Oogschelp D50

Discussies over ons favoriete merk
BUG322

Bericht door BUG322 » di mei 22 2007 7:46 pm

Ik zou rustig doorgaan met fotograferen met je huidig objectief. Hoe langer je er mee werkt hoe meer je de beperkingen, maar nog veel belangrijker: de mogelijkheden leert kennen!
Ondertussen rustig doorsparen voor het geval zich een mooie kans voordoet om een echt goed objectief te kopen.
Precies je leert juist van zo'n "bagger"lensje

als je daarmee kan werken overkom je makkelijk de moeilijkere situaties met zo'n duurdere lens.

Dat blijft mijn filosofie en dat kost helemaal niks.

groetjes

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » di mei 22 2007 7:50 pm

ja ik weet het.
maar waar ik me aan erger, ik had hiervoor een Canon PowerShot S70.
die gigantisch goede foto's maakte, met vooral een zer hoog contrast en pixel per pixel scherpte wat alleen bij heel dure camera's voor komt.
maar ik zat toch met de beperkingen, ik kon er geen andere lens of flitser op zetten, ook was die langzaam, en erg klein.
dus kocht ik de D50 met kitlens.
dat was wel een hele verandering, mooie grote proffesionele camera in me handen.
mensen waarvoor ik fotografeer dachten dat ik nu nog mooiere foto's zal gaan maken, integendeel hier is niks van waar, de foto's zijn contrast arm, redelijk onscherp.
als ik de camera op scherper zet, zie ik duidelijk dat dit software matig gebeurt, hier hou ik niet van, ook crop ik erg veel en zoom ik veel in op de foto's.

na een tijd experimenteren krijg ik mooiere foto's eruit dan mijn oude toestel, qua kleur, ruis, scherpte. maar niet als het om contrast gaat.
dus wat dat betref ben ik erg geschokken van het review dat een lens van rond de 1400 euro zoveel betere kwaliteit bied, en zie ik ook gelijk dat het nog beter kan, en mensen hier op het forum ik koop dit en dat...
morgen ga ik naar de efteling, hopelijk maak ik betere foto's dan vorig jaar met mijn S70, dat zal toch hopelijk wel..

Groetjes, dennis

BUG322

Bericht door BUG322 » di mei 22 2007 7:52 pm

Een jaar geleden raadde iedereen je nog dat 50mm lensje aan.
Tegenwoordig
moet het meteen het beste van het beste zijn minder kan niet.

waar gaat dat heen met dit forum :)

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di mei 22 2007 7:56 pm

Weet je wat het probleem is, Bug? Hij zit tegenwoordig al in bijna elke tas!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

BUG322

Bericht door BUG322 » di mei 22 2007 8:00 pm

Het zit hem vooral in de nabewerking ik weet niet hoever jij daar in gaat maar die powershot bewerkt nueenmaal meer aan je foto als de D50

Maar met nabewerken kun je beter uitkomen als je powershot.

En dan niet vergeten dat je bij minder licht beter resultaat zult hebben met je grotere sensor en bovenal alles sneller is van focus totenmet de afdruk vertraging.

En je kunt veel meer spelen met de scherpte diepte

Draai er maar eens die goedkope 50mm op

daar kan je canon powershot niet tegenop

hier een voorbeeld

Afbeelding

En dit is nog via picture project

groetjes
Laatst gewijzigd door BUG322 op di mei 22 2007 8:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » di mei 22 2007 8:01 pm

ik wil niet het beste van het beste.
maar als ik goed gewend bent en ik ga met een duurdere camera achteruit qua contrast, vind ik dit heel erg zonde.
naar de 50 mm lens heb ik al zitten kijken, maar dan ga ik toch zitten denken, het is toch weer 150 euro.
die ik liever wil besteden aan een 18-70 bijvoorbeeld.
dus kortom, ik zit eigenlijk met een probleem, de 18-70 is niet veel beter, alleen de 17-55, en dat geld heb ik gewoon weg jammer genoeg niet.
hoe graag ik hem ook zou willen.
het lijkt me een wereld van verschil als ik de 17-55 erop zou zetten, ben benieuwd hoe die zou staan op mijn D50je.

groetjes, dennis

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » di mei 22 2007 8:06 pm

Dennisdeboer schreef:.........
het lijkt me een wereld van verschil als ik de 17-55 erop zou zetten, ben benieuwd hoe die zou staan op mijn D50je...
:shock:
Euh, Dennis?
Wil jij fotograferen of gefotografeerd worden?

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

BUG322

Bericht door BUG322 » di mei 22 2007 8:19 pm

Niet zo bijzonder ongeveer zo :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:)

snel weer terug gegeven en mijn kitlensje weer gemonteerd

ik mis vooral het gewicht hij lag best stabiel.

groetjes

BUG322

Bericht door BUG322 » di mei 22 2007 8:27 pm

Oja de focus was ook super enorm snel de kwaliteit van zwaar metaal materiaal is verslavend mooi.
Ik snap het wel

Ik vind mezelf dit objectief echter nog niet waard zeker voor de prijs

groetjes

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » di mei 22 2007 8:37 pm

wouw, schitterend !
heb nog gaen foto's op internet kunnen vinden.
nu zie ik hoe die erop staat.
zeer mooi, over de kwaliteit gesproken snap ik best wel.
als je de 17-55 gewend bent, zet je de 18-55 er nooit meer op.
(aan Fera Albi: ik wil nooit gefotografeert worden, maar ik snap je natuurlijk wel)
de sb-600/sb-800 heb ik ook nog nooit op de d50 gezien.
nu zie ik ook gelijk hoe die staat, erg mooi.
mag ik hem opslaan in de map: Mijn afbeelingen, moch je hem zelf genomen hebben ?

groetjes, Dennis

BUG322

Bericht door BUG322 » di mei 22 2007 8:39 pm

Ach je doet maar is overigens een Nokia N73 foto :)

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » di mei 22 2007 8:48 pm

vandaar de kwaliteit.
in mijn Nokia N70 zit een 2.0 mp camera, die van ver af redelijke foto's maakt en dat voor een telefoon, maar van dichtbij wil je ze niet zien.
zijn deze foto's van het internet genomen of van je zelf ?
als je zo'n dure lens en flitser erop hebt zitten, zou je denken dat je erg kritisch/proffesioneel bent, en dat zit op een D50. :)
wel erg mooi om te zien, zo'n grote lens. wis niet dat die 17-55 zo enorm groot is. mooie grote zonnekap trouwens.

Groetjes, dennis

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » di mei 22 2007 9:11 pm

Je kunt op deze site: PhotoZone veel objectieven snel met elkaar vergelijken. 'k Denk dat je zult zien dat de verschillen tussen de 18-55 en de 18-70 niet spectaculair zijn. En als je dan ziet wat deze fotograaf er aan opnamen mee maakt: J.Roumagnac

Zoals ik al zei over buurmans gras...

Blijven oefenen!

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

BUG322

Bericht door BUG322 » di mei 22 2007 9:22 pm

Ja dat zijn mijn foto's het enigste wat van mij is is de D50 de rest had ik gehuurd omdat ik dacht dat ik dat nodig had.

Het staat imposant maar zegt dus verder helemaal niks
Ik besef dat er jongens/meisjes rondlopen die met een klein priegel pocket cameraatje imposantere foto's kunnen maken als ik met die uitrusting.

Dat kan dat gebeurd en al die opzichtigheid van een spiegelreflex is soms zelfs een nadeel wat dat betreft.

Gewoon plezier hebben van het foto maken daar gaat het uiteindelijk om.

groetjes

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » di mei 22 2007 9:29 pm

zo heb ik ook al heel wat zeer mooie foto's met de kitlens gemaakt.
bijvoorbeeld van de hond(zo'n klein wit schoot hondje).
erg mooi.
was het het huren waard ?

groetjes, dennis

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”