mag een toestel mee het vliegtuig in?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het is misschien een gekke vraag
Maar mag je je toestel mee nemen het vliegtuig in naar america?
Ze hebben daar nog al gekke regels soms. Heb al vaker gevlogen maar nog nooit op gelet of het mag nu wil ik hem toch meenemen en daar foto's maken.
Iemand ervaring mee ? in het vliegtuig of in de koffer?
Maar mag je je toestel mee nemen het vliegtuig in naar america?
Ze hebben daar nog al gekke regels soms. Heb al vaker gevlogen maar nog nooit op gelet of het mag nu wil ik hem toch meenemen en daar foto's maken.
Iemand ervaring mee ? in het vliegtuig of in de koffer?
nikon D750
nikor 18-85 af-s
nikor 70-300
nikor 50mm af 1:1.8
nikor 60mm micro
nikor 18-85 af-s
nikor 70-300
nikor 50mm af 1:1.8
nikor 60mm micro
Heb mijn camera met objectieven altijd als handbagage bij me. Ook foto's nemen is geen probleem
Gerard
Sent from my iPhone using Tapatalk
Gerard
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Forumlid
Re: mag een toestel mee het vliegtuig in?
Ze zijn meer in je shampoo flesje en je scheerzeep geïnteresseerd dan in je Nikon.
Sent from my laptop using windows 7
Sent from my laptop using windows 7
Neem al sinds jaren mijn fotouitrusting in handbagage mee en nog nooit problemen ondervonden op welke landen of vluchten dan ook. Dus gewoon doen.
Succes
Succes

- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Wel even oppassen of je fototas niet te groot is voor handbagage en geen statief als handbagage meenemen...
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
En zorgen dat al je accu's een afdekplaatje op hebben. Ze zijn als de dood dat de contacten kortsluiting maken en de accu brand veroorzaakt. Zeker met de sterke accu's die in DSLR's gaan is dat een reëel risico. Dus gewoon het meegeleverde kapje erop en iedereen is happy.
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Ik heb wel een keer meegemaakt dat er middels een poedertje gekeken werd of de camera geen explosief was of bevatte. Maar dat gebeurde gelukkig ver weg van de glas-oppervlakken. Verder vooral belangstellende opmerkingen van, naar mijn gevoel ook fotograferend, douane-personeel. (Misschien ben ik wel naïef wat dat laatste betreft, bedenk ik nu.) Maar in elk geval geen enkel probleem. En dat is maar goed ook. Want ik zou de spullen niet graag via de checked luggage meenemen.
http://www.google.nl/search?q=united+breaks+guitars" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.nl/search?q=united+breaks+guitars" onclick="window.open(this.href);return false;
jmandos schreef:Of flesjes schoonmaakvloeistof...
die zitten bij mij gewoon in de tas en dat mag volgens mij ook. Tot 100ml......
Ik heb er in ieder geval nooit op gelet en ook nooit problemen mee gehad.
Geen probleem hoor, gewoon in je tas/rugzak doen en er niets aan de hand. Zorg wel dat je tas niet te groot is voor de handbagage maar echt een probleem is dat niet, zelfs de grootste rugzakken kunnen vaak zonder problemen mee. Ik hou vaak mijn rugzak gewoon op mijn rug als ik incheck, bij de douane kijken ze niet naar de grootte van je tas.
Er is een kans dat je tas opengemaakt moet worden worden en dat ze alles even bekijken (lensdoppen eraf en kijken of het wel een echte lens is) maar daar moet je geen zorgen over maken.
Gewoon zorgen dat je geen vloeistoffen bij je hebt in je tas, handcreme zijn ze ook niet echt happig op maar daarmee mocht ik gewoon doorlopen
Als je echt wilt lachen moet je zorgen dat je lekkere zweetvoeten hebt, er is een kans dat je je schoenen moet uittrekken
Er is een kans dat je tas opengemaakt moet worden worden en dat ze alles even bekijken (lensdoppen eraf en kijken of het wel een echte lens is) maar daar moet je geen zorgen over maken.
Gewoon zorgen dat je geen vloeistoffen bij je hebt in je tas, handcreme zijn ze ook niet echt happig op maar daarmee mocht ik gewoon doorlopen

Als je echt wilt lachen moet je zorgen dat je lekkere zweetvoeten hebt, er is een kans dat je je schoenen moet uittrekken

- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Hou ook je afmetingen en gewicht voor handbagage in de gaten....
Sommige maatschappijen kunnen wel eens vervelend doen
Sommige maatschappijen kunnen wel eens vervelend doen
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Je kunt rustig je toestel meenemen in het vliegtuig, doe ik ook altijd, en ik ben net weer terug uit Las Vegas. Je mag op de meeste vluchten van de amerikaanse maatschapijen één stuk handbagage mee EN één stuk persoonlijk item. Ik heb meestal mijn laptop en andere dingen in een rugtas 9ookal moet je als je door de douane gaat je laptop los in een bakje doen) en dan mijn toestel als persoonlijk item.. Ook voor je toestel geld dat je het vaak even uit de tas moet halen als het door de controlle gaat. Schoonmaak vloeistof mag je wel meenemen maar het mag niet meer zijn dan 20 ml en het moet in een hersluitbaar plasticzakje zitten. Statief MOET in de koffer, aangezien ze dit zien als slagwapen.
Succes
Succes
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Je kan een complete fotouitrusting gewoon in je jas doen hoor
Dan heb je je handbagage over voor andere meuk. Als ik nog eens een paar $$$ over heb, dan moet ik toch eens zo'n jas proberen. In de grotere/duurdere uitvoeringen schijn je twee D3's een 24-70 en 70-200 probleemloos een vliegtuig in te dragen.
Normaal heb ik een Lowepro minitrekker die altijd mee gaat het vliegtuig in. Daar gaan de dure spullen in en de laders/kabels e.d. gaan de koffer in.
Ik heb nog nooi problemen meegemaakt in die configuratie en heb al redelijk wat verschillende maatschappijen en vliegtuigtypes gehad.
Foto's maken nog nooit met een SLR gemaakt in het vliegtuig. Wel wat snapshots met de P&S cameraatjes.

Normaal heb ik een Lowepro minitrekker die altijd mee gaat het vliegtuig in. Daar gaan de dure spullen in en de laders/kabels e.d. gaan de koffer in.
Ik heb nog nooi problemen meegemaakt in die configuratie en heb al redelijk wat verschillende maatschappijen en vliegtuigtypes gehad.
Foto's maken nog nooit met een SLR gemaakt in het vliegtuig. Wel wat snapshots met de P&S cameraatjes.
Let behoudens de afmetingen vooral ook op het gewicht wat je als handbagage mag meenenem. Dat verschilt nog al eens per maatschappij. Mijn fototas was veel te zwaar volgens de voorschriften (9 in plaats van 5 kg), Ik heb via een mailtje toestemming bij de maatschappij gevraagd en gekregen om het meergewicht mee te mogen nemen. Vervolgens heb ik een uitgeprinte vesie van deze mail meegenomen. Je weet maar nooit. Krijg je problemen bij het instappen dan kun je geen kant meer op ( je overige bagage is immers al ingevoerd).
PeterJo.
PeterJo.
nooit een probleem geweest , 1x allen in griekenland dat ze dachten dat mijn 70-300 niet vr (die ik toen nog had) een bom was , met 3 foto's in de hal laten zien en daarna meteen gewist (in griekenland mag je niet fotograferen in of om een vertrek en aankomst hal