Iemand ervaring met prijzen in Maleisie en Singapore
Iemand ervaring met prijzen in Maleisie en Singapore
--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op wo dec 16 2009 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Warner
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Iemand ervaring met prijzen in Maleisie en Singapore
Kijk eens bij Hongsien, vaak redelijk goedkoop en snelle levering. Zeer betrouwbaar!
http://www.fotoapparatuur.nl/Nikon/Digi ... 08924.html
Ik heb er zelf al enige objectieven gekocht.
http://www.fotoapparatuur.nl/Nikon/Digi ... 08924.html
Ik heb er zelf al enige objectieven gekocht.
Groet, W@rner
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
Laatst gewijzigd door Robin op wo dec 16 2009 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mijn ervaringen dateren al weer uit 1991. Wat toen vooral opviel is dat over alle prijzen te onderhandelen valt. Ik zelf kocht toen een Nikon 28-80 voor op mijn F601 (tja, das lang geleden) en had toen zo'n 30% lagere prijs als in Nederland. Opvallend toen was, dat Canon spul voor minder dan de helft wegging. Daar was veel meer ruimte om te onderhandelen (was toen al veel plastic en vermoedelijk een hoge marge). Over Nikon producten was toen moeizaam te onderhandelen.
Prijstechnisch weinig relevante informatie van mijn kant, maar misschien dat de onderhandelingen nog vruchten afwerpen.
Het blijft Azië en als je daar bent, moet je de gewoontes respecteren, dus afdingen!
Moet je er natuurlijk wel fysiek aanwezig zijn 
O ja, schiet me net te binnen. Wij gingen toen naar zo'n grote Mall naar ik meen in Chinatown in Singapore.
Prijstechnisch weinig relevante informatie van mijn kant, maar misschien dat de onderhandelingen nog vruchten afwerpen.
Het blijft Azië en als je daar bent, moet je de gewoontes respecteren, dus afdingen!

O ja, schiet me net te binnen. Wij gingen toen naar zo'n grote Mall naar ik meen in Chinatown in Singapore.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Laatst gewijzigd door Robin op wo dec 16 2009 8:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Robin,
Vergeet niet in jouw vergelijking transportkosten, invoerrechten en B.T.W. mee te nemen...
Groeten, Gijs
Vergeet niet in jouw vergelijking transportkosten, invoerrechten en B.T.W. mee te nemen...
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- V70ORD5
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ben zelf een paar maandjes geleden aan het zoeken geweest, helaas ging mijn reisje niet door.
Ik moet wachten tot september voor ik nog een keer een poging mag wagen.
Maar ik ben met mijn zoektocht de volgende site tegen gekomen.
http://www.clubsnap.com/forums/showthread.php?t=458315
Over het algemeen gaat het slechts om een paar tientjes....je moet er wel over nadenken of het je dat wel waard is.
In overweging nemend het risico van douane en eventuele garantie claims.
Succes.
Ik moet wachten tot september voor ik nog een keer een poging mag wagen.
Maar ik ben met mijn zoektocht de volgende site tegen gekomen.
http://www.clubsnap.com/forums/showthread.php?t=458315
Over het algemeen gaat het slechts om een paar tientjes....je moet er wel over nadenken of het je dat wel waard is.
In overweging nemend het risico van douane en eventuele garantie claims.
Succes.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Laatst gewijzigd door Robin op wo dec 16 2009 8:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Over het algemeen kun je in Singapore en Maleisie nauwelijks betere prijzen krijgen dan in Nederland. Alleen op de wat oudere modellen kun je vaak iets meer afdingen, maar dat moet je maar net willen. Beste plek in Singapore is Funan.
Wel kun je in de electronica malls vaak accessoires krijgen tegen weggeefprijzen, natuurlijk niet van Nikon zelf maar van allerlei vage chinese merken. Zelf bestel ik die overigens meestal in Hong Kong (dealextreme, hvstar, hkdigi, etc). Snel, gemakkelijk en goedkoop.
Zoek je toch iets dergelijk in Singapore, kijk dan bij Sim Lim Square. Ik heb er zelf een fisheye objectief gekocht voor 25 euro. Natuurlijk geen beste kwaliteit maar geinig om mee te experimenteren.
In Maleisie is fotoapparatuur vaak nog iets duurder dan in Singapore, maar computeronderdelen juist weer goedkoper. Waarom? Geen idee!
Wel kun je in de electronica malls vaak accessoires krijgen tegen weggeefprijzen, natuurlijk niet van Nikon zelf maar van allerlei vage chinese merken. Zelf bestel ik die overigens meestal in Hong Kong (dealextreme, hvstar, hkdigi, etc). Snel, gemakkelijk en goedkoop.
Zoek je toch iets dergelijk in Singapore, kijk dan bij Sim Lim Square. Ik heb er zelf een fisheye objectief gekocht voor 25 euro. Natuurlijk geen beste kwaliteit maar geinig om mee te experimenteren.
In Maleisie is fotoapparatuur vaak nog iets duurder dan in Singapore, maar computeronderdelen juist weer goedkoper. Waarom? Geen idee!
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wat je ver haalt is lekker.
Lees m'n artikel Wat mag Nikon kosten? in het winter clubblad 2008-2009.
Lees m'n artikel Wat mag Nikon kosten? in het winter clubblad 2008-2009.