D3H!

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
janwerner

D3H!

Bericht door janwerner » za apr 01 2006 5:08 am

Nikon, één van de wereldmarktleiders op het gebied van fotografie, heeft vandaag 1 april 2006, de eer u voor te stellen aan de D3H!

http://www.nikonaustralia.com/p-d3h.php

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za apr 01 2006 8:06 am

Lijkt me geen leuke 1 april grap.
Opnieuw een LBCAST sensor. Als ontwikkel sensor is dit een goed idee geweest. De sensor geeft minder ruis. Maar de kleurweergave blijft ver achter. Ik heb sterk de indruk dat Nikon de LBCAST sensor heeft laten vallen. Was een goed idee, nooit meer doen.

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » za apr 01 2006 9:00 am

Dag Jan,

Dank voor de scoop, ik heb nog net alles kunnen lezen, maar nu is alles spoorloos verdwenen (internal server error). Op mijn harddisk staan hopelijk nog ergens jpgs van de camera.

Hebben we een scoop gezien voor later dit jaar of was het 1 april?

Amadeus Gould

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

leuke grap

Bericht door gijs sandberg » za apr 01 2006 9:26 am

Lezer hoedt U.

de "officiele site van de importeur is nikon.com.au, zoals de meeste internet adressen in Angelsaksische landen.

Ik heb de HTML file wel, niet JPG's waar je iets op kunt zien.

Groeten...

janwerner

Bericht door janwerner » za apr 01 2006 10:54 am

Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken. gijs sandberg schrijft terecht dat de officiele site van Nikon Australië: www.nikon.com.au is.

Aanhakend op wat Hans Braakhuis schrijft het volgende; Nikon voert geen consistent beleid op sensorgebied; CCD, LBCAST, CMOS. Dit in tegenstelling tot concurrent Canon die vanaf het begin de CMOS in hun d-SRL stopt. Nu is het misschien beter om te gaan shoppen, dan zelf moeizaam (LBCAST) iets te ontwikkelen. Wil Nikon het marktaandeel behouden of uitbreiden, zou ik ze adviseren een partner te zoeken en dan denk ik persoonlijk aan Fujifilm. Fuji is innovatief op sensorgebied en Nikon weet hoe het camera's moet maken. Een ideaal huwelijk lijkt me.
Laatst gewijzigd door janwerner op za apr 01 2006 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » za apr 01 2006 11:26 am

Dag Jan, Hans, Gijs, Forumvrienden,

Er stond nog meer op de site o.a. een bericht over firmware recall:

......., and consequently, Nikon Australia is issuing an immediate and urgent firmware recall to all users of the above cameras.

At this point in time, all firmware versions of each these cameras is affected by this issue, but in anticipating the release of new firmware releases for each of these cameras, users are requested to not use their cameras under any circumstances.

Dat wekte bij mij twijfel.

Ik deel de mening niet geheel over verschillende sensors en de consistentie hierin bij Canon. Canon heeft verschillende grootte voor haar sensoren gebruikt, met verlengingsfactor van 1.6, 1.3, 1(full frame). En de vignetering bij groothoek van de fullframe sensor van Canon is gewoon een misser. Als dat een Nikon was geweest hadden we er schande van gesproken :)
Nikon consumers are more critical than other consumers :wink:

En die kleurtjes die uit een camera komen LBCAST,CMOS/CCD...... Dat is toch te corrigeren :) Het innovatieve zit bij Nikon ook op sensor gebied. Zo is de basis van de D200 een Sony chip (ook geen slechte fabrikant om mee samen te werken), maar is de verdere processing een Nikon ontwikkeling.

Met een betere CRM (consumer relation management) is de D200 gewoon een Canon killer.

Amadeus Gould

janwerner

Bericht door janwerner » za apr 01 2006 12:06 pm

Hallo Amadeus,

Ja die firmware recall vond ik ook al zeer verdacht en was gedateerd op 31 maart. Een hint denk ik. Al met al toch leuk als 1 aprilgrap en zo niet dan wacht ons iets moois.

Het gaat mij niet zozeer om de verschillende kleurtje van een CCD, LBCAST, CMOS, maar concentreer je op één sensor en doe iets aan de ruis, want daar is Canon meester in. Mij maakt dat ruis niet zoveel uit, vaak gooi ik er nog wat bij, maar voor veel mensen, merk ik op de diverse site's, is dat een beslissende factor.

Goed Sony, hoewel nu wereldwijd wat in de slop, is geen slechte partner, maar als oud Fuji S3 pro gebruiker, geef ik de voorkeur aan Fujifilm. Die S3 heeft een zeer fijne ergonomische vormgeving, maar is niet prettig qua bediening. De CDD met de mogelijkheid tot Wide Dynamic Range (die ik altijd gebruikte) geeft bijna analoge foto's maar is nog niet helemaal uitgekristaliseerd en gaf rafeltje aan de randen en een typisch soort ruis dat mij irriteerde.

Nu we het toch over sensorformaten hebben. Waarom zouden de formaten 1 x, 1.3 x en 1.6 x niet naast elkaar mogen staan. Als ik er over nadenk lijkt mij 1.3 x zelfs het ideale formaat. Nog net geen vignetering, maar groot genoeg voor grote schone pixels.

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » za apr 01 2006 12:21 pm

Dag Jan,

Ik begrijp de ruis discussies ook niet. Het heeft meer met SPEC vergelijkers te maken..dan met fotografie. Vroeger had je 400 ASA film met een " mooie droge korrel" :)

Dat van de kleuren van de Fuji heb ik ook gehoord van Tony Hurst, een bekend Nikon fotograaf, die o.a. schitterende opnames heeft gemaakt van oude Nikon camera's. Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van deze foto van Ole E. Hofshagen uit een test van Bjørn Rørslett. Gemaakt met ....een D200.

AG

janwerner

Bericht door janwerner » za apr 01 2006 12:34 pm

Klopt, ik ben dan ook zeer tevreden over de D200, maar met name beginnende, wat onzekere fotografen, gaan vooral, begrijpelijk, uit van vergelijkingen en als men eenmaal voor een merk gekozen heeft!

Wat ik vroeger allemaal forceerde om een grove korrel te verkrijgen!!!!

RVK
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door RVK » za apr 01 2006 1:18 pm

Via altavista krij je veel hits over de d3h, inclusief plaatje, bv camera-news.com.

Veel sites beroepen zich op een franse site en hebben vrijwel allemaal dezelde informatie.

Vreemd is wel dat demeeste berichten al op 5 januari gepubliceerd zijn.

Daarna niets nieuws vernomen.

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » za apr 01 2006 2:11 pm

www.nikonaustralia.com is inderdaad geen website van Nikon.
Gary is een grapjas. 8)

Code: Selecteer alles

Domain Name.......... nikonaustralia.com
  Creation Date........ 2006-02-27
  Registration Date.... 2006-02-27
  Expiry Date.......... 2008-02-27
  Organisation Name.... Gary Stark
 Admin Name........... Gary Stark
 Tech Name............ Gary Stark

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za apr 01 2006 2:42 pm

Afbeelding

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » za apr 01 2006 10:06 pm

nog 1

Afbeelding

ML

Bericht door ML » zo apr 02 2006 1:20 pm

Zoek de "drie" verschillen. Vandaag, 2 april, zullen we wel niet veel meer horen van deze camera?

SPIKE

Bericht door SPIKE » zo apr 02 2006 10:40 pm

Dan is het nu wachten op de D80 en de D90

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”