TIPA Awards voor D200, D50 en 105 AF-S Macro VR

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
Amadeus Gould

TIPA Awards voor D200, D50 en 105 AF-S Macro VR

Bericht door Amadeus Gould » vr apr 21 2006 2:06 am

Dag Forumvrienden, Nikonvrienden,

Elk jaar deelt de Technical Image Press Association prijzen uit aan nieuwe producten op fotografisch gebed. Zelf noemt TIPA de prijzen de "European 'Oscar' of the Photo & Imaging Industry". Bij TIPA zijn 31 onafhankelijke fotobladen uit 12 landen in Europa aangesloten. Je kunt de verkiezing misschien het beste vergelijken met de auto van het jaar verkiezing, alleen zijn er hier meer categorieën.

Nikon heeft nu drie TIPA 2006 Awards in de wacht gesleept, namelijk voor:

- de D200 als beste "Expert D-SLR", klik hier

- de D50 als beste instap D-SLR, klik hier

- de 105 mm AF-S VR G 2.8 macro Nikkor als het beste professionele objectief, klik hier

En Fuji won de beste film prijs met de Fujichrome 64T type II, een diafilm voor kunstlicht. Als fanatieke Fuji-film fan kan ik het niet nalaten dit te vermelden :)

Amadeus Gould

P.S. De prijs voor de beste professionele camera ging overigens naar de Canon 5D.

janwerner

Bericht door janwerner » za apr 29 2006 4:55 pm

Echt veel waarde hecht ik niet aan deze prijzen en dan druk ik mij eufemistisch uit. Elk merk wint minstens wel 1 prijs. Van de huidige hoofdrolspelers heeft het ene jaar Canon wat meer prijzen en het andere jaar Nikon.
Soms worden producten onderscheiden die nauwelijks op de markt zijn en de meerwaarde in de praktijk nog moeten bewijzen.

Neem de prijs voor de: Best Flatbed Photo Scanner: Epson Perfection V750 Pro. Terwijl die Epson V750Pro wordt pas vanaf mei aanstaande geleverd. Waarschijnlijk hebben die bladen een preproductie model op de redactie staan, maar dan nog is het een lachertje.

Bijna al die bladen bestaan meer uit advertorials dan editorials en zijn vaak ook nog knullig & vol met taalfouten gemaakt.

Sorry, ik word hier niet vrolijk van en het regent ook alweer.

BUG322

Bericht door BUG322 » za apr 29 2006 10:02 pm

Maar toch die D50 gaat wel goed.
was ook al Diwa gold en platina.

het bevestigd gewoon mijn gevoel dat ik een goeie koop heb gedaan.

janwerner

Bericht door janwerner » za apr 29 2006 10:15 pm

Ik beweer ik niet dat de Nikon D50 of welk ander product dat onderscheiden is niet goed is, maar elke camera in elke prijsklasse is tegenwoordig goed.

Die Nikon D50 is niet beter of slechter dan de Canon 350D, de Pentax xx, de enz, enz.

rytec

Bericht door rytec » ma mei 08 2006 3:43 pm

janwerner schreef:Ik beweer ik niet dat de Nikon D50 of welk ander product dat onderscheiden is niet goed is, maar elke camera in elke prijsklasse is tegenwoordig goed.

Die Nikon D50 is niet beter of slechter dan de Canon 350D, de Pentax xx, de enz, enz.
Maar die Nikon D50 ligt wel veel beter in de hand dan de Canon 350 en dat lees en hoor ik op meerdere locaties.
Dit heeft ook grotendeels mijn keuze bevestigd om de D50 aan te kopen en ik heb er tot nu toe nog geen spijt van.
Hopelijk blijft het zo.
Ik heb er wel een Tamron lens op zitten, zo'n DXII 28-200

janwerner

Bericht door janwerner » ma mei 08 2006 4:38 pm

Ja je hebt gelijk de D50 ligt beter in de hand en is daarom een betere camera en maakt daarom betere foto's.

Lees nu eens goed wat ik in mijn eerste reply schrijf!

BUG322

Bericht door BUG322 » ma mei 08 2006 11:25 pm

Het is gewoon een beetje gevoel ik zou nooit een franse auto kopen bv gewoon omdat ik volkswagen wil. En daar blijf je bij tenminste ik wel.

Ik vind die canon er gewoon niet uit zien.

Niet dat franse auto's slecht zijn helemaal niet.

Ik vind nikon camera's er degelijk no nonsense uit zien.
Gelukkig zijn ze dat ook.

Het is een merk wat je moet ontdekken zonder dat het je word opgesmeerd zoals dat meer met canon is.

Dit is gewoon een gevoel dat ligt bij iedereen anders.

janwerner

Bericht door janwerner » ma mei 08 2006 11:56 pm

Het gaat er mij niet om welke reden iemand een camera koopt. Het gaat er mij om dat ik die uitverkiezingen niet serieus kan nemen.

BUG322

Bericht door BUG322 » di mei 09 2006 12:56 am

nee die testen zeggen niks
Dankzij de D50 is het allemaal wel een stuk betaalbaarder
gelukkig

ahoewel ben nu zowat het dubbele kwijt

:oops:

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”