Slechte levering Nikon producten

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
Gert Wagelaar

Slechte levering Nikon producten

Bericht door Gert Wagelaar » vr mei 11 2007 12:11 am

Lees op dit forum dat reparaties soms erg traag worden afgehandeld, omdat de onderdelen niet in Nederland voorhanden zijn. Dat beeld bekruipt mij nu ook bij bestellingen van nieuwe apparatuur. Heb al een langere tijd een SB 800 flitser met powerpack in bestelling staan. Die flitser komt er binnenkort aan, maar dat powerpack kan wel maanden gaat duren voor die in Nederland leverbaar is, dat kan toch niet voor een merk dat professioneel wil zijn. Heeft iemand daar ook ervaring mee?

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » vr mei 11 2007 7:46 am

Ik heb deze powerpack (SD-8A) ook. Ik heb deze besteld in Amsterdam bij Camerahuis en thuis af laten leveren. De levertijd was +/- 2 maand. Ik gebruik hem alleen in het gemeentehuis of kerk als ik bezig ben met een reportage of als ik gebruik maak van een externe flitser (met of zonder paraplu) anders eigenlijk nooit.
Hij is dus leverbaar, echter zal je wel even geduld moeten hebben!

Succes!

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr mei 11 2007 8:22 am

Als je iets in een winkel besteld, moeten ze je ter plekke de leverdatum kunnen vertellen.
Nikon heeft vorig jaar de hele route van magazijn naar winkel omgegooid. De winkel kan nu bellen met hun contactpersoon bij Nikon Nederland. Ze vragen eerst of het op voorraad is bij Nikon. De persoon bij Nikon kijkt in de computer van het magazijn te Limburg. Het is aanwezig, als je het dan direct besteld, dan kan het de volgende dag al in de winkel zijn. Het magazijn is van zo'n groot transporteur, en die rijden met tig auto's elke dag door Nederland.

Als het niet op voorraad is, dan weet Nikon misschien een levertijd, maar is dan afhankelijk van Japan.

Het magazijn in Limburg is het centrale Europese magazijn. Dus alle voorraad voor heel Europa ligt er. Dat is dus veel meer dan dat vroeger alleen bij Inca.

Er is nog een beperking: de winkel moet wel direct kunnen bestellen bij Nikon. Dat weet de winkelier zelf.

Je ziet nog wel eens de reclame: alleen leverbaar in de betere fotowinkel.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » vr mei 11 2007 12:12 pm

Wat je bij sommige winkels wel hebt, is dat ze de bestellingen niet direct versturen, omdat ze ivm de order/verzendkosten boven een bepaald bedrag wuillen zitten.
Daar staat tegenover dat Konijnenberg de SD-8a in voorraad claimt te hebben, dus hij is wel leverbaar.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Voorraad...

Bericht door gijs sandberg » vr mei 11 2007 1:58 pm

Roelof schreef: Daar staat tegenover dat Konijnenberg de SD-8a in voorraad claimt te hebben, dus hij is wel leverbaar.
Wellicht hebben ze gewoon ingekocht voordat de SD-8a moeilijk leverbaar werd.

Tip: kijk na of je de bevestingsschroef erbij krijgt (FM-6) om de unit onder de kamera te schroeven.

Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » vr mei 11 2007 3:20 pm

@ Gijs;

Hé.... die heb ik er niet bijgehad. Zit deze er standaard bij dan?
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » vr mei 11 2007 4:58 pm

Neen, maar een attente winkelier zal je op het bestaan ervan wijzen.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

twan

waar dan

Bericht door twan » vr mei 11 2007 10:23 pm

hey Hans, weet je waar ongeveer dit magazijn in Limburg ligt??
mischien leuk voor een bijbaantje :P
:twisted:

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za mei 12 2007 12:11 pm

Nikon is niet de enige met leveringsproblemen

klik hier

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » za mei 12 2007 11:29 pm

kijk, een bijzonder objectief voor een bijzondere vatting, dat snap ik, maar een prof set met SB 800 flitser niet op voorraad kan ik niet begrijpen. Tel daar dan de leveringsproblemen met onderdelen bij op, die bij reparatie zorgen voor maanden lange doorloop tijden, dan kan ik wel begrijpen dat profs kiezen voor Canon.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”