Nikon capture NX2
-
- Forumlid
Nikon capture NX2
Hallo Forumleden.
Allereerst wil ik me even voor stellen. Ik ben Henk (fotomaatje) en ben sinds afgelopen najaar lid op dit forum.
De reden (eerste keer) dat ik nu hier wat wil vragen aan jullie is het volgende: Verleden week heb ik in winkel Nikon Capture NX2 gekocht. Lang over nagedacht en veel over gelezen op dit forum. Dus dit weekend snel geïnstalleerd op mijn computer, (Windows 7 machine) en opgestart. Vervolgens de produktcode ingevoerd en alles deed het naar behoren.
Wat schetst mijn verbazing nadat ik het pakket had afgesloten en ik een poosje later het opnieuw wilde opstarten kreeg ik de melding dat ik opnieuw de produktcode moest invoeren. Dus dit nogmaals gedaan maar nu geeft capture aan dat de produktcode niet juist is. Ik heb dezelfde code van de doos verschillende keren ingevoerd maar het resultaat bleef hetzelfde nl onjuiste code. Heeft iemand van jullie hier ook al eens mee te maken gehad? Ik weet niet wat ik hier mee moet. Heeft me wel 149,50 euro gekost. Als iemand van jullie een oplossing weten zou ik het graag horen.
vriendelijke groet
Henk
Allereerst wil ik me even voor stellen. Ik ben Henk (fotomaatje) en ben sinds afgelopen najaar lid op dit forum.
De reden (eerste keer) dat ik nu hier wat wil vragen aan jullie is het volgende: Verleden week heb ik in winkel Nikon Capture NX2 gekocht. Lang over nagedacht en veel over gelezen op dit forum. Dus dit weekend snel geïnstalleerd op mijn computer, (Windows 7 machine) en opgestart. Vervolgens de produktcode ingevoerd en alles deed het naar behoren.
Wat schetst mijn verbazing nadat ik het pakket had afgesloten en ik een poosje later het opnieuw wilde opstarten kreeg ik de melding dat ik opnieuw de produktcode moest invoeren. Dus dit nogmaals gedaan maar nu geeft capture aan dat de produktcode niet juist is. Ik heb dezelfde code van de doos verschillende keren ingevoerd maar het resultaat bleef hetzelfde nl onjuiste code. Heeft iemand van jullie hier ook al eens mee te maken gehad? Ik weet niet wat ik hier mee moet. Heeft me wel 149,50 euro gekost. Als iemand van jullie een oplossing weten zou ik het graag horen.
vriendelijke groet
Henk
- strangeartefact
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nikon capture NX2
Ik zou contact met de fabrikant(nikon dan denk ik) opnemen. Lijkt me het handigste. Kan waarschijnlijk gewoon via de mail.
succes, Peter.
succes, Peter.
Bijna leeg hier....
-
- Forumlid
Hallo Peter
Dank voor je reactie. Ik ga zeker contact opnemen met Nikon.
Dit mag gewoon niet voorkomen. Heb inmiddels wel op diverse fora gelezen
dat er vaker problemen met de produktcodes inzake Nikon Capture.
Groet Henk
Dank voor je reactie. Ik ga zeker contact opnemen met Nikon.
Dit mag gewoon niet voorkomen. Heb inmiddels wel op diverse fora gelezen
dat er vaker problemen met de produktcodes inzake Nikon Capture.
Groet Henk
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Helpt de nieuwste versie installeren misschien? Ik weet het anders ook niet.
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Je kan ook proberen om het programma van de Nikon site te downloaden en dan je productcode intypen, misschien helpt dat.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
-
- Forumlid
Hallo Gonnie
Ga er morgen mee verder. Kan in ieder geval nc 2 downloaden en mijn code proberen. Lukt het niet dan kan ik altijd nog contact opnemen met Nikon. Bedankt voor je reactie.
Groet Henk
Ga er morgen mee verder. Kan in ieder geval nc 2 downloaden en mijn code proberen. Lukt het niet dan kan ik altijd nog contact opnemen met Nikon. Bedankt voor je reactie.
Groet Henk
Volgens mij dien je eerst te reclameren bij de winkel waar je dit produkt hebt gekocht.
- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Henk, ik zou de nieuwste versie van de Nikon site downloaden, voer daar je productcode in en dan denk ik dat 't wel werkt. Windows 7 gaf bij mij ook problemen.
Zie link:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 52&t=28849
Zie link:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 52&t=28849
-
- Forumlid
Hallo allemaal
Heb inmiddels contact gezocht met Nikon en de winkel waar ik Capture gekocht heb. Nikon was bereid mij een nieuwe produktcode op te sturen als ik kon bewijzen een dat ik een legale versie had gekocht. Is niet meer nodig. Wat was het geval, ik heb op mijn computer in Windows 7 twee accounts aangemaakt. Eénmaal als administrator en éénmaal als gastaccount. Toen ik Capture in het gastaccount opstartte kreeg ik de problemen met de productcode. Start ik Capture op onder mijn administratoraccount dan heb ik geen problemen en start Capture normaal op.
Maar nu heb ik nog een probleem: ik heb een oude versie gekregen in de winkel nl versie 2.2.1 en je snapt hem al de beelden uit mijn D300s konden niet gelezen worden. Heb maar weer de winkel gebeld en afgesproken met hen dat ik kon komen om voor dit probleem een oplossing te zoeken.
Ben ik nu zo'n pechvogel of komt het wel vaker voor dat men een oud exemplaar krijgt, en heeft iemand mbt de productcode ook al eens een dergelijk probleem gehad?
Laat nog horen hoe het afloopt
Groet
Henk
Heb inmiddels contact gezocht met Nikon en de winkel waar ik Capture gekocht heb. Nikon was bereid mij een nieuwe produktcode op te sturen als ik kon bewijzen een dat ik een legale versie had gekocht. Is niet meer nodig. Wat was het geval, ik heb op mijn computer in Windows 7 twee accounts aangemaakt. Eénmaal als administrator en éénmaal als gastaccount. Toen ik Capture in het gastaccount opstartte kreeg ik de problemen met de productcode. Start ik Capture op onder mijn administratoraccount dan heb ik geen problemen en start Capture normaal op.
Maar nu heb ik nog een probleem: ik heb een oude versie gekregen in de winkel nl versie 2.2.1 en je snapt hem al de beelden uit mijn D300s konden niet gelezen worden. Heb maar weer de winkel gebeld en afgesproken met hen dat ik kon komen om voor dit probleem een oplossing te zoeken.
Ben ik nu zo'n pechvogel of komt het wel vaker voor dat men een oud exemplaar krijgt, en heeft iemand mbt de productcode ook al eens een dergelijk probleem gehad?
Laat nog horen hoe het afloopt
Groet
Henk
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Je krijgt altijd een oude versie, een update haal je immers van het internet.
Een doos met 2.2.6 kopen kan gewoon helemaal niet.
Een doos met 2.2.6 kopen kan gewoon helemaal niet.
Ik weet niet of dat je eerder een proefversie van capture geinstalleerd had [en verwijdert]
Windows Vista had vaak moeite om deze geheel te verwijderen.
Er bleven dan ergens bestandjes staan die conflict gaven met nieuwe versies.
Maar misschien dat Windows 7 hier geen last van heeft.
boekie
Bij trials registreert nikon de computer ID. Zo kun je maar 1 keer een trial op je pc installeren. Je hebt ook een internetverbinding nodig om deze te activeren. Het opnieuw installeren van het OS met het formateren van de schijf verandert dit niet.Edwin schreef:Ik weet niet of dat je eerder een proefversie van capture geinstalleerd had [en verwijdert]
Kon bij mij NX2 niet uit proberen omdat ik NX1 al een keer geprobeerd had. Op mij oude laptop kon dit wel.
Nikon is trouwens niet de enige die dit doet.
George
Heb je hier een bron van? Meende namelijk dat Nikon een rootkit-achtige gebruikt, wat er op neer komt dat formatteren inderdaad geen zin heeft, maar herpartitioneren wel.george013 schreef: Bij trials registreert nikon de computer ID. Zo kun je maar 1 keer een trial op je pc installeren. Je hebt ook een internetverbinding nodig om deze te activeren. Het opnieuw installeren van het OS met het formateren van de schijf verandert dit niet.
Kon bij mij NX2 niet uit proberen omdat ik NX1 al een keer geprobeerd had. Op mij oude laptop kon dit wel.
Nikon is trouwens niet de enige die dit doet.
George
Geen bron van. Puur eigen logica of zo iets.
Weet ook niet wat je met rootkit-achtige bedoelt. Op nieuw gepartitioneerd heb ik niet. Schone installatie van W2000. Eens in de 1 of 2 jaar moet ik dat doen om al die troep die er geplaatst wordt kwijt te raken. En alles weer opnieuw installeren.
Zal het tzt eens uit proberen met de laptop.
George
Weet ook niet wat je met rootkit-achtige bedoelt. Op nieuw gepartitioneerd heb ik niet. Schone installatie van W2000. Eens in de 1 of 2 jaar moet ik dat doen om al die troep die er geplaatst wordt kwijt te raken. En alles weer opnieuw installeren.
Zal het tzt eens uit proberen met de laptop.
George