Nikon Service minder geworden ?

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
Matchless

Nikon Service minder geworden ?

Bericht door Matchless » vr mar 16 2007 12:13 pm

Ik heb naast mijn D70s nog een compacte Coolpix S9. Deze laatste valt nu af en toe uit en derhalve heb ik hem onder garantie teruggebracht naar de leverancier. Inmiddels ben ik hem nu 6 weken kwijt, dus ik heb maar eens gebeld. Nadat de leverancier even met het service center in Beverwijk had gebeld kreeg hij het antwoord dat alle garantiegevallen niet in Beverwijk gerepareerd worden, maar naar Duitsland gaan. Ik heb de pech dat het onderdeel dat nodig is voor de mijne, uit het verre oosten moet komen. Kan nog even duren dus.

Mijn conclusie is dus dat het helemaal niet uitmaakt of je een Nikon camera met "Nederlandse" garantie koopt, maar ook gewoon de goedkope Europese versies kunt kopen.

Hebben anderen ook ervaringen met zulke belachelijk lange reparatietijden ? Inca deed zoiets toch wat sneller zijn mijn ervaringen. Daar duurde het max een week voor hij weer terug was.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Nikon Europa daar moet je zijn

Bericht door George Fennes » vr mar 16 2007 12:22 pm

Matchless,

Jij schuift Service Punt Beverwijk dingen in de schoenen, wat niet redelijk is.

Het probleem ligt niet bij Service Punt Beverwijk, maar bij Nikon zelf.

Nikon stelt de regels vast en die bepaalt dat de "goedkopere" amateurcamera's via Duitsland, misschien zelfs in Hongarije gerepareerd dienen te worden zeker als het onder garantie valt.

Als Service Punt Beverwijk toch de reparatie zou uitvoeren is de kans heel groot dat dit niet door Nikon vergoed wordt, wat ze zijn gewoon te duur in vergelijk met die goedkope lonen landen.

Dus als je wilt klagen, moet je dat doen t.o.v. Nikon Europa en niet de schuld van die jongens in Beverwijk.

Ik weet gewoon dat ze daar al meer dingen doen dan eigenlijk toegestaan is.

Dus als je een bewering doet, doe dat dan gefundeerd en weet waar je over spreekt.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

florindo

Bericht door florindo » vr mar 16 2007 12:35 pm

Ik heb eind november mijn D200 naar het Servicepunt in Berverwijk gestuurd omdat er een dode pixel op zat. Ik had mijn camera binnen 1 week terug.
Ben er heel tevreden over dus!

Jammer dat het bij jou tegenzit! Maar ik denk dat je Beverwijk inderdaad niets kunt verwijten.

Groetjes, Sandra

Matchless

Bericht door Matchless » vr mar 16 2007 12:51 pm

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt George. Ik wil het service center in Beverwijk niet de grond in boren. Ik weet ook wel dat zij er niks aan kunnen doen. Ik heb het over de Nikon service in het algemeen. Kennelijk is de policy bij Nikon geworden dat alle garantiegevallen nu naar Duitsland (Nikon Europa) gaan. En dat was vroeger is mijn ervaring wel anders. Dus is mijn mening dat we beter af waren met een eigen importeur. Want ik vind dat als je een camera 6 weken kwijt bent voor garantie, dit veel te lang duurt. Ik hab achter mijn onderwerp ook een vraagteken staan, zoals je ziet, omdat ik benieuwd ben naar andre ervaringen.

Ik ben allang blij dat het mijn "erbij' camera is en niet mijn enige, anders had ik wel binnen die 6 weken aan de lijn gehangen.

Enne niet zo boos doen hoor :wink: .

George Fennes
Clublid
Clublid

koffie met gebak

Bericht door George Fennes » vr mar 16 2007 1:16 pm

Nee hoor Matchless,

Ik ben niet boos hoor, hoe zou ik op jou nu boos kunnen worden?

Maar ik kreeg de indruk dat je op mijn vrienden in Beverwijk afgaf en ja misschien had ik beter moeten lezen.

Maar inderdaad een eigen importeur had beter geweest, helaas besliste Nikon Europa daar anders over,

Om het goed te maken, nodig ik je uit om een kopje koffie met gebak te komen nuttigen, oké

GdP

Re: koffie met gebak

Bericht door GdP » vr mar 16 2007 1:32 pm

George Fennes schreef:Nee hoor Matchless,

Ik ben niet boos hoor, hoe zou ik op jou nu boos kunnen worden?

Maar ik kreeg de indruk dat je op mijn vrienden in Beverwijk afgaf en ja misschien had ik beter moeten lezen.

Maar inderdaad een eigen importeur had beter geweest, helaas besliste Nikon Europa daar anders over,

Om het goed te maken, nodig ik je uit om een kopje koffie met gebak te komen nuttigen, oké

George ik denk dat het bij jouw thuis erg druk gaat worden! :)

Met vr. gr.
Gerrit

(Dit moet opgevat worden als een stille wenk. :D )
Laatst gewijzigd door GdP op vr mar 16 2007 5:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

George Fennes
Clublid
Clublid

kom maar

Bericht door George Fennes » vr mar 16 2007 1:46 pm

Gerrit,

Ik ga de uitdaging aan, laat maar komen!

P.S. Gerrit jij bent ook uitgenodigd hoor :P

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr mar 16 2007 3:55 pm

Mijn D200 wegens 'n garantiegeval 8 weken kwijt geweest bij Beverwijk. Onderdelen uit 't verre oosten kunnen met 3 dagen binnen zijn (als ze maar zouden willen). Ben dus ook niet zo blij met de service en hoop ze niet nog 'ns nodig te hebben.

jbrood

Bericht door jbrood » vr mar 16 2007 4:04 pm

oeps,hier wordt ik niet vrolijk van, mijn camera is nu weg, en de leverancier vertelde mij dat het 4-6 weken zou duren. Dit vind ik al lang, maar nu ik deze berichten lees wordt ik eigenlijk een beetje verdrietig.
Mijn camera was 1 jaar en 3 weken oud, dus ben benieuwd waar hij gerepareerd wordt: Beverwijk of veel verder?

Matchless

Bericht door Matchless » vr mar 16 2007 11:58 pm

Haha, George, het toeval wil dat ik zondag in Ede moet zijn, even maar om iemand op te halen. Maar misschien blijf ik wat langer. Maar nogmaals, op de Beverwijkse jongens kan ik niet boos worden, jouw vrienden zijn mijn vrienden George.

Maar ik ben dus niet de enige die zo lang moet wachten. Misschien toch een D2 overwegen, die zullen toch wel sneller klaar zijn ?

GdP

Bericht door GdP » za mar 17 2007 12:45 am

Matchless schreef:Haha, George, het toeval wil dat ik zondag in Ede moet zijn, even maar om iemand op te halen. Maar misschien blijf ik wat langer. Maar nogmaals, op de Beverwijkse jongens kan ik niet boos worden, jouw vrienden zijn mijn vrienden George.

Maar ik ben dus niet de enige die zo lang moet wachten. Misschien toch een D2 overwegen, die zullen toch wel sneller klaar zijn ?
Of een F6. Gaat nooit stuk! :D
En een HP Photosmart 120. Gaat ook al jaren mee. Alleen de display achterop is aan vervanging toe. :(
Gerrit

Matchless

Bericht door Matchless » ma apr 02 2007 5:48 am

En nog steeds niets ................, maar weer bellen vandaag.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”