REPARATIE

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

REPARATIE

Bericht door John Jansen » zo jul 25 2010 2:28 pm

Hallo allemaal ik ben in het bezit van een D300 tot voor kort niets gemerkt.... met name met de 18-200- vr en macro lenzen gewerkt. Ik heb pas een 70 200 VRII 2.8 ED gekocht en er verscheen onder in beeld bij F2.8 met tegenlicht opname 8000ste sec een zwarte balk. Bij onderzoek zat in de de onderste lamel van de sluiter een deukje,waarschijnlijk bij de laatste keer (laten) schoonmaken gebeurd,natuurlijk geen bewijs (geen rekening en ff tussendoor gedaan onderwijl ik met aankoop bezig was) geen poot om op te staan. Bij " normaal " gebruik merk je niets aan de foto' s wie heeft iets dergelijks meegemaakt kan en moet ik het laten maken /of moet ik een nieuwe body kopen dat zou jammer zijn want ik heb (nog steeds) veel plezier van de camera. Ik baal hier stevig van juist omdat het buiten mijn schuld om is gegaan.Ik hoop op een tip,ik heb al gehoord dat zo'n reparatie duur is en dat er toch risico's aan kleven vooral het afstellen van de lamellen schijnt een probleem te zijn. Alvast bedankt voor hulp en advies
Groet
John

Warner
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: REPARATIE

Bericht door Warner » zo jul 25 2010 2:56 pm

Als het aan de lamellen van je sluiter ligt, dan zou je met ieder objectief een probleem moeten hebben.
Het vervangen van een sluiter is niet zo'n technisch hoogstandje, dus dat valt dan wel weer mee.
Ik heb vroeger bij een F801s zelf wel eens een deukje uit de sluiter gehaald en hij doet het tot op heden nog steeds prima.
Ik zou even contact met Beverwijk opnemen.
Succes.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”