Valpartij...

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Valpartij...

Bericht door ReneG » ma aug 30 2010 5:32 pm

iBub schreef:Toch maar eens nadenken over een apparatuur verzekering via de NCN.

Voor een paar tientjes ben je nagenoeg all-risk verzekerd. Naar mijn weten ook voor dit soort ge-vallen.

Gerard
Ik heb die verzekering al, maar er geldt idd een eigen risico van 250 euro voor valschade. De grip (met schade) komt onder dat bedrag uit, maar functioneert verder nog prima. Ook eventuele onderzoekskosten vallen onder dat bedrag.

Dus ik ga zelf nog even wat testen en kijken hoe de camera zich gedraagt. Bij het minste of geringste vermoeden van een probleem laat ik hem nakijken, maar anders kijk ik het even af.
Spul waarmee je foto's maakt...

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma aug 30 2010 6:36 pm

Geen "gewone" reisverzekering die hier wat mee kan?

dicktrum
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door dicktrum » ma aug 30 2010 7:04 pm

remoss schreef:Geen "gewone" reisverzekering die hier wat mee kan?
nope, om enkele redenen:

- Reisverzekering geldt (meestal) alleen in Nl als je een betaalde overnachting kunt aantonen
- Bij een reisverzekering is een gemaximeerd bedrag voor alle foto- en filmapparatuur, afhankelijk van de gekozen dekking tussen 500 - 3500

grtz
Dick

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma aug 30 2010 7:07 pm

Aha, het was geen reis dus maar een dagtrip. Tja, dan wordt dat lastig.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma aug 30 2010 10:39 pm

Ja inderdaad... maar als het gewoon allemaal werkt ben ik al helemaal tevreden. Met dat krasje kan ik levens, als ik die D300s nog ooit wegdoe is dat in de verre toekomst.

Morgen even de front/back focus testen doen met meerdere lenzen, als die goed zijn ben ik gerustgesteld. :D

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo sep 01 2010 8:41 pm

Het goede nieuws: Ik kan m.i. geen echte back- of frontfocus constateren met mijn lenzen, op eentje na, de 50mm f/1.8. Maar die behoefde slechts een kleine correctie van +3. Het lijkt dus allemaal in orde te zijn, zowel de camera als de lenzen. De nieuwe LCD cover is ook binnen dus de LCD is weer 'safe'.

Het slechte nieuws: Nu heb ik ook nog mijn SB-600 uit mjn handen laten vallen... :( Gelukkig zat hij in de etui, maar het rode plaatje dat voor de AF hulpverlichting zit is gebroken.... Gelukkig doet de flitser het verder wel goed (alles getest, zelfs als slave). Nu maar weer een nieuw plaatje besteld voor de SB-600.

Zucht... Ik heb mijn week niet... :frown: :? :huh:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo sep 01 2010 8:56 pm

Wellicht kan je beter wat van je spullen bij mij in bruikleen geven. Ik laat eigenlijk nooit wat vallen. Wat heb je voor me in de aanbieding? :twisted:

Je hebt trouwens wel een beetje mazzel gehad. Dit had allemaal veel erger kunnen uitvallen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo sep 01 2010 9:18 pm

Yep. Twee keer in 1 week, hiervoor nooit iets gehad... :lol:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do sep 02 2010 5:10 am

Vanmiddag heb ik een flinke smakkert gemaakt bij een bezoek aan het Openluchtmuseum met mijn dochter.
Ik ging languit over de grond, flinke schaafwonden, kneuzingen aan hand, elleboog, knie en been. Mijn fototas had ik op mijn rug met gelukkig net alle spullen erin. Die zat nog op mijn rug toen ik op de grond lag en mijn lichaam en de tas de klap had opgevangen. Zelfs in de rechthoekige kartonnen drankjes in het bovenvak zaten niet eens deukjes en nog netjes gesorteerd op rij.
Vriendelijke groet, Léon Obers

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » do sep 02 2010 9:19 am

Léon Obers schreef:Vanmiddag heb ik een flinke smakkert gemaakt bij een bezoek aan het Openluchtmuseum met mijn dochter.
Ik ging languit over de grond, flinke schaafwonden, kneuzingen aan hand, elleboog, knie en been. Mijn fototas had ik op mijn rug met gelukkig net alle spullen erin. Die zat nog op mijn rug toen ik op de grond lag en mijn lichaam en de tas de klap had opgevangen. Zelfs in de rechthoekige kartonnen drankjes in het bovenvak zaten niet eens deukjes en nog netjes gesorteerd op rij.
Jee dat is vervelend. Met kneuzingen ben je meestal wel een paar weken zoet. Gelukkig zijn je spullen nog heel. Een goede fototas doet wonderen. De foto-rugzak die ik omhad en de spullen die erin zaten hadden ook geen schrammetje.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do sep 02 2010 12:15 pm

Echt zo'n geweldige tas is het nu ook weer niet, maar als je voorover valt, gebeurt er weinig met je spullen op de rug. :D
Die kneuzingen gaan vanzelf wel weer over, beschadigingen aan camera's en lenzen niet. :lol:
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”