Sandisk Extreme IV CF 4Gb

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

doe maar een snelle

Bericht door George Fennes » vr mei 04 2007 1:48 pm

Heb je gelijk in Rogier,

Zelf kocht ik altijd Extreme III maar nu de Extreme IV betaalbaar wordt zal ik als ik nieuwe kaarten nodig heb, zeker voor de Extreme IV gaan.

Alleen vanwege het inladen in de computer al, dat scheelt echt tijd.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr mei 04 2007 3:46 pm

Zou best kunnen hoor dat de traagheid aan de camera ligt, in m,n D2H schrijft hij wel snel weg.
Maar ik moest er toch een kaart bij hebben , kwam er achter dat 1 kaart per camera te weinig is bij evenementen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

harry bul

Bericht door harry bul » vr mei 04 2007 4:28 pm

Rogier schreef:Dat is misschien wel zo George, maar ik heb nu Ultra II. Als ik binnenkort een D200 koop ga ik toch meer geheugen nodig hebben, kan ik net zo goed meteen het snelste kopen. Overigens is snelheidswinst bij het schrijven naar de computer voor mij ook best belangrijk. Soms moet ik na een shoot snel foto's aanleveren, hoe eerder ze op computer staan hoe beter in dat geval.
ja dat scheelt vast wel 1 seconde wat een tijdswinst sorrie moest er wel even om lachen.

Harry

John Sentani

Bericht door John Sentani » vr mei 04 2007 5:11 pm

Wel, ik heb een extreme 4 van 4GB, geen Sandisk maar Memorycorp (.com).
Op zich ook een veel gebruikt merk.
Via E-Bay voor rond de 40 euro incl porto.
Inmiddels 2500 foto's genomen (sport) , prima resultaat tot nu toe.

Vraag me trouwens wel af hoe die chinezen dat doen die lage portokosten. Ik bestel spullen met omgerekend 80-150 eurocent aan portokosten die alleen binnen Europa al 15-25 euro porto hadden gekost.
Volgens mij is dit pure staatssteun aan die Chineze bedrijven. Direkte steun mag niet, dan maar indirekt.

Rogier

Bericht door Rogier » vr mei 04 2007 5:33 pm

harry bul schreef:ja dat scheelt vast wel 1 seconde wat een tijdswinst sorrie moest er wel even om lachen.

Harry
Blij dat ik je een goeie dag heb kunnen bezorgen. :roll:

Extreme IV is maximaal 40MB/seconde, Ultra II is maximaal 10MB/seconde. Na een weekend fotograferen kom ik regelmatig met 8GB aan foto's thuis. Bij Ultra II duurt het dus 8192MB / 10MB / 60 = 13,65 minuten voordat de foto's op mijn computer staan. Met Extreme IV zou dat 8192MB / 40MB / 60 = 3,41 minuten duren. Als ik zondag midden in de nacht thuis kom na een wedstrijd in België, en een redacteur moet de volgende ochtend al foto's van me hebben, dan zijn dat tien welkome minuten. Uiteraard zijn dit theoretische snelheden en een extreem geval, maar ik wou toch even aangeven dat wat voor jou onbelangrijk is, voor mij wel degelijk uit kan maken. Al is het maar gevoelsmatig.

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr mei 11 2007 7:39 pm

Ik heb de kaart vanmiddag binnen gekregen.
Het is de originele.
Compleet in doos met opberghoesje en redmijnkaart CD
Ruim 600 foto,s kunnen er nu op in RAW :wink:
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

harry bul

Bericht door harry bul » vr mei 11 2007 7:51 pm

600 olle dat zijn dan ook kleine bestandjes in NEF bij mij kunnen er maar 330 op?

Harry

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr mei 11 2007 7:54 pm

harry bul schreef:600 olle dat zijn dan ook kleine bestandjes in NEF bij mij kunnen er maar 330 op?

Harry
D2H, die heeft niet zoveel pixels

R-Know

Bericht door R-Know » vr mei 11 2007 8:01 pm

Ik werk het meest met mijn DaneElec 1 Gb Xs.
Is die snelheid van een Extreme III voor mijn D70s goed merkbaar?

Groet, Arno

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”