uit het persbericht:
Nikon wederom bekroond met TIPA awards
Amsterdam, 26 april 2010 – Voor het derde jaar op rij heeft de TIPA jury een professionele Nikon camera onderscheiden met de ‘Best D-SLR Professional’ award, de Nikon D3s kreeg deze onderscheiding. De ‘Best Professional Lens’ award ging dit jaar ook naar Nikon, naar de nieuwe AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II.
Robert Cristina, Manager Professional Products bij Nikon Europe, zegt hierover: "Wij zijn zeer verheugd om het feit dat een camera uit de D3-serie voor de derde keer op rij is onderscheiden met de ‘Best D-SLR Professional’ award. We hebben zeer veel tijd en energie besteed om feedback van professionele Nikon gebruikers te implementen, en zo gebruikers van de nieuwe D3s een voorsprong te geven op de concurrentie.” Cristina vervolgt: “De AF--S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II borduurt voort op de succesvolle AF-S 14-24mm f/2.8, die in 2008 door de TIPA werd onderscheiden met dezelfde award. Beide objectieven leveren hedendaagse fotografen de best verkrijgbare kwaliteit.”
De TIPA (Technical Image Press Association) is een vooraanstaande Europese persorganisatie op het gebied van fotografie. De prijzen worden gekozen door 29 toonaangevende Europese fototijdschriften uit 13 landen en worden uitgereikt aan producten die volgens de jury het beste zijn in hun categorie als het gaat om algehele kwaliteit, prestaties en voordelen voor de beoogde eindgebruiker. De TIPA Awards onderstrepen Nikon's positie als marktleider op het gebied van hoogwaardige fotografie en vormen een erkenning van Nikon's voortdurende zoektocht naar perfectie.
Best D-SLR Professional: de Nikon D3s
Uitgerust met dezelfde functies die de D3 zo succesvol maakten, is de D3s een mijlpaal in de historie van professionele fotografie: het is de eerste DSLR camera die de gevoeligheid tot een recordhoogte van 102.400 ISO ‘pushed’. Met een prachtig ontwerpen body, een superieure zoeker en uitstekend autofocus systeem, is de D3s de ideale camera voor professionele gebruikers, zeker op het gebied van reportage- en sportfotografie.", aldus de TIPA jury.
Best Professional Lens: de Nikon AF--S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II
Het commentaar van de TIPA-jury is als volgt: “De AF--S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II telefoto zoom lens is ontwikkeld voor gebruik met digitale en op film gebaseerde spiegelreflex camera’s. Het objectief is uitgerust met een aantal unieke Nikon technologieën, waaronder de constructie met 7 elementen van ED-glas, Nano Crystal Coat, de Silent Wave Motor (SWM) en de nieuwe generatie vibratiereductietechnologie (VR II) om trilling van de camera te compenseren en waarmee het mogelijk is te fotograferen bij sluitertijden die tot vier stops langer zijn.
Ook na het winnen van deze twee awards blijft Nikon zich richten op het ontwikkelen van uitstekende producten, met als doel de ideale partner voor en keuze van fotografen op alle niveaus te blijven.
Tipa
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Tipa
Terecht me dunkt.
Het zou mij verbazen als m.n. de D3s niet in de prijzen zou vallen; akelig baanbrekend stukje gereedschap! (en ik heb er niet eens één).
Het zou mij verbazen als m.n. de D3s niet in de prijzen zou vallen; akelig baanbrekend stukje gereedschap! (en ik heb er niet eens één).
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik hoop niet dat dit rechtstreeks uit een officiële aankondiging komt. Het Nederlands klopt namelijk niet. Dit stukje bijvoorbeeld:
Maar dan "prachtig ontwerpen body"

En "autofocus systeem" is gewoon één woord, eventueel met een streepje ertussen als je het niet duidelijk genoeg vindt. Engelse ziekte wordt dat hier op het forum wel eens genoemd...
Verder natuurlijk wel gefeliciteerd Nikon!
Ik twijfel al aan "pushed". Dat moet volgens mij "pusht" zijn als je het zo gebruiken wilt. Maar zoals gezegd; ik twijfel (ik ben geen neerlandicus).het is de eerste DSLR camera die de gevoeligheid tot een recordhoogte van 102.400 ISO ‘pushed’. Met een prachtig ontwerpen body, een superieure zoeker en uitstekend autofocus systeem,
Maar dan "prachtig ontwerpen body"

En "autofocus systeem" is gewoon één woord, eventueel met een streepje ertussen als je het niet duidelijk genoeg vindt. Engelse ziekte wordt dat hier op het forum wel eens genoemd...
Verder natuurlijk wel gefeliciteerd Nikon!

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Heb alleen geknipt en geplakt.Patrick schreef:Ik hoop niet dat dit rechtstreeks uit een officiële aankondiging komt. Het Nederlands klopt namelijk niet.
Mijn Nederlands is slechter.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer: