Rally van Amsterdam naar Peking

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
GdP

Rally van Amsterdam naar Peking

Bericht door GdP » za apr 28 2007 7:41 pm

Eén van de leden van de NCN heeft een lezing gegeven over zijn avonturen op de rally van Amsterdam naar Peking met klassieke auto’s en de praktische problemen bij het fotograferen onder de bijzondere omstandigheden, die hij tegenkwam.
Een foto impressie van het bezichtigen van de auto.
Gerrit

Afbeelding

Hans opzoek naar de motor.
Afbeelding

Frans komt helpen zoeken.
Afbeelding

Nog meer hulp
Afbeelding

En nog meer hulp
Afbeelding

Afbeelding

Gevonden
Afbeelding

Afbeelding

Bewerkt! :oops:
Afbeelding

Dat zit goed
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GdP op za apr 28 2007 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » za apr 28 2007 7:59 pm

Fraaie registratie Gerrit, die HP valt overigens niet tegen !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

GdP

Bericht door GdP » za apr 28 2007 8:13 pm

a90 schreef:Fraaie registratie Gerrit, die HP valt overigens niet tegen !
Het is een leuk cameraatje. Heeft wel een probleem, want bij zoveel licht zie je niets op het display. En een zoeker ontbreekt.
Bij alle foto's was het dan ook gokken op wat er uiteindelijk op de foto komt.
Gerrit
Laatst gewijzigd door GdP op di mei 01 2007 12:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » za apr 28 2007 8:26 pm

Dag Gerrit, Nikonvrienden,

Mooie foto's, Gerrit, van een leuke middag.

Het was een boeiend verhaal (met leuke anekdotes). Evenzo boeiend waren de foto's. Het was weer eens leuk om een clubdag mee te maken.

Amadeus Gould

GdP

Bericht door GdP » za apr 28 2007 11:56 pm

De belangstelling viel wat tegen. Het weer zat ook tegen. :oops:

Het was wel heel erg interessant om te vernemen wat het is om aan een rally deel te nemen, en wat er allemaal voor komt kijken.

Ik kan rustig zeggen dat diegene die niet geweest zijn heel wat hebben gemist.

Gerrit
Laatst gewijzigd door GdP op zo apr 29 2007 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.

evertfoto

Bericht door evertfoto » zo apr 29 2007 12:25 am

Heb een aantal deelnemers gefotografeerd op een extra kaasmarkt in Alkmaar en met name het team dat gesponserd werd door Beemsterkaas, de gebroeders Middelbeek. Foto's volgen.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

GdP de winnaar

Bericht door George Fennes » ma apr 30 2007 11:51 am

Gerrit,

Als ik zo deze foto's bekijk van die eenvoudige HP, vraag ik mij wel af waarom ik met die zware Nikon zooi om mijn nek loop.

Dit zijn toch prachtige foto's, hier kan geen Nikon tegenop :wink:

Kan ik dat wonderding van jou niet overkopen, hoeveel moet je er voor hebben?

En heb je nog veel aan deze foto's bewerkt?

En zoals ik uit een andere posting van jou begreep, ben jij de winnaar van deze topic, niemand heeft er andere foto's bij durven plaatsen.

Ja HP digitaal is veruit de winnaar :oops:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

GdP

Bericht door GdP » ma apr 30 2007 12:22 pm

George,

De camera heeft mij in een aanbieding € 99,- gekost.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho ... R1002_NLNL

Voor die prijs kon ik er naar mijn idee nooit een buil aan vallen. En het is natuurlijk naast je analoge camera's een heel leuke aanvulling, want je foto's zijn direct beschikbaar.

Voor de foto's zo als bovenstaand is dit cameraatje ver in het voordeel wegens de grote diepte scherpte! Want alle opnamens zijn gemaakt in de stand van 6mm!
M.b.v. Adobe Photoshop Elements 5.0 heb ik de uitsnede bepaald. En eenmaal verscherpt.
Met vr. gr.,
Gerrit
Laatst gewijzigd door GdP op di mei 01 2007 12:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

George Fennes
Clublid
Clublid

kleinere sensor

Bericht door George Fennes » ma apr 30 2007 2:10 pm

Hallo Gerrit,

Die scherptediepte verbaasd mij telkens weer.

Ik weet dat het met de sensorgrootte en het brandpuntafstand te maken heeft.

Uit dit oogpunt bezien is een FF sensor helemaal niet te verkiezen boven een gecropte versie.

Ik weet dat Olympus een cropfactor heeft van 2.0x dus moet de Olympus een grotere scherptediepte hebben dan de Nikon met 1.5x

Dus op zich zou het beter zijn als de sensor fabrikanten zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van kleinere sensors met grotere cropfactor en met minder ruis.

Op dit moment is dat schijnbaar nog niet mogelijk, maar wie weet in de toekomst.

Weet ook wel dat het groothoek effect dan verloren gaat, maar hier zullen de lenzen fabrikanten ook wel weer op in kunnen springen.

Als HP een lensje kan maken van 6mm welke behoorlijk scherp is, waarom zou nikon dat niet veel beter kunnen?

Dit was zo maar even een gedachte.

GdP

Bericht door GdP » ma apr 30 2007 2:36 pm

George ik heb het idee dan we nogal eens geneigd zijn alles op te hangen aan een spiegelreflex, en dan nog liever FF.
Enige tijd geleden melde iemand zich aan, en die was overgestapt van een Coolpix naar een D80 geloof ik. Maar hij liet tevens een aantal macrofoto’s zien die waren gemaakt met zijn Coolpix. Als je die foto’s zag, bleef je met de vraag zitten, ‘wat mankeert er aan een Coolpix’?
Ik denk dat er vaak te geringschattend naar dit soort camera’s wordt gekeken. Ze hebben gewoon hun eigen mogelijkheden.
Nu zitten in dat soort camera’s behoorlijke kwaliteits- en prijsverschillen. En daar weet Yoyo alles van. Ik geloof zeker dat dit soort cameraatjes een goede aanvulling zijn bij een spiegelreflex.
Wel zou er naar mijn idee wel een zoeker op moeten zitten, hoe eenvoudig ook. Want buiten mis je die wel heel erg, want op de display zie je geen fluit bij zo veel licht.
Met vr. gr.,

Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid

leuk compactje gezocht

Bericht door George Fennes » ma apr 30 2007 3:25 pm

Daar heb je helemaal gelijk in Gerrit.

Net of een DSLR alleen zaligmakend is.

Ik ben van plan om er ook een leuk compactje bij te kopen.

Alleen zit ik nog te dubben, de Lumix lijkt me ook erg leuk.

Ik heb ook nog een Canon S2-IS, maakt ook mooie foto's, alleen de zoeker is bagger, dat is een klein beeldschermpje waar je niet eens goed door kan kijken.

Als ik een foto gemaakt heb moet ik naar het LCD scherm om te zien wat ik door de zoeker niet zag.

Kan ik natuurlijk het LCD schermpje als zoeker gebruiken, maar dan heb ik hetzelfde probleem als wat jij hebt, n.l. met een beetje zon zie je geen fl..... en dat is jammer.

Misschien zijn er nog goede suggersties?

Hoeft voor mij niet per sé een Nikon te zijn, het gaat mij om de kwaliteit en het gebruiksgemak.

Liefst 10x optische zoom, goede zoeker en beeldstabilisatie.

En natuurlijk niet zo'n groot ding als mijn D70s.

Ik ben benieuwd.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di mei 01 2007 8:16 am

Laten we het in dit item hebben over de tocht van Richard.

Ik heb genoten van zijn verhaal.
Het bleek dat we allemaal wel erg weinig wisten van Turkmenistan. We konden genieten over de verhalen van Richard over de persoonsverheerlijking van de Turkmenbashi en wat hem daarbij opviel. Je zag die naam overal: steden, vliegvelden, hotels. Je werd geconfronteerd met verheerlijking van Turkmenbashi in teksten, opschriften en staatsieportretten.

Ik geniet als iemand warm loopt met zijn verhaal. Van de 2 uur die we hadden om van Amsterdam naar Peking te komen, ging wel een heel uur over Turkmenistan. Hoe het nu kon dat de hoofdstad eigenlijk geen inwoners had. Dat de eigenlijke inwoners in huisjes buiten de stad wonen.

Voorgesteld werd om hier een keer een clubtocht van te maken. Mocht het er van komen: ik ga mee.

Nog iets anders zette me aan het denken: alle opnamen waren gemaakt met slechts één D70s en één objectief, de 18-200. Een keuze. Gewoon vertrouwen op een goed merk. Dat zag je ook terug als je naar de auto van Richard keek. Gewoon een goed merk. Maar wel met vrachtauto banden, dubbele bobine, extra koeler, extra benzine filter, dubbele benzine pompen, extra grote benzine tank (in anti klots uitvoering), brandblusser, veiligheidskooi, dubbele kluis, grotere accu, grotere dynamo, etc. De auto was geheel gestript, gespoten en weer als nieuw in elkaar gezet. Alleen aan de motor zelf was niets gebeurd. Je kon er gewoon op vertrouwen. Richard kwam dan ook met zijn auto zonder mankementen aan de finish. De kist met reserve onderdelen voor de auto was niet open geweest.
Eigenlijk gold hetzelfde voor de camera.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » di mei 01 2007 9:13 pm

Hans Braakhuis schreef: Nog iets anders zette me aan het denken: alle opnamen waren gemaakt met slechts één D70s en één objectief, de 18-200. Een keuze. Gewoon vertrouwen op een goed merk. Dat zag je ook terug als je naar de auto van Richard keek. Gewoon een goed merk. Maar wel met vrachtauto banden, dubbele bobine, extra koeler, extra benzine filter, dubbele benzine pompen, extra grote benzine tank (in anti klots uitvoering), brandblusser, veiligheidskooi, dubbele kluis, grotere accu, grotere dynamo, etc. De auto was geheel gestript, gespoten en weer als nieuw in elkaar gezet. Alleen aan de motor zelf was niets gebeurd. Je kon er gewoon op vertrouwen. Richard kwam dan ook met zijn auto zonder mankementen aan de finish. De kist met reserve onderdelen voor de auto was niet open geweest.
Eigenlijk gold hetzelfde voor de camera.
Hans,
Gold dat ook voor de 18-200?? Ik als gebruiker van deze lens ga ervan uit dat ook de 18-200 geen problemen heeft gekend!

:P Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

GdP

Bericht door GdP » do mei 17 2007 7:26 pm

evertfoto schreef:Heb een aantal deelnemers gefotografeerd op een extra kaasmarkt in Alkmaar en met name het team dat gesponserd werd door Beemsterkaas, de gebroeders Middelbeek. Foto's volgen.
Ik mis nog steeds je foto's. :(

Gerrit

GdP

Re: Rally van Amsterdam naar Peking

Bericht door GdP » zo jul 31 2011 1:07 am

Die foto's komen dus nooit meer. :cry:

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”