film vanuit buitenland

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

film vanuit buitenland

Bericht door Antoinette » vr jan 28 2011 10:22 am

Ik zie vaak in (buitenlandse) webshops film die ik hier in Nederland nergens tegen kom. Nou heb ik wel eens gehoord dat films beschadigen of kunnen beschadigen als ze op een luchthaven door de scanner gaan. Is dit waar of is dit een broodje aap verhaal?
Say what you like
Do what you feel

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: film vanuit buitenland

Bericht door Léon Obers » vr jan 28 2011 10:41 am

Dan hadden de afgelopen jaren dat film meer werd gebruikt als tegenwoordig (het is bijna over), honderden miljoenen mensen die per vliegtuig reizen allemaal problemen gehad. Dan was dat zeker algemeen bekend geweest als "probleem".
De meeste mensen kwamen echter altijd thuis met op film geschoten vakantiefoto's in verre landen.
Alleen onder specifieke "foute" omstandigheden door bijv. storingen in de apparatuur of simpelweg door verkeerd menselijk handelen (de operator van de scanner stelt de apparatuur op een te hoog vermogen af), kan het voorkomen dat het alsnog verkeerd gaat. 100% zekerheid heb je dus nooit.

Ik ken een fotograaf die nog op film fotografeert die het een keer heeft meegemaakt dat al zijn Noordpool foto-expeditie opnamen onbruikbaar zijn geworden. Maar dat zijn toch uitzonderingen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: film vanuit buitenland

Bericht door ElRonno » vr jan 28 2011 11:04 am

Ik heb meermalen Fuji Reala besteld in Amerika en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Wel al even geleden, tegenwoordig doe ik alles digitaal.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”