mp chips voor de D40 meer krijgen. Het hoeft dus helemaal geen marketingzet te zijn, maar het kan best simpele noodzaak zijn.

Groeten,
Marnix
Klinkt logisch. Maar mocht dat het geval zijn dan heeft Nikon R&D en inkoop toch zitten slapen. Normaal gesproken bespreek je dit soort zaken toch met je leverancier. (of ze hadden nog een paar pallets met 6MP sensoren liggen en was het wel van te voren uitgestippeld).

Remco Jan

Renske

Bericht door Renske » wo mar 07 2007 11:21 am

Lijkt me raar om bewust een toestel te ontwerpen en deze binnen 2 jaar alweer uit de productie te halen. Zeker met een toestel waarvan ze eigenlijk al wisten dan het een succes zou worden.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » wo mar 07 2007 1:09 pm

In de flink concurrerende DSLR markt hebben modellen een veel kortere looptijd dan 'vroeger'. Overigens zal aan de D40x niet alles nieuw zijn. Het lijkt me dat veel componenten zijn hergebruikt en alleen details en software zijn gewijzigd, naast de CCD natuurlijk.
Bij mobieltjes gaat het net zo.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » wo mar 07 2007 2:09 pm

Bij mobieltjes gaat het net zo.
Ja ik til me nu echt een breuk aan die koelkast van een D70 (jazeker, zonder s). Wordt echt tijd voor een nieuwe....

:shock:

Naaa, denk het niet hè... Gisteren weer een paar A4tjes van mijn 6mp dinosaurus opgehaald. Mooooooiiii 8)
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

vanson

Bericht door vanson » wo mar 07 2007 8:15 pm

Phoenix schreef:Vorige week tijdens het aanschaffen van de Nikon D50 kreeg ik al te horen dat deze al niet meer geproduceerd werd. De D40 moest het helemaal gaan maken. En rest mij nu misschien nog een "domme" vraag: Blijven de accessoires voor de D50 zoals verschillenden lenzen en dergelijke wel gewoon verkrijgbaar of lopen we als gebruiker nu op een dood spoor?
Nogmaals misschien, maar toch:

op de Nikon D50 kun je lenzen gebruiken met de volgende aanduidingen: AF, AFD, AFS, G, VR...

dus het antwoord is "ja"
je zit NIET op een dood spoor met een D50

Nikon zal alleen nog maar AFS en G objectieven gaan produceren lijkt me, dus is de ontwikkeling van de D40 en D40X niet zo heel vreemd.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”