bij de prof-Nikons (vanaf de D200) staat altijd dat de sluiter gegarandeert getest is voor 100.000(of nog meer)cycli. prettig te weten uiteraard.
hoe zit dat met de "mindere" D-broeders?
zou ook handig zijn een digitale info op je lcd te hebben, die de stand van al je gemaakte opnames laat zien, zoals de auto kilometerteller.
artto
opname-teller
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
ik gebruik preview extractor daar zit ook een shutter count in , klik op je laatste foto en je weet hoeveel keer je sluiter is gebruikt.
gr. ruud
gr. ruud
Laatst gewijzigd door ruud op di jun 05 2007 7:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
helaas werkt preview extractor niet op een mac

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Uit mijn geheugen een snelle reactie.
De aantallen die voor professionele kamera's gemeld worden, zijn slechts een indicatie.
Het aantal betekent dat Nikon de sluiters zo ontwerpt en test, dat het gemiddelde minstens dat aantal opnames meegaat.
Er zijn gevallen bekend van kamera's die 10x langer meegegaan zijn.
Er zit geen teller op de kamera die de sluiter blokkeert na x opnames, wel kan het servicepunt de electronica uitlezen en melden hoeveel opnames er op een D kamera "staan".
Groeten, Gijs Sandberg
De aantallen die voor professionele kamera's gemeld worden, zijn slechts een indicatie.
Het aantal betekent dat Nikon de sluiters zo ontwerpt en test, dat het gemiddelde minstens dat aantal opnames meegaat.
Er zijn gevallen bekend van kamera's die 10x langer meegegaan zijn.
Er zit geen teller op de kamera die de sluiter blokkeert na x opnames, wel kan het servicepunt de electronica uitlezen en melden hoeveel opnames er op een D kamera "staan".
Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)