Nikon garantiecertificaten
Nikon garantiecertificaten
Ik kreeg deze week post van Nikon in de bus. De envelope bevatte drie certificaten voor Nikon producken die ik het afgelopen half jaar gekocht had. Op de certificaten staan produkt, serienummer en aankoopdatum. Nikon meldt dat het hebben van een certificaat voor een snellere acceptatie door verzekeringsmaatschappijen zorgt, een 2e jaar volledige garantie geeft, en de efficientie bij onderhoud en reparatie vergroot.
Uiteraard komt Nikon nooit uit onder de wettelijke bepalingen omtrent garantie voor consumenten, maar eem certificaat vergemakkelijkt alles misschien wel.
Uiteraard moet je je Nikon producten wel hebben geregisteerd online bij Nikon om een certificaat te krijgen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n Nikon certificaat?
Uiteraard komt Nikon nooit uit onder de wettelijke bepalingen omtrent garantie voor consumenten, maar eem certificaat vergemakkelijkt alles misschien wel.
Uiteraard moet je je Nikon producten wel hebben geregisteerd online bij Nikon om een certificaat te krijgen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n Nikon certificaat?
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nikon garantiecertificaten
Geen ervaring an sich qua garantie.
Wel heb ik ook 2 certificaten binnen gekregen deze week, voor de D7000 en een voor de SB-900.
Het bevreemde me wel dat je een certificaat krijg voor dat 2 jaar garantie. Alle duurzame producten hebben toch al, wettelijk, 2 jaar??
In ieder geval is er al een fout gemaakt bij Nikon. Beide certificaten vermelden hetzelfde serienummer
Maar nog vreemder is dat de vermelde serienummers voor geen meter kloppen. Geen enkel produkt dat ik geregistreerd heb heeft dit serienummer . . . ?
Zal dus wel weer een gevalletje "contact opnemen met ..." worden.
Of heeft iemand een idee wat Nikon met dit "serienummer" bedoelt? Misschien klantnummer?
Wel heb ik ook 2 certificaten binnen gekregen deze week, voor de D7000 en een voor de SB-900.
Het bevreemde me wel dat je een certificaat krijg voor dat 2 jaar garantie. Alle duurzame producten hebben toch al, wettelijk, 2 jaar??
In ieder geval is er al een fout gemaakt bij Nikon. Beide certificaten vermelden hetzelfde serienummer

Maar nog vreemder is dat de vermelde serienummers voor geen meter kloppen. Geen enkel produkt dat ik geregistreerd heb heeft dit serienummer . . . ?
Zal dus wel weer een gevalletje "contact opnemen met ..." worden.

Of heeft iemand een idee wat Nikon met dit "serienummer" bedoelt? Misschien klantnummer?
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Ik heb er ook een stuk of wat gehad. Elk certificaat zat in een aparte enveloppe.
Ik dacht eerst: wat is dit
Ik dacht eerst: wat is dit

Ik had de serienummers zelf nog niet gecontroleerd - stom nartuurlijk!!. Er klopt inderdaad niets van. Ik ga de komende week beslist even bellen.Sharkey schreef:In ieder geval is er al een fout gemaakt bij Nikon. Beide certificaten vermelden hetzelfde serienummer![]()
Zal dus wel weer een gevalletje "contact opnemen met ..." worden.![]()
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb ze hier ook binnen gekregen. Was ook wel verrast toen ik ze kreeg.. Ik zal morgen ook even de serienummers controleren.. Maargoed, ik had er niet op gerekend dus alles wat ik krijg is leuk meegenomen
Niettemin vind ik het netjes van Nikon dat ze nog de moeite nemen voor producten die al maanden geleden zijn aangeschaft.. Andere bedrijven waar ik dure producten heb aangeschaft nemen deze moeite niet. Complimenten Nikon!

- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb nog nooit van mijn leven een certificaat van Nikon ontvangen... zaten in alle gevallen als zo'n matrix kettingpapier gevalletje (wit of geel) in de doos...? Wat voor certificaten zijn dat?
Spul waarmee je foto's maakt...
- Sharkey
- Forumlid
- Contacteer:
Via Nikon Nederland. Recentelijk mijn nieuwe Nikon spullen geregistreerd op Nikon.nl.ReneG schreef:Ik heb nog nooit van mijn leven een certificaat van Nikon ontvangen... zaten in alle gevallen als zo'n matrix kettingpapier gevalletje (wit of geel) in de doos...? Wat voor certificaten zijn dat?
Twee weken later 2 certificaten gekregen via de post (met postzegels!! ipv stempels

Wat jij bedoelt zijn de garantiekaarten uit de doos.
-
- Forumlid
Heb er ook drie gekregen.
voor de 14-24/2.8___24-70/2.8 en de SB 900
Allemaal met hetzelfde serienummer.
Merkwaardig genoeg geen voor mijn D700 die ik toch zeer kort daarvoor had aangekocht.
Kan dat geen nummer zijn waaronder je bij Nikon staat geregistreerd als eigenaar / accountnummer o.i.d.
voor de 14-24/2.8___24-70/2.8 en de SB 900
Allemaal met hetzelfde serienummer.
Merkwaardig genoeg geen voor mijn D700 die ik toch zeer kort daarvoor had aangekocht.
Kan dat geen nummer zijn waaronder je bij Nikon staat geregistreerd als eigenaar / accountnummer o.i.d.
- Sharkey
- Forumlid
- Contacteer:
Zat ik dus ook aan te denken.D. Haaksma schreef:Kan dat geen nummer zijn waaronder je bij Nikon staat geregistreerd als eigenaar / accountnummer o.i.d.
Heb op veel plaatsen gekeken op mijn lijf (en op andere niet direct zichtbare plekken, laten kijken . . .maar nergens heb ik dit serienummer op mezelf gevonden

Heb zelfs strijklicht gebruikt . . . .
-
- Forumlid
Ja, lekker.Sharkey schreef:Zat ik dus ook aan te denken.D. Haaksma schreef:Kan dat geen nummer zijn waaronder je bij Nikon staat geregistreerd als eigenaar / accountnummer o.i.d.
Heb op veel plaatsen gekeken op mijn lijf (en op andere niet direct zichtbare plekken, laten kijken . . .maar nergens heb ik dit serienummer op mezelf gevonden![]()
Heb zelfs strijklicht gebruikt . . . .
Met zo'n bek tanden zet ik ook geen tatoo bij jou.

Ik heb ook gister of eergister z'n mooi certificaat toegestuurd gekregen van Nikon, en bij mij klopt ook het serienummer op het certificaat t.o.v mijn body ook niet helemaal... Maar inderdaad misschien is het een klantnummer, maar dan toch vreemd dat ze het een serienummer noemen
Maar heb je zo ie zo al niet op een body en een objectief van Nikon 2 jaar garantie?

Maar heb je zo ie zo al niet op een body en een objectief van Nikon 2 jaar garantie?
- Ronald-D
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Deze week ook een aantal certificaten gekregen!
Voor de D7000, 24-70 en SB-900
Alleen voor de SB-700 zat er niet bij, terwijl ik die eerder had geregistreerd dan de 900. (verschil van ongeveer 3 weken)
Voor de D7000, 24-70 en SB-900
Alleen voor de SB-700 zat er niet bij, terwijl ik die eerder had geregistreerd dan de 900. (verschil van ongeveer 3 weken)
Met vriendelijke groet, Ronald
Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON
Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON
- bringolo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Het was Nikon Rumours ook opgevallen dat er in Nederland 2 jaar garantie gegeven wordt door Nikon:
http://nikonrumors.com/2011/02/13/nikon ... years.aspx
http://nikonrumors.com/2011/02/13/nikon ... years.aspx
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik verwacht er dan ook nog een voor mijn D300s en wat andere spullen (die zitten nog ruim binnen het jaar garantie en zijn allen geregistreerd). 

Spul waarmee je foto's maakt...
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Ik denk dat ik het nog vreemder maak: ik ontving twee certificaten voor objectieven die ik gebruikt heb gekocht en op de site had geregistreerd. Ik kan nooit aanspraak maken op de garantie want ik heb geen originele aankoopbon. Voor zover ik weet waren de beide objectieven door de vorige eigenaren niet geregistreerd, dus dat zou de reden kunnen zijn........
De serienummers heb ik nog niet gecontroleerd, zal ik vanavond even doen.
Groeten,
Gert van den Berg
De serienummers heb ik nog niet gecontroleerd, zal ik vanavond even doen.
Groeten,
Gert van den Berg
Laatst gewijzigd door gvdnberg op ma feb 14 2011 5:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr