Capture NX 2.2.4 Update Macintosh
Re: Capture NX2 2.2.4 Update Macintosh
Ik ben een keer braaf geweest om software te kopen. Ik heb een aantal maanden geleden een serial bij Nikon gekocht voor Capture NX2 voor mijn iMac. Gisteren heb ik de oudere versie moeten verwijderen om de nieuwe update te installeren. Ik voer dezelfde serial in, werkt niet. Geen geldig serienummer. Wat moet ik doen? Ik heb Nikon al gemaild, maar nog geen reactie.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dit hebben we eens eerder gezien bij CaptureNX2, een eerdere versie... Als je je nummer nog een keer of zelfs een derde keer probeert in te voeren, slikt hij hem dan wel...?AlwinSitton schreef:Ik ben een keer braaf geweest om software te kopen. Ik heb een aantal maanden geleden een serial bij Nikon gekocht voor Capture NX2 voor mijn iMac. Gisteren heb ik de oudere versie moeten verwijderen om de nieuwe update te installeren. Ik voer dezelfde serial in, werkt niet. Geen geldig serienummer. Wat moet ik doen? Ik heb Nikon al gemaild, maar nog geen reactie.
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Capture NX2 zoekt bij opstarten contact met een server van Nikon om bijvoorbeeld te controleren op updates. Zoiets heet 'phone home'.wil schreef:Op de mac kan ik wel zelf software installeren. Windows PC's zijn volledig afgesloten voor installeren software door gebruikers Dus als iemand kan uitleggen hoe ik op de mac kan uitvinden wat NX 2 doet bij opstarten, graag.
Als de software de server niet kan bereiken zal deze normaal starten, zoals je hebt gemerkt. Als de server echter wel bereikbaar is maar geen goede verbinding kan worden gemaakt (zoals in geval van de slechte proxy constructie van jouw ict-club) zijn soms de problemen die je beschrijft aan de orde.
Ik heb wat gegoogled en vond een mogelijke oplossing. Voeg in de file /etc/hosts op je Mac de volgende regel toe:
127.0.0.1 sams.nikonimaging.com
Uitleg hoe je dat kan doen in 5 stappen vind je hier: http://decoding.wordpress.com/2009/04/0 ... x-leopard/
Als dit is gebeurd zal Capture NX2 telkens bij opstarten de 'phone home' server niet meer vinden op het Internet IP-adres maar op je Mac zelf terecht komen. Deze zal niet antwoorden waardoor de software zal denken dat er geen internetverbinding is en vervolgens normaal opstarten.
Tenminste, dit is het idee. Laat even weten of het inderdaad werkt.
@ alwinSitton:
Om software legaal aan te schaffen hoef je niet braaf te zijn. Lijkt me niet meer dan normaal.
Bij de update naar 2.2.4 hoefde ik geen serienummer in te voeren, laat staan de oude versie verwijderen. Het installatieprogramma van de update constateerde wel dat er een oudere versie aanwezig was, en heeft deze vervolgens overschreven.
Wat als je de oude versie weer installeert met het geldige nummer, daarna de update?
Groet Hans.
Om software legaal aan te schaffen hoef je niet braaf te zijn. Lijkt me niet meer dan normaal.
Bij de update naar 2.2.4 hoefde ik geen serienummer in te voeren, laat staan de oude versie verwijderen. Het installatieprogramma van de update constateerde wel dat er een oudere versie aanwezig was, en heeft deze vervolgens overschreven.
Wat als je de oude versie weer installeert met het geldige nummer, daarna de update?
Groet Hans.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Vandaag ben ik vrij. Ga maandag gelijk proberen.Onno schreef:Capture NX2 zoekt bij opstarten contact met een server van Nikon om bijvoorbeeld te controleren op updates. Zoiets heet 'phone home'.wil schreef:Op de mac kan ik wel zelf software installeren. Windows PC's zijn volledig afgesloten voor installeren software door gebruikers Dus als iemand kan uitleggen hoe ik op de mac kan uitvinden wat NX 2 doet bij opstarten, graag.
Als de software de server niet kan bereiken zal deze normaal starten, zoals je hebt gemerkt. Als de server echter wel bereikbaar is maar geen goede verbinding kan worden gemaakt (zoals in geval van de slechte proxy constructie van jouw ict-club) zijn soms de problemen die je beschrijft aan de orde.
Ik heb wat gegoogled en vond een mogelijke oplossing. Voeg in de file /etc/hosts op je Mac de volgende regel toe:
Uitleg hoe je dat kan doen in 5 stappen vind je hier: http://decoding.wordpress.com/2009/04/0 ... x-leopard/
Als dit is gebeurd zal Capture NX2 telkens bij opstarten de 'phone home' server niet meer vinden op het Internet IP-adres maar op je Mac zelf terecht komen. Deze zal niet antwoorden waardoor de software zal denken dat er geen internetverbinding is en vervolgens normaal opstarten.
@Alwin Sitton,
heb je een nummer voor een upgrade gekocht?
Ik heb zojuist een nieuwe HD in mijn iMac gemonteerd en onderga weer het hele circus om alles opnieuw te installeren. Met NX had ik NX1 gekocht bij mijn D300 en NX2 als upgrade. Ik heb nu direct versie 2.2.4 geïnstalleerd, het programma vraagt om de serienummers van NX2 en NX1 , en presto: het werkt direct.
Groet Hans
heb je een nummer voor een upgrade gekocht?
Ik heb zojuist een nieuwe HD in mijn iMac gemonteerd en onderga weer het hele circus om alles opnieuw te installeren. Met NX had ik NX1 gekocht bij mijn D300 en NX2 als upgrade. Ik heb nu direct versie 2.2.4 geïnstalleerd, het programma vraagt om de serienummers van NX2 en NX1 , en presto: het werkt direct.
Groet Hans
Hèhè! Eindelijk! Hij accepteert de code zonder dat ik iets heb gedaan. Ik heb om het uur m'n vorige serial ingevoerd en eindelijk heeft Capture NX2 de code geaccepteerd. Bedankt voor het meedenken!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Onno, helaas het werkt niet. File aanpassen in terminal ging zonder problemen maar het heeft geen effect op het opstarten van NX2.wil schreef:Vandaag ben ik vrij. Ga maandag gelijk proberen.Onno schreef:Capture NX2 zoekt bij opstarten contact met een server van Nikon om bijvoorbeeld te controleren op updates. Zoiets heet 'phone home'.wil schreef:Op de mac kan ik wel zelf software installeren. Windows PC's zijn volledig afgesloten voor installeren software door gebruikers Dus als iemand kan uitleggen hoe ik op de mac kan uitvinden wat NX 2 doet bij opstarten, graag.
Via ander forum de tip om Little Snitch te installeren. Daarmee kun je software selecteren welke geen verbinding met netwerk mogen maken.
Dit werkt wel maar het lijkt of nu alles wat langzamer gaat.
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Little Snitch is inderdaad ook een aardig oplossing, geeft je precieze controle over welke applicatie wel/niet internet toegang mag hebben. De vertraging kan ik niet verklaren, ik denk niet dat het aan Little Snitch ligt, die vertraagt je Mac niet of nauwelijks.wil schreef:Via ander forum de tip om Little Snitch te installeren. Daarmee kun je software selecteren welke geen verbinding met netwerk mogen maken.
Dit werkt wel maar het lijkt of nu alles wat langzamer gaat.