Nikkor 18 - 200 object

Discussies over ons favoriete merk
DickH

Nikkor 18 - 200 object

Bericht door DickH » di apr 24 2007 10:19 pm

Wil even mijn ongenoegen kwijt over de schandalige service van de Nikon reparatie afdeling.
Ik heb 1 maart 2007 een NIEUWE Nikor 18-200 lens gekocht, ik ben daar zo van onder de indruk dat ik terwijl ik bezig met met opnames van golfsurfers op Scheveningen mijn lens stoot tegen de bagagedrager van mijn fiets. En geloof het of niet de lens valt uit elkaar ( op de lens is GEEN krasje of beschadeging te vinden) het ging echt heel zacht. Ik de lens terug gebracht bij mijn leverancier, deze heeft hem opgestuurd naar de reparatie afdeling van Nikon in Beverwijk. Nu krijg ik na 3 weken antwoord de reparatie gaat 780 euro kosten, 80 euro MEER dan ik voor de lens heb betaald. Ik ben hier echt ONTDAAN over, wat een ZEER SLECHTE SERVICE. Nu moet ik ook als ik mijn lens terug wil hebben omdat het B&W filter er ook nog op zit 70 euro betalen aan onderzoekkosten en verzendkosten.

IK VIND DIT ECHT EEN TREURIGE SERVICE VAN DEZE FIRMA.

ZIT TE DENKEN OM HET HELE SET D80 en standaardlens 18-70 maar te verkopen en over te stappen naar een merk wat WEL iets van SERVICE GEEFT.

Sorry maar dit moest ik even KWIJT.

Succes met UW NIKON, en de service u zult het wel zien bij de KOUDE DOUCHE.

George Fennes
Clublid
Clublid
Berichten: 8091
Lid geworden op: za apr 01 2006 10:30 pm
Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

welkom

Bericht door George Fennes » di apr 24 2007 10:39 pm

Hoi Dick,

Dit is de rubriek: Even voorstellen!

Dat heb je bij deze gedaan en van harte welkom op ons forum.

Ik begrijp dat je niet geheel tevreden bent met je 18-200mm VR objectief.

Het is natuurlijk heel vervelend als dit nu net jou overkomt.

Maar hier wordt in de eerste plaats wel door bewezen dat de 18-200mm VR niet echt een degelijke lens is.

Verder neem ik aan de je lens al uit de garantie is?

In mijn ogen mag een lens niet zo maar uit elkaar donderen, dat mag duidelijk zijn.

Dus nooit meer een 18-200mm VR lens kopen.

Maar verder als je een opgave wil hebben voor reparatie, dan kost het aan onderzoekskosten inderdaad geld, daar doe je niets aan en zal als het goed is van te voren bekend zijn.

Dan het fenomeen dat de reparatiekosten hoger uitvallen dan een nieuw aan te schaffen objectief, is gewoon heel vervelend.

Hier blijkt maar weer uit dat zoals al eens eerder ergens op dit forum geschreven is, het zijn gewoon wegwerpartikelen.

Wel een duur wegwerpartikel dat is waar en wrang.

Ik denk dat je dit zelfde probleem ook bij een ander merk zal aantreffen als je met een zelfde probleem aan komt zetten.

Het enige verschil is dat Nikon Service Ceter Beverwijk een organisatie is die losstaat van Nikon Nederland/Europa/Japan.

Dit is een private onderneming die zich gespecialiseerd heeft in Nikon.

Ik zou je aanraden om je klacht neer te leggen bij Nikon Nederland en vragen of zij een coulance regeling voor jou willen toepassen en wie weet willen ze je tegemoet komen.

Maar Beverwijk kan gewoon niet anders, zij krijgen het ook niet vergoed en als ze wel jouw lens voor een habbekrats zouden maken, zouden ze er geld bij moeten leggen.

Alleen vind ik het jammer dat je de zwarte Piet in Beverwijk neerlegd.

Ik zou eerst Nikon Nederland in Lijnden proberen en bij hun de zwarte Piet neerleggen, zij zijn de enigen die jou service kunnen geven en het coulance beginsel kunnen toepassen.

Heel veel sterkte en ik hoor graag hoe het afloopt.

Groetjes George :D
Laatst gewijzigd door George Fennes op di apr 24 2007 11:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken

GdP

Bericht door GdP » di apr 24 2007 10:40 pm

Wat heeft het vaststellen van reparatiekosten van een lens te maken met een slechte service? Als je een lens stuk stoot, dan is dat een zeer onprettige gewaarwording. Maar het lijkt mij niet redelijk je verontwaardiging dan op anderen af te reageren.
En biedt je een lens ter reparatie aan, dan zit daar altijd onderzoekskosten aan vast?
En wanneer blijkt dat de reparatie kosten de nieuwwaarde te boven gaat, dan is het toch voor een ieder duidelijk dat je dan beter een nieuwe kan kopen?
Ik zou zo zeggen, draag je verlies als een man en let een volgende keer beter op hoe met je lens omgaat.
Gerrit

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » di apr 24 2007 10:51 pm

hallo,

ik heb gelukkig geen ervaring met de services van nikon.
ik had niet verwacht dat deze zo slecht was.
ik weet niet of canon ook zo slecht is...
maar slechter kan denk ik niet.
ik zou zelf tegen nikon zeggen dat je van plan bent je d80 weg te doen en zeggen dat je naar canon overstapt om te kijken hoe ze reageren.
zelf ben ik geen echte nikon fan, integendeel ben ik altijd een canon fan geweest, maar nou dat ik voor de d50 gekozen hebt, zal ik denk ik altijd bij nikon blijven..

gr. Dennis

yoyo

Bericht door yoyo » di apr 24 2007 10:56 pm

Voor dit soort zaken heb je nou die fotoverzekering afgesloten.
Toch...?

Of wou je zeggen dat je het niet verzekerd had...???

George Fennes
Clublid
Clublid
Berichten: 8091
Lid geworden op: za apr 01 2006 10:30 pm
Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Nikon Nederland

Bericht door George Fennes » di apr 24 2007 11:13 pm

Dennis schreef:

Code: Selecteer alles

ik had niet verwacht dat deze zo slecht was. 
ik weet niet of canon ook zo slecht is... 
maar slechter kan denk ik niet. 
Is dit niet een beetje erg kort door de bocht Dennis?

Beverwijk kan er niets aan doen dat Dick zo dom is geweest om zijn lens kapot te stoten.

Moet je de schade dan gaan verhalen op een onschuldige partij?

Beverwijk is gewoon een commercieel bedrijf, dat winst moet maken en geen filantropische instelling.

De enige die Dick tegemoet kan komen is Nikon Nederland in Lijnden, die hebben daar de eventuele mogelijkheden voor.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » di apr 24 2007 11:24 pm

jullie blijven allemaal maar aan de kant van nikon.
tuurlijk, zo'n lens gaat niet zomaar kapot.
dan moet je er wel heel onvoorzichtig mee hebben gedaan.
maar het ging er bij mij ook meer om, dat ik de d50 kocht, mede door de goede services van nikon, tenminste dat dacht ik.
deze blijkt dus niet goed te zijn.
bij overigens een helehoop fabrikanten is de services niet zo best.
alleen met somige fabrikanten heb ik goede ervaringen.
zoals siemens.
mijn telefoon waarvan de luidsprker kapot ging werd kosteloos gerepareerd en zeer snel, kijk zo moet het ! met een mooi rappoort wat vervangen moets worden enzo.
met panasonic heb ik ook zeer goede ervaringen.

gr. Dennis

GdP

Bericht door GdP » di apr 24 2007 11:32 pm

Dennis voor je nu weer met commentaar komt moet je eerst maar eens goed lezen wat George heeft geschreven.
En wanneer je dat ook hebt begrepen, verwacht ik niet anders, dan dat je met heel wat zinniger commentaar hier weer terug komt.
Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid
Berichten: 8091
Lid geworden op: za apr 01 2006 10:30 pm
Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

perspectief dat is het

Bericht door George Fennes » di apr 24 2007 11:32 pm

Beste Dennis,

Je schuift Beverwijk iets in de schoenen wat kant nog wal raakt.

Bij Jansen iets kopen en bij Pietersen je garantie/service halen is toch ook niet redelijk.

Dan nog op Pietersen gaan mopperen, moet je bij Jansen zijn.

En verder schreef je:

Code: Selecteer alles

alleen met somige fabrikanten heb ik goede ervaringen. 
zoals siemens. 
mijn telefoon waarvan de luidsprker kapot ging werd kosteloos gerepareerd en zeer snel, kijk zo moet het ! met een mooi rappoort wat vervangen moets worden enzo. 
met panasonic heb ik ook zeer goede ervaringen. 
Ik weet dat de merken die jij aanhaalt ook mobieltjes maakt met ingebouwde camera, zou ik zo'n mobieltje kopen, hoef je ook niet meer te zeuren over Nikon.

Even voor de duidelijkheid ik ben geen blinde Nikon fan, maar probeer alles wel in het juiste perspectief te bekijken.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » di apr 24 2007 11:37 pm

en George Fennes, jij denkt dat een mobieltje dezelfde kwaliteit kan leveren als mijn d50 ???

ik wist niet dat dat reapeer centrum los van nikon staat.

en ik had het ook niet precies over jou hoor George Fennes.
aangezien je schrijft: ''even voor de duidelijkheid''.

gr. Dennis

GdP

Bericht door GdP » di apr 24 2007 11:48 pm

Dennisdeboer schreef:en George Fennes, jij denkt dat een mobieltje dezelfde kwaliteit kan leveren als mijn d50 ???

ik wist niet dat dat reapeer centrum los van nikon staat.

en ik had het ook niet precies over jou hoor George Fennes.
aangezien je schrijft: ''even voor de duidelijkheid''.

gr. Dennis
:( :( :( :( :( :(

George Fennes
Clublid
Clublid
Berichten: 8091
Lid geworden op: za apr 01 2006 10:30 pm
Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

even voor de duidelijkheid

Bericht door George Fennes » di apr 24 2007 11:49 pm

Dennis schreef:

Code: Selecteer alles

en George Fennes, jij denkt dat een mobieltje dezelfde kwaliteit kan leveren als mijn d50 ??? 

ik wist niet dat dat reapeer centrum los van nikon staat. 

en ik had het ook niet precies over jou hoor George Fennes. 
aangezien je schrijft: ''even voor de duidelijkheid''.


Hoi Dennis,

Nee ik denk niet dat een mobieltje dezelfde kwaliteit heeft als jouw D50.

Maar je liet je zo negatief uit over de service van Nikon, dat ik daarom die opmerking plaatste, het was trouwens een plagerijtje, dus niet serieus nemen.

Ja het reparatie centrum in Beverwijk is inderdaad een zelfstandige onderneming waarvan De Jong en van Stijn de directeuren zijn.

Toen Inca ophield te bestaan hebben deze twee heren de mogelijkheid gekregen om een reparatie/garantie afdeling voor het merk Nikon op te zetten.

Maar het zou niet ondenkbeeldig zijn als Canon bijvoorbeeld hun eigen reparatie afdeling zou sluiten en bij De Jong en van Stijn zouden aankloppen om voor Canon de reparatie/garantie te gaan uitvoeren.

Dan is Beverwijk in geen enkel opzicht eigendom van Nikon/Canon.

En dat laatste even voor de duidelijkheid, wilde ik mee aangeven dat ik probeer alles objectief te bezien en ik niet als een blinde achter Nikon aanloop.

Wat mijn lenzen betreft heb ik Nikon lenzen, maar ook Sigma en Tamron.

Dat wilde ik er mee zeggen.

Sorry als het verkeerd is overgekomen.

Groetjes George :D
Laatst gewijzigd door George Fennes op di apr 24 2007 11:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » di apr 24 2007 11:50 pm

:?: :?: :?:

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » di apr 24 2007 11:52 pm

ik begrijp het.
het is inderdaad heel verkeerd over gekomen..

gr. Dennis

Gebruikersavatar
Pancarans
Forumlid
Forumlid
Berichten: 2019
Lid geworden op: wo aug 30 2006 1:51 pm
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo apr 25 2007 12:27 am

Volgens mij moet je in 1e instantie bij de winkel aankloppen die jou het artikel verkocht heeft. Zij behoren een deugdelijk artikel te verkopen. Zij zullen met de importeur of fabrikant in de clinch moeten.
Hier is al het e.e.a. over geschreven op dit forum

Zie:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=3102

Je zult alleen hard moeten kunnen maken dat de onstane schade groter is dan een dergelijk ongeval normaliter teweeg brengt. Dit kan door bijvoorbeeld aan te tonen dat door het ongeval maar minieme krasschade is ontstaan aan het objectief zelf. Hiermee laat je dan zien dat er maar weinig kracht op het objectief is uitgeoefend. Het feit dat de lensdelen niet bechadigd zijn spreekt dan ook in je voordeel.

Heb je rechtsbijstandsverzekering laat hun het voor je uitzoeken. Ben je lid van de consumentenbond schrijf hun aan. Informeer eens bij een schade advocaat.

In ieder geval adviseer ik je als eerste met de winkelier te gaan praten. Als dat niet helpt stuur een aangetekende brief, waarin je hem aansprakleijk stelt voor de verkoop van een ondeugdelijk product.

De weg die de winkelier bewandeld heeft is in beginsel verkeerd geweest. Hij had direct bij de fabrikant of importeur moeten informeren wat te doen. Je hebt namelijk nog garantie. Daarnaast denk ik dat als hij achter je staat v.w.b. de onevenredig onstane schade, hij best wel zijn best mag doen. Hoe het precies werkt met garantiereparaties in Beverwijk weet ik niet. Mogelijk dat zij een akkoord moeten krijgen van de importeur. Waarschijnlijk is er niet eens over garantie gesproken omdat het een reparatie betreft na een ongeval. Met een begeleidend schrijven van de verkoper was men wellicht een andere weg ingeslagen. Vandaar dat ik denk dat Beverwijk niets te verwijten valt.

Dat Nikon een slechte service heeft, denk ik niet, velen zijn uitermate tevreden.

Vaak zijn dit soort zaken een langlopende kwestie, alvorens men tot een oplossing komt.

Dus nogmaals informeer naar je rechten als consument.
Als laatste moet ik helaas weer concluderen dat de bouw van de 18-200 VR Kortom Uitermate Teleurstellend is en Nikon onwaardig.

Veel succes!!

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”