Foto's vaak niet scherp
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Marvin,
Een vuistregel is gebruik een sluitertijd als volgt min. 1/aantal mm.
Dus als je 50 mm. schiet gebruik dan een sluitertijd van 1/50e of sneller en bij 300 mm 1/300e of sneller om uit de hand onbewogen foto's te krijgen, dit zal vaak resulteren in grotere diafragma's of hogere ISO-waarden.
Een vuistregel is gebruik een sluitertijd als volgt min. 1/aantal mm.
Dus als je 50 mm. schiet gebruik dan een sluitertijd van 1/50e of sneller en bij 300 mm 1/300e of sneller om uit de hand onbewogen foto's te krijgen, dit zal vaak resulteren in grotere diafragma's of hogere ISO-waarden.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
excuus dan dat ik het dacht. Ik kan je echt een fotografie cursus aanraden. In de meeste grote plaatsen zijn er wel volksuniversiteiten of buurthuizen die een cursus geven. Daar leer je veel van. Aan je spullen ligt het niet. Alleen mis ik in je objectieven een echte groothoek. Groothoek bij digitale camera's begint bij 18 mm.Marvin Doreleijers schreef:Wil, ik neem niemand in de maling. Ik heb altijd foto's gemaakt met een Nikon Coolpix 8800. Nu heb ik een Nikon D50 en werkt heel anders merk ik wel. Klopt staat veel in de handleiding. Maar hier op het forum, kunnen ze het mij beter uitleggen. Die handleiding vind ik zelf niet erg fijn.
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
ik heb ooit eens een vraag durven stellen over flitsinstellingen...
Ik kreeg gelijk het halve forum over mij heen, want ik moest het maar in een boekje opzoeken. Gelukkig reageren de mensen nu anders, terwijl dit vragen zijn, die overal op te zoeken zijn.. Met uitproberen leer je heel veel, Marvin! Succes..
Ik kreeg gelijk het halve forum over mij heen, want ik moest het maar in een boekje opzoeken. Gelukkig reageren de mensen nu anders, terwijl dit vragen zijn, die overal op te zoeken zijn.. Met uitproberen leer je heel veel, Marvin! Succes..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..