Wie van jullie fotografeert naast digitaal ook analoog

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Dwarrel

Re: Wie van jullie fotografeert naast digitaal ook analoog

Bericht door Dwarrel » ma jan 25 2010 12:15 pm

Ik fotografeer analoog met mijn supersampler. Heel beperkt maar wel creatieve effecten.
Afbeelding

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » ma jan 25 2010 12:34 pm

Eigenlijk alleen digitaal, maar heb onlangs een creatieve uitspatting ontdekt wat toch wel heel dicht in de buurt van analoge fotografie komt... :wink:

Afbeelding

Groeten Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Axelred

Bericht door Axelred » vr apr 16 2010 9:09 am

Ik ben meteen digitaal begonnen, maar kon het toch niet laten om wat oude camera's op de kop te tikken. Meestal voor weinig geld op ebay. Heb een periode redelijk veel met een F80 en FE gespeeld maar toen ik na een half jaar de rekening maakte schrok ik toch even. Nu is het al enkele maanden 100% digitaal. Tot ik enkele weken geleden voor een paar euro een Zorki op de kop kon tikken. Daar zit nu een rolletje in, moet ik dringend optrekken. Maar digitaal is zo gebruiksvriendelijk hé ...

coosc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door coosc » vr apr 16 2010 9:36 pm

Sinds vorig jaar ben ik weer begonnen met het maken van analoge foto´s. Ik moet zeggen, het voelde wel weer goed. De afdrukken en scans waren overigens slecht van kwaliteit. Ik fotografeer analoog met Rolleiflex T, Rollei 35 en Minox. Verder heb ik nog een 6x9 Agfa uit 1937 die ik nog een keer wil proberen.

Ik overweeg om een Epson V500 aan te schaffen voor het scannen van negatieven of dia´s.

Coos

Frederix

Bericht door Frederix » zo apr 18 2010 10:18 am

coosc schreef:Sinds vorig jaar ben ik weer begonnen met het maken van analoge foto´s. Ik moet zeggen, het voelde wel weer goed. De afdrukken en scans waren overigens slecht van kwaliteit. Ik fotografeer analoog met Rolleiflex T, Rollei 35 en Minox. Verder heb ik nog een 6x9 Agfa uit 1937 die ik nog een keer wil proberen.

Ik overweeg om een Epson V500 aan te schaffen voor het scannen van negatieven of dia´s.

Coos
Ik gebruik al geruime tijd de Epson V500. Het is een goede scanner voor 6x6. Ik scan al mijn 6x6 negatieven met de V500 (De resultaten zijn links en recht op dit forum wel te vinden, anders op mijn FlickR-account).

Voor kleinbeeld is de V500 toch wel een stuk minder geschikt, ik heb er nog nooit een goede kleinbeeldscan uit gekregen. Ik ben dan ook verwend met mijn Coolscan IV ED.

coosc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door coosc » zo apr 18 2010 1:52 pm

Frederix schreef:De resultaten zijn links en recht op dit forum wel te vinden, anders op mijn FlickR-account
Frederix,

Mede door jouw foto´s heb ik gekozen voor de V500. De 6x6 scans zijn inderdaad zeer goed. De kleinbeeld scans zijn minder goed maar na enige bewerking zeker acceptabel.

Coos

rpelt
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door rpelt » zo apr 18 2010 10:44 pm

Sinds vorige week een Minolta X700 met md 35-105 en md 100-300 gekocht op een rommelmarkt. Dit was na mijn Praktica m'n 2e camera. Van 1980 tot 2000 mee gefotografeerd. Zaterdag wat foto's gemaakt maar was behoorlijk wennen met het scherpstellen. Nu nog even op zoek naar een md 50 of 35 mm lensje. Gekocht uit nostalgie.
Afbeelding
Nikon D700 + MB-D10 / Nikkor 24-70 F2.8 / Nikkor 70-200 F2,8 VR / Nikkor 50 f1,4d / Nikkor 85 F1,8
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”