Spellingscontrole op het forum

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: Spellingscontrole op het forum

Bericht door JaapV » za sep 18 2010 11:30 pm

gongon schreef:
gewoon peter schreef: Geniet hier overigens wel van want op dit moment heel veel tijd. Door een stenose gedwongen om alleen maar te zitten en/of te liggen.
Dus we helpen je over je verveling heen. Zullen we dan nog maar even doorgaan?
Dat lijkt me echt heel vervelend dat je alleen maar kan zitten of liggen, vond het al vervelend toen ik mijn schouder had gebroken, maar alleen kunnen liggen of zitten dat lijkt me helemaal niet leuk.
Hoop dat je gauw weer soepel kan bewegen.
En hier zullen ook wel weer fouten in zitten, maar kan er niet mee zitten. :wink:
Nou, ik heb het echt driemaal nagelezen, maar ik zie alleen maar twee "grijze" stijlfoutjes: de eerste keer "Dat" moet "Het" zijn en de laatste "dat" moet helemaal weg. niets storends, hoor. Ga zo door! :mryellow:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » za sep 18 2010 11:34 pm

George Fennes schreef:
Patrick schreef:
George Fennes schreef:Maar dit geneuzel naast het fotograveren moet ook kunnen als het maar gezellig blijft.
George toch. Hoe kan je het woord fotograferen nou zo mishandelen... juist in dit draadje? :? :? :?
Oei oei oei Patrick hoe kan ik nu zulke domme fouten maken en wel in dit draadje :oops: 1000x excuses.
Ik schaam me dood of is het nu doot, nee het is toch dood ik ben er uit :lol:
Maar bedankt Patrick dat je zo scherp reageerde, mijn personal coach heeft zeker even vrij genomen, hé Jaap waar zit je :wink:

Groetjes George :D
Hihihi! Nou goed dan: je schreef "verloederd" in de 3e persoon enkelvoud. Dan moet het dus met een "t" in plaats van met een "d", George! Foei!
:mryellow: :mryellow:
Het woord "verloederd" bestaat alléén maar als voltooid (ofwel verleden) deelwoord.
Laatst gewijzigd door JaapV op za sep 18 2010 11:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za sep 18 2010 11:40 pm

JaapV schreef:Hihihi! Nou goed dan: je schreef "verloederd" in de 3e persoon enkelvoud. Dan moet het dus met een "t" in plaats van met een "d", George! Foei!
Oh, ik wist niet dat George al door jou werd gecorrigeerd. Ik zal me niet langer op jouw territorium proberen te begeven... :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » za sep 18 2010 11:47 pm

Patrick schreef:
JaapV schreef:Hihihi! Nou goed dan: je schreef "verloederd" in de 3e persoon enkelvoud. Dan moet het dus met een "t" in plaats van met een "d", George! Foei!
Oh, ik wist niet dat George al door jou werd gecorrigeerd. Ik zal me niet langer op jouw territorium proberen te begeven... :mryellow:
Nou, ik denk dat hij het van jou ook graag accepteert hoor!
Wat vind je, George? :lol: :lol:
Groet, Jaap

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » zo sep 19 2010 12:00 am

Ed Schouten schreef:Leuk draadje. Ik maar denken dat alleen onze zuiderburen een taalstrijd hebben. :lol:
Ach, zolang iedereen maar beleefd blijft... :mryellow:
(hoewel, als we elkaar met "u" gaan aanspreken begint het toch wel venijnige trekjes te vertonen! :lol: :lol: )
Groet, Jaap

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » zo sep 19 2010 4:27 am

JaapV schreef:Ach, zolang iedereen maar beleefd blijft... :mryellow:
(hoewel, als we elkaar met "u" gaan aanspreken begint het toch wel venijnige trekjes te vertonen! :lol: :lol: )
Als de zuiderburen iemand met "u" aanspreken heeft dat niets met venijnige trekjes te maken maar eerder met respect en beleefdheid . En wat men hier ook schrijft "oeps" dat moet natuurlijk "tikt" zijn, respecteert men elkaar hier wel en zo ook elkanders mening. :wink:
Nikon Z Z & de maskers

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » zo sep 19 2010 8:34 am

JaapV schreef:
gongon schreef:
gewoon peter schreef: Geniet hier overigens wel van want op dit moment heel veel tijd. Door een stenose gedwongen om alleen maar te zitten en/of te liggen.
Dus we helpen je over je verveling heen. Zullen we dan nog maar even doorgaan?
Dat lijkt me echt heel vervelend dat je alleen maar kan zitten of liggen, vond het al vervelend toen ik mijn schouder had gebroken, maar alleen kunnen liggen of zitten dat lijkt me helemaal niet leuk.
Hoop dat je gauw weer soepel kan bewegen.
En hier zullen ook wel weer fouten in zitten, maar kan er niet mee zitten. :wink:
Nou, ik heb het echt driemaal nagelezen, maar ik zie alleen maar twee "grijze" stijlfoutjes: de eerste keer "Dat" moet "Het" zijn en de laatste "dat" moet helemaal weg. niets storends, hoor. Ga zo door! :mryellow:

Gelukkig, is weer een pak van mijn hart. :lol:

Vind dit wel een leuk draadje. Het word nu nog gezellig ook. :mryellow:
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » zo sep 19 2010 8:45 am

JaapV schreef:
Patrick schreef:
Nou, ik denk dat hij het van jou ook graag accepteert hoor!
Wat vind je, George? :lol: :lol:
Ben ik helemaal mee eens, van Patrick kan ik het ook hebben :lol:

Blijf het objectief bekijken

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo sep 19 2010 11:14 am

George Fennes schreef:Ben ik helemaal mee eens, van Patrick kan ik het ook hebben :lol:

Kijk, dat heb ik weer. Mag ik George nu officiëel mee corrigeren, maakt hij ineens geen spelfout meer... Blijkbaar is de dreiging alleen al genoeg. :mryellow:

Nou ja, dan maar even melden dat het gebruikelijk is om een zin af te sluiten met een punt... :twisted:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo sep 19 2010 11:37 am

gewoon peter schreef:Juist in dit taal topic, heb het nagekeken, mocht ik voor elke fout, zowel grammaticaal als taalkundig voor elke fout een joet krijgen kan ik ook die 85mm 1.4 kopen. :D :D :D :cry: :cry: :cry: . Groet en een fijn weekend toegewenst door gewoon peter!

Geniet hier overigens wel van want op dit moment heel veel tijd. Door een stenose gedwongen om alleen maar te zitten en/of te liggen.
Dan mag je beginnen met er één te betalen! :mrgreen:

Sterkte en spoedig herstel gewenst!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » zo sep 19 2010 1:04 pm

Patrick schreef: Nou ja, dan maar even melden dat het gebruikelijk is om een zin af te sluiten met een punt... :twisted:
Nou, daar zou ik het nog wel eens over willen hebben. Ik zie een smiley aan het eind van een zin als een vervanging van de punt.

Immers, als je de smiley ná de punt zet, dan ontneem je hem het verband met de zin. Zet je hem vóór de punt, dan gaat de punt "zweven"; wordt een "weespunt", bij wijze van spreken. Te tragisch om te willen zien. :(

EDIT: Ik ben er trouwens bijna zeker van dat George dit ook in gedachten had tijdens het redigeren van zijn laatste posting!
Groet, Jaap

whvg
Clublid
Clublid

Bericht door whvg » zo sep 19 2010 2:08 pm

Ik ben het helemaal met emdeklerk eens.
En zoals Patrick al zegt, kijk je tekst nog even na voordat die wordt geplaatst. Er is niet voor niets een voorbeeldknop.
En ... iedereen in Nederland heeft toch een school bezocht en daar behoorlijk de Nederlande taal onderwezen gekregen? Dan hoef je toch geen spreektaal (met of zonder fouten) te schrijven.
Om over stijlfouten maar niet te spreken ... eh ... schrijven.

De discussie over U eh JIJ (je) is ook niet nodig. Zolang men elkaar niet kent, is het gewoon U; ongeacht de leeftijd. Dat is een onderdeel van respect voor elkaar, maar dat wordt blijkbaar een fenomeen in Nederland.
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » zo sep 19 2010 2:24 pm

Gewoon een mac kopen, heb je ook spellingscontrole. :lol: :lol:
Wat betreft dat U en jij/je, vroeger was het gewoon meneer of juffrouw op school. Nu roep je hun voornaam. Vind ik ook niet nodig.
Ben zelf ook gewend om u te zeggen, al is dat ook wel een beetje afhankelijk van de situatie.
Breda.......here we come(back)

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » zo sep 19 2010 2:42 pm

Cees Laarman schreef:
gewoon peter schreef:Juist in dit taal topic, heb het nagekeken, mocht ik voor elke fout, zowel grammaticaal als taalkundig een joet krijgen kan ik ook die 85mm 1.4 kopen. :D :D :D :cry: :cry: :cry: . Groet en een fijn weekend toegewenst door gewoon peter!

Geniet hier overigens wel van want op dit moment heel veel tijd. Door een stenose gedwongen om alleen maar te zitten en/of te liggen.
Dan mag je beginnen met er één te betalen! :mrgreen:

Sterkte en spoedig herstel gewenst!

Dank je Cees, het wordt steeds ondraaglijker, eerst Zwolle, daarna Hoorn gemist, vandaag stond Millsbeek op het programma (grootste keramiek expositie van Europa). Helaas, gewoon afwachten tot ze gaan hakken om weer wat ruimte te creëren. groet, peter
Laatst gewijzigd door gewoon peter op wo sep 22 2010 9:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » di sep 21 2010 8:55 pm

Joh Peter,

Veel sterkte joh! Wanneer zou je onder het mes kunnen gaan? En waar moeten ze ingrijpen?

Hou je taai en sterkte,

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”