Garantie na reparatie Nikon Service Point?

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
Devred

Garantie na reparatie Nikon Service Point?

Bericht door Devred » do nov 18 2010 7:06 pm

Beste allemaal,

& maanden geleden heb ik mijn D70 ter reparatie aangeboden in Beverwijk bij het Nikon Service Point. Ik kon geen foto's meer maken. Het toestal gaf namelijk "DEZE KAART NIET BRUIKBAAR" aan. Ik heb het voor 110 euro laten maken en de camera deed het weer naar behoren.
Nu, is het wéér zo dat ik dezelfde melding krijg op mn D70. GRRRR! ik kan er weer helemaal niks mee. Dit is 7 maanden na de reparatie...ik heb de afgelopen 7 maanden misschien 400 foto's gemaakt. Dan hoort dit toch niet?
Voordat hij deze melding gaf, maakt het toestel eerst volledig roze foto's :huh: . Ik heb daar fotografen over gesproken en zij wisten niet wat het probleem was, een week later stopte hij er dus helemaal mee.
Ik kom er niet achter of er bij de vorige reparatie een garantie zat en zo ja, voor hoelang...
Weet iemand wat te doen en/of ik aanspraak kan maken op de eventuele garantie?
7 maanden is wel heeeel kort, en t dreigt nu een duur geintje te worden...

evertfoto

Re: Garantie na reparatie Nikon Service Point?

Bericht door evertfoto » do nov 18 2010 7:13 pm

Het antwoord op je vraag over de duur van de garantie lijkt mij niet zo moeilijk.
Neem even kontakt op met het Servicecenter en je weet het.
En als de garantie verlopen is, stap dan over naar een 2ehands nieuwer type camera.

Devred

Bericht door Devred » do nov 18 2010 7:28 pm

Bedankt voor je snelle antwoord Evertfoto.
ja excuses voor mijn vraag wat betreft de garantie, maar als iets in mn hoofd zit, wil ik het weten ook :)
Ik ga ze morgen inderdaad bellen. Wat betreft een ander toestel 2e hands...dat is toch nog veel duurder dan weer een keer 110 euro betalen. Van een 2e hands toestel weet je overigens ook niet of deze het lang gaat volhouden...vooral niet als je een beginner bent...twijfel twijfel twijfel

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do nov 18 2010 7:48 pm

Ik heb hier een garantie-reparatie bon liggen:

"Op alle uitgevoerde reparaties geven wij 6 maanden garantie".

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Devred

Bericht door Devred » do nov 18 2010 7:55 pm

ggrrrrr dus net te laat! in iedergeval bedankt voor het kijken. Nu moet ik hopen op m'n babbel :oops:

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do nov 18 2010 8:02 pm

Ben wel benieuwd wat de vorige keer gerepareerd is.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Devred

Bericht door Devred » do nov 18 2010 8:12 pm

De vorige keer is de kaartlezer gerepareerd. Ik geloof dat het weer gesoldeerd moest worden. Ik ben bang dat dit nu opnieuw moet gebeuren.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do nov 18 2010 9:13 pm

Met een reparatie van 110 euro is een oude D70 economisch total loss. Met de kans dat er nog meer gaat gebeuren, zou ik gewoon die D70 in de vitrine zetten, en kijken of je nog een D3000 kunt kopen bijvoorbeeld. Als je objectieven met eigen focusmotor hebt tenminste.

Hoewel het een niet heel bijzondere camera is, is hij toch al weer een stapje beter dan de D70. De D80 is ook mooi, en met de D90 heb je helemaal een pracht van een camera, maar daar is de prijs dan ook weer naar.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”