Ik wilde in de meivakamtie een dagje naar beverwijk voor een sevicebeurtje voor mijn 15 mnd D300, daar ik eerder op het forum had gelezen van klaar terwijl u wacht, dus ik dacht eerst maar mailen voor een afspraakje...
Helaas
het volgende bericht kreeg ik terug:
Wij hebben een standaard servicebeurt wij noemen dat "service by heart" op deze servicebeurt kunt u echter niet wachten. U bent de camera enkele dagen kwijt. Sorry voor het ongemak.
Toch jammer, moet ik toch naar de plaatselijk winkel voor een beurtje...
service ?
- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27158
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: service ?
Is er wat mis met je camera dat je hem (haar?) een beurt wil laten geven? Wat verwacht je van zo'n beurt?
Niets mis trouwens met de service. Als men vindt dat het zorgvuldig moet gebeuren, en dat het niet ten koste moet gaan van lopende activiteiten, dan kan ik me wel wat voorstellen bij een wachttijd. Hoe vervelend dat ook is.
Niets mis trouwens met de service. Als men vindt dat het zorgvuldig moet gebeuren, en dat het niet ten koste moet gaan van lopende activiteiten, dan kan ik me wel wat voorstellen bij een wachttijd. Hoe vervelend dat ook is.
- rbfoto.nl
- Forumlid
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: zo jul 08 2007 8:13 pm
- Locatie: Harderwijk
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: service ?
De "klaar terwijl u wacht" service is voorbehouden aan NPS-leden. Deze hebben het materiaal aantoonbaar nodig voor hun werk en een dag zonder camera is een dag zonder geld 
Mocht je genoeg Pro-apparatuur hebben, dan kun je dat aanvragen via de website van Nikon.

Mocht je genoeg Pro-apparatuur hebben, dan kun je dat aanvragen via de website van Nikon.
Groeten Ronald
Specialisatie: sportfotografie
Specialisatie: sportfotografie
-
- Clublid
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: za mei 27 2006 4:07 pm
- Locatie: Heemstede
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: service ?
Genoeg pro-apparatuur is niet voldoende. Je moet ook kunnen aantonen dat fotografie je dagelijks werk is.rbfoto.nl schreef:De "klaar terwijl u wacht" service is voorbehouden aan NPS-leden. Deze hebben het materiaal aantoonbaar nodig voor hun werk en een dag zonder camera is een dag zonder geld
Mocht je genoeg Pro-apparatuur hebben, dan kun je dat aanvragen via de website van Nikon.
Re: service ?
Hoi Jan,
Als niet NPS lid kun je wel wachten op het reinigen van de sensor, maar niet voor een complete servicebeurt.
Ik heb toevallig deze week in Beverwijk mijn camera een servicebeurt laten geven.
Het zou een klein weekje duren, maar was de volgende dag al klaar.
Het heeft wel zijn voordelen om de camera bij Nikon servicecenter Beverwijk te laten servicen. Daar hebben ze de juiste specs. en apparatuur om de camera en evt. objectief goed af te stellen. De camera wordt gereinigd, zowel sensor,spiegel, binnen en buitenkant en het hele spul wordt indien noodzakelijk opnieuw gejusteerd. Ik had het objectief ook meegeleverd, welke zij ook gelijk opnieuw gejusteerd en schoongemaakt hebben. Er was een licht backfocus probleem, welke nu verholpen is.
M.a.w. het is het overwegen waard. Wel de camera op de Nikon-site registreren, dat scheelt weer een euro of 30.
Groet,
Jaco
Als niet NPS lid kun je wel wachten op het reinigen van de sensor, maar niet voor een complete servicebeurt.
Ik heb toevallig deze week in Beverwijk mijn camera een servicebeurt laten geven.
Het zou een klein weekje duren, maar was de volgende dag al klaar.
Het heeft wel zijn voordelen om de camera bij Nikon servicecenter Beverwijk te laten servicen. Daar hebben ze de juiste specs. en apparatuur om de camera en evt. objectief goed af te stellen. De camera wordt gereinigd, zowel sensor,spiegel, binnen en buitenkant en het hele spul wordt indien noodzakelijk opnieuw gejusteerd. Ik had het objectief ook meegeleverd, welke zij ook gelijk opnieuw gejusteerd en schoongemaakt hebben. Er was een licht backfocus probleem, welke nu verholpen is.
M.a.w. het is het overwegen waard. Wel de camera op de Nikon-site registreren, dat scheelt weer een euro of 30.

Groet,
Jaco
Re: service ?
Mag ik zo vrij zijn te vragen wat de kosten zijn van zo'n beurt ?
Niet dat ik het snel nodig zal hebben, camera is krap 2 weken oud.
groeten,
Marco
Niet dat ik het snel nodig zal hebben, camera is krap 2 weken oud.
groeten,
Marco
Re: service ?
Hey Marco,
De kosten zijn voor een niet geregistreerde camera € 79,- en voor een geregistreerde camera €49,-
Voor meer info zie: http://www.nikon.nl/support/nl_NL/local ... 168/1.html
Groet,
Jaco
De kosten zijn voor een niet geregistreerde camera € 79,- en voor een geregistreerde camera €49,-
Voor meer info zie: http://www.nikon.nl/support/nl_NL/local ... 168/1.html
Groet,
Jaco
Re: service ?
Tip van mij:
Laat zo'n servicebeurt uitvoeren vlak voordat de garantie verloopt, vinden ze mankementen die normaliter geld zouden kosten, zou het zo kunnen zijn dat die onde rgarantie gerepareerd kunnen worden.
Heb ik met mijn D70s destijds ook gedaan. Ok er was niets mis, maar je weet het nooit. Ze bekijken hem tenslotte toch van binnen tijdens zo'n beurt.
Irwan
Laat zo'n servicebeurt uitvoeren vlak voordat de garantie verloopt, vinden ze mankementen die normaliter geld zouden kosten, zou het zo kunnen zijn dat die onde rgarantie gerepareerd kunnen worden.
Heb ik met mijn D70s destijds ook gedaan. Ok er was niets mis, maar je weet het nooit. Ze bekijken hem tenslotte toch van binnen tijdens zo'n beurt.
Irwan