wattage laadgerei Nikon toestellen
wattage laadgerei Nikon toestellen
Dag iedereen,
Ik wilde informeren of iemand enig idee heeft welk wattage een nikon lader consumeert ivm een omvormer die wij gebruiken op de boot?
Wij halen alleen Ampères en volts aan informatie van de lader, er staan geen gegevens in grote van wattage?
Mogelijk iemand die dit weet?
Ik wilde informeren of iemand enig idee heeft welk wattage een nikon lader consumeert ivm een omvormer die wij gebruiken op de boot?
Wij halen alleen Ampères en volts aan informatie van de lader, er staan geen gegevens in grote van wattage?
Mogelijk iemand die dit weet?
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: wattage laadgerei Nikon toestellen
Watt (VA)= Volt x Ampere bij Ohmse belasting.
Dat is het formule om de Wattage te berekenen.
Gebruik wel de input waardes die zijn aangegeven zijn op je lader.
Dat is het formule om de Wattage te berekenen.
Gebruik wel de input waardes die zijn aangegeven zijn op je lader.
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Geen dank!

Wattage?
Ik kreeg klappen als ik dat woord gebruikte. (lang geleden)
Met Wattage bedoel je de hoeveelheid Watt ? De eenheid van Watt is gewoon "vermogen".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Watt_%28eenheid%29
Ik kreeg klappen als ik dat woord gebruikte. (lang geleden)

Met Wattage bedoel je de hoeveelheid Watt ? De eenheid van Watt is gewoon "vermogen".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Watt_%28eenheid%29
Omgekeerd. Eenheid van vemogen is Watt.
George
George
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De klopt niet helemaal want een accu lader is geen ohmse belasting meestal zit er een trafo in Ik zou 30% meer rekenen en het rendement is niet 100% van een lader
Selcuk heeft het over de input-waardes.. Dat is het opgenomen vermogen waar het net mee belast wordt. Dat is wat de omvormer ook moet kunnen leveren.
george
george
Ik kijk op MH-18a voor de D80/90/300/700 accu's. Ik word weinig wijzer.
Input: 100-240 V 0,25A. voor een output: 8,4V 0,9 A.
Omgerekend:
Input: 25-60W voor een output van rond 8 W. In het kastje zou een vermogen van 17 tot 52 W verstookt worden
? Het wordt wel wat warm maar:
a) de lader is een geschakelde voeding, moet dus een hoog rendement hebben,
b) tijdens laden het voelt niet aan dat er 50 W verstookt wordt, eerder 5W.
Ik verwacht dat 0,25 A een inschakelstroom is, mogelijk bij 100 V, en mogelijk bij 240 V een factor 2,4 lager.
Deze stroom moet wel geleverd worden, duurt alleen kort.
Continue vermogen input? Geen idee, gok: output vermogen maal 1,3, wat Adri ook noemt. Zeg rond 12W input
Vergelijk met een moderne Panasonic videocameralader: 110-240V, 19W voor een output van 9,3V en 1,2 A, zeg 12 W. Ligt wel in lijn.
Groet Hans.
Input: 100-240 V 0,25A. voor een output: 8,4V 0,9 A.
Omgerekend:
Input: 25-60W voor een output van rond 8 W. In het kastje zou een vermogen van 17 tot 52 W verstookt worden

a) de lader is een geschakelde voeding, moet dus een hoog rendement hebben,
b) tijdens laden het voelt niet aan dat er 50 W verstookt wordt, eerder 5W.
Ik verwacht dat 0,25 A een inschakelstroom is, mogelijk bij 100 V, en mogelijk bij 240 V een factor 2,4 lager.
Deze stroom moet wel geleverd worden, duurt alleen kort.
Continue vermogen input? Geen idee, gok: output vermogen maal 1,3, wat Adri ook noemt. Zeg rond 12W input
Vergelijk met een moderne Panasonic videocameralader: 110-240V, 19W voor een output van 9,3V en 1,2 A, zeg 12 W. Ligt wel in lijn.
Groet Hans.
Laatst gewijzigd door J.Hoes op ma jul 19 2010 7:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Van wikipedia:
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogen_(natuurkunde" onclick="window.open(this.href);return false;)#ElektriciteitsleerActief vermogen (werkelijk vermogen)
Het actieve of effectieve vermogen (Pa of Peff) (eenheid watt, W) geeft het energieverbruik per tijdseenheid aan. Het effectieve vermogen is voor een sinusvormige spanning en stroom:
met hierin:
Peff: het effectieve vermogen, uitgedrukt in watt
Ueff: de effectieve elektrische spanning, uitgedrukt in volt
Ieff: de effectieve elektrische stroom, uitgedrukt in ampère
φ: de fasehoek tussen spanning en stroom, uitgedrukt in radialen. Dit is de draaihoek waarmee de stroomgolf naijlt op (achterloopt bij) de spanningsgolf ten gevolge van reactantie van spoelen en condensatoren in de schakeling.
In dit eenheden gebrabbel mis ik de opmerking grootheid.
Dat mankement heb ik ooit in de schoolbankjes opgedaan.
Voor TS: pak eens een vermogensmeter en doe de test.
De aanbevolen berekening hier klopt slechts gedeeltelijk. Op het label van het apparaat dient het maximaal op te nemen vermogen te staan. En dat zegt niets over feitelijk opgenomen nominaal vermogen.
Dat mankement heb ik ooit in de schoolbankjes opgedaan.
Voor TS: pak eens een vermogensmeter en doe de test.
De aanbevolen berekening hier klopt slechts gedeeltelijk. Op het label van het apparaat dient het maximaal op te nemen vermogen te staan. En dat zegt niets over feitelijk opgenomen nominaal vermogen.
Gezien het gewicht gok ik eerder op een geschakelde voeding. Niettemin zal het wattageadri schreef:De klopt niet helemaal want een accu lader is geen ohmse belasting meestal zit er een trafo in Ik zou 30% meer rekenen en het rendement is niet 100% van een lader

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik verwacht niet dat een klein opladertje van een Nikon problemen geeft.
Met een inmiddels al wat oudere laptop van Sony die heel wat meer vermogen verstookt (vooral aan warmte van de trafo) kon ik het met de meest eenvoudige omvormer in een Camper van ik dacht 100 Watt nog net redden, als ik er verder niks anders op aansloot. Nu ja, het zekeringetje van de omvormer is een keer doorgeslagen bij langdurig gebruik, en toen heb ik wat gesmokkeld door net een minimaal zwaarder zekeringetje in de omvormer te zetten. Ik had het allemaal keurig netjes uitgerekend. Het verliep allemaal precies zoals verwacht.
Bij het gebruik van Nikon laders heb ik nog nooit problemen gehad.
Met een inmiddels al wat oudere laptop van Sony die heel wat meer vermogen verstookt (vooral aan warmte van de trafo) kon ik het met de meest eenvoudige omvormer in een Camper van ik dacht 100 Watt nog net redden, als ik er verder niks anders op aansloot. Nu ja, het zekeringetje van de omvormer is een keer doorgeslagen bij langdurig gebruik, en toen heb ik wat gesmokkeld door net een minimaal zwaarder zekeringetje in de omvormer te zetten. Ik had het allemaal keurig netjes uitgerekend. Het verliep allemaal precies zoals verwacht.
Bij het gebruik van Nikon laders heb ik nog nooit problemen gehad.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Pas echter wel op met el cheapo omvormers ( en die kunnen qua prijs best niet zo el cheapo zijn ) met schakelende voedingen!!!!!