Het is maar dat je het weet

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
choise

Het is maar dat je het weet

Bericht door choise » ma feb 21 2011 10:01 pm

Al een tijdje ben ik een gelukkige eigenaar van een Nikon D700 full frame. Echter soms mis je de crop factor een sterke telelens is voor mij even niet betaalbaar. Dus voorlopig op zoek naar een 2e hands D90 of D7000 ter overbrugging. De wens voor een sterke tele lens blijft natuurlijk :cry:
Op zoek gegaan op marktplaats een advertentie tegen van een D90 met de tekst; "16012 clicks(aantal fotos mee gemaakt. camera werkt perfect , heeft wel een revisie nodig na zoveel clicks."

Ene sinds verbaast schreef ik de plaaster van de advertentie aan, waarom hij een revisie adviseert na 16012 kliks? Mogelijk had hij een cijfertje vergeten en bedoelde hij 160.012 kliks.

Nee hoor hij schreef terug; "ik als gestudeerde fotograaf zou het wel doen na tweedehands aankoop !"

Revisie na 16.000 kliks? Een revisie mocht het al noodzakelijk zijn dan kun je beter nieuw kopen want met een aankoop van een 2e Hands body + revisie kosten dan overtref je waarschijnlijk de nieuwprijs

EricP

Re: Het is maar dat je het weet

Bericht door EricP » ma feb 21 2011 10:23 pm

Mischien kan je je geld beter gebruiken en op zoek gaan naar een goede 2de handse telezoom.
Van een D700 terug naar een D90 daar wordt je volgens mij niet echt vrolijk van. :mrgreen:

choise

Bericht door choise » ma feb 21 2011 10:30 pm

EHHHHH wil mijn D700 niet kwijt hoor, het is voorlopig ter aanvulling (2e) body.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma feb 21 2011 11:02 pm

16000 kliks is niets. Slaat nergens op.

Een D90 is geen straf, ook niet als je een D700 hebt!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

choise

Bericht door choise » ma feb 21 2011 11:20 pm

Patrick schreef:16000 kliks is niets. Slaat nergens op.

Een D90 is geen straf, ook niet als je een D700 hebt!
Zeer zeker niet en bij die set die ik vandaag heb gekocht zat een 50mm AF-S 1.4 :D

Vindt het voorlopig een mooie aanvulling voor een redelijke prijs temeer dat de D7000 niet 2e Hands te koop is voor een redelijke prijs.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”