Gezichts prioriteit ??

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
BUG322

Gezichts prioriteit ??

Bericht door BUG322 » zo mei 06 2007 10:26 pm

Van de Nikon site geplukt

"De D40 is een camera voor de beginnende fotograaf, maar is voorzien van een aantal functies die ook te vinden zijn op meer geavanceerde camera’s. Een Zoom-Nikkor-objectief, acht onderwerpstanden om het maximale uit elke situatie te halen, en een aantal ingebouwde innovaties die ervoor zorgen dat uw foto er perfect uitziet – alles verpakt in de opmerkelijk kleine en lichte camerabehuizing. De gezichtprioriteit AF detecteert automatisch gezichten, ongeacht de positie daarvan in het beeld; de rode-ogencorrectie pakt dit vervelende effect automatisch aan en zorgt voor zachtere, natuurlijk ogende portretfoto’s bij weinig licht. Dan is er nog de functie D-Lighting, waarmee onderbelichte beelden of opnamen met te veel achtergrondlicht worden verbeterd, met behoud van de goedbelichte gedeelten."

Ik dacht dat dat iets voor pocket camera's was

Overigens dit stond onder pers en het topic Diwa Award

Nu ik het nog een keer lees slaat het helemaal nergens op

groetjes

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

stelt niets voor

Bericht door George Fennes » zo mei 06 2007 11:06 pm

Zoals ik op een ander draadje ook al duidelijk heb proberen te maken is dat die DIWA award nergens op slaat ook de TIPA en EISA awards, kan je allemaal in de vuilnisbak gooien.

Kijk voor de gein maar eens welke producten allemaal zo'n onderscheiding hebben gekregen.

Heeft niets met kwaliteit te maken alleen met de PR afdeling van het desbetreffende merk.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

alfa156

Bericht door alfa156 » ma mei 07 2007 9:09 am

De D80 heeft ook een D-lighting functie (wat ik overigens nog niet heb gebruikt).

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » ma mei 07 2007 9:18 am

Kan je ook net zo goed in de nabewerking doen, indien nodig

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Onno » ma mei 07 2007 9:34 am

De D40 is een instap-DSLR. Een dergelijke functie is perfect voor iemand die nooit gefotografeerd heeft en z'n kinders/familie wil kieken.
De meer gevorderde fotograaf kan de functie natuurlijk uitzetten... ;-)

Onderschat de invloed van Awards als die van Diwa op consumenten (met weinig kennis van foto-apparatuur) niet.

George Fennes
Clublid
Clublid

doe maar zonder prijs veel voordeliger

Bericht door George Fennes » ma mei 07 2007 10:30 am

Onno, de invloed die Awards hebben op het argeloze publiek is gewoon erg groot.

Als ik nergens verstand van heb en een apparaat wil kopen en de verkoper zegt tegen mij dat het desbetreffende apparaat een prijs gewonnen heeft ben ik snel geneigd om dat product aan te schaffen.

Dus die prijzen zijn voor fabrikanten omzetverhogend.

Maar voor iemand die even wat verder nadenkt mag zo'n prijs geen invloed uitoefenen op het koopgedrag.

Eigenlijk zou je juist dat artikel niet moeten kopen, omdat de fabrikant nu niet zo snel geneigd zal zijn om de prijs van dat desbetreffende artikel te verlagen, maar de hoofdprijs zal blijven vragen omdat de vraag dan vaak groter is dan de productie en de fabrikant toch wel zijn spulletjes kwijtraakt.

Dus voor ons als consumenten is het toekennen van zo'n prijs helemaal niet interessant omdat als de fabrikant een goed product heeft je een tijdlang gewoon te veel betaald voor dat artikel.

Dus liever geen prijs maar wel goede kwaliteit.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

BUG322

Bericht door BUG322 » ma mei 07 2007 11:10 am

Die text klopt gewoon niet de D40 heeft maar 3 scherpstel velden dus het gezicht kan maar op 3 plekken zitten dan.

En de magische rode ogen reductie is echt magical.

groetjes

Kroko

Bericht door Kroko » ma mei 07 2007 11:27 am

Als ik mijn D50 op de vol automatische mode zet stelt hij de iso waarde eventueel op 160 in waar ik met de hand niet voor kan kiezen. Ik denk dus dat de D40 voor meer scherpstelgebieden kan kiezen dan de gebruiker.

:idea: ps. Is die toverkracht ook voor andere zaken te gebruiken dan rode ogen reduktie :?:

BUG322

Bericht door BUG322 » ma mei 07 2007 2:01 pm

Hoe dan want die sensor gaat pas open als de spiegel omghoog gaat.

Bij een pocket kan ik wat meer voorstellen omdat hij scherpsteld met behulp van de sensor.

groetjes

Kroko

Bericht door Kroko » ma mei 07 2007 2:10 pm

Het scherpstel mechanisme zit toch in de lens en niet in de camera. Je stelt altijd eerst scherp dan klapt de spiegel op daarna wordt de foto gemaakt.
Op de D50 kan je toch ook de camera zelf het scherpstelpunt laten kiezen.
Zelfs een chemische camera heeft AF.

BUG322

Bericht door BUG322 » ma mei 07 2007 2:12 pm

ja dat is dan een van de 5 scherpstel velden bij de D40 dus 3.

yoyo

Bericht door yoyo » ma mei 07 2007 2:30 pm

D2-serie

Afbeelding

BRON : http://www.dpreview.com

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » ma mei 07 2007 7:51 pm

Ik maak elke ochtend een mooie DIWA award....
Die van mij heeft ook nog eens evenveel waarde.

Die awards zijn een bak onzin.

Polling

Bericht door Polling » zo mei 13 2007 12:05 am

Maar de features die jullie noemen (rode ogen, D-light) worden niet tijdens het fotograferen geactiveerd, maar zitten in een apart nabewerkingsmenu. Kan inderdaad ook in de PC, maar ik denk dat veel gebruikers daar de software niet voor hebben, het is een instapper natuurlijk (en ik ook) ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”