Ik wil een lens kopen in amerika.
Maar als ik op adorama kijk kun je kiezen uit 2 of 3 verschillende 12-24 nikon objectieven. Mijn vraag is eigenlijk wat grey market betekent? Is de lens dan geïmporteerd? Kun je ook gewoon amrikaanse lensen kopen?
bedankt donald
Wat betekent "grey market"?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Wat betekent "grey market"?
Uit een ander draadje gehaald. Dit paste niet bij de rest van het betreffende draadje.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Donald,
Kort samengevat: als je in een ver buitenland koopt zijn reparaties voor eigen rekening, tenzij je de lens terugstuurt naar de originele leverancier.
Voor een koper in Europa maakt het niet uit of de lens in de USA grijs of officieel geimporteerd is.
Ik vind dat het risico niet waard, meestal kan men slechts 10-20% besparen door grijze import, nog afgezien van BTW en invoerrechten.
Spullen die je binnen de EU koopt hebben wel de europese Nikon garantie, maar de prijsverschillen zijn vaak nog kleiner.
Groeten, GIjs
Kort samengevat: als je in een ver buitenland koopt zijn reparaties voor eigen rekening, tenzij je de lens terugstuurt naar de originele leverancier.
Voor een koper in Europa maakt het niet uit of de lens in de USA grijs of officieel geimporteerd is.
Ik vind dat het risico niet waard, meestal kan men slechts 10-20% besparen door grijze import, nog afgezien van BTW en invoerrechten.
Spullen die je binnen de EU koopt hebben wel de europese Nikon garantie, maar de prijsverschillen zijn vaak nog kleiner.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Wel als je de goederen bij garantie terugstuurd naar de states. Grijze import heeft daar 1 jaar garantie. Officiële US import heeft 5 jaar garantie.gijs sandberg schreef:Voor een koper in Europa maakt het niet uit of de lens in de USA grijs of officieel geimporteerd is.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Grey market, dat is het marktsegment 65+
Camera's speciaal voor oudere mensen met grote knoppen en eenvoudige bediening. :mrgreen:
Camera's speciaal voor oudere mensen met grote knoppen en eenvoudige bediening. :mrgreen:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"