Moet ik me aangesproken voelen? Je zegt dat je geen sneer wilt uitdelen, maar het komt wel erg negatief over. Waardeer de goede intenties van de mensen die de moeite hebben genomen snel en uitgebreid op de vraag van de TS te reageren. En als je het beter weet, doe dan ook wat moeite en schrijf een overtuigend verhaal waaruit het voor iedereen duidelijk wordt, en toon je gelijk aan met bronvermelding (wat bij de belasting vaak neerkomt op verwijzen naar jurisprudentie, want de belastingdienst is niet scheutig met informatie). Nu lijkt je reactie wel wat uit de hoogte te komen, terwijl je waarschijnlijk dezelfde positieve intentie hebt als iedereen die tot nu toe heeft gereageerd.Cyrus schreef:Er is in dit topic enorm veel onzin verkondigd door lieden die de klok hebben gehoord maar niet weten waar de klepel hangt. Alleen al het feit dat het gros van de mensen hier van alles heeft geroepen maar het verschil niet snapt tussen "BTW-plichtig" en "ondernemer", is redelijk tenenkrommend. Waarmee ik geen sneer wil uitdelen naar die mensen, maar het helpt niemand als er zaken hier geschreven worden die niet kloppen.
Ik heb de mods al gevraagd om na te denken over een apart onderwerp over fotografisch ondernemen op dit forum, want dit soort vragen keert nogal eens terug.
En nog even over de inhoud: het verschil tussen "BTW-plichtig" en "ondernemer" snap ik wel degelijk (zie ook mijn post), maar wordt zowel door KvK en belastingdienst onduidelijk gemaakt. De belastingdienst noemt het laaste niet BTW-plichtig (meer), maar "ondernemer voor de BTW". In mijn post heb ik de woorden van de belastingdienst gehanteerd en toch het verschil geprobeerd uit te leggen.