Pas onlangs ben ik dit onderwerp tegengekomen. Ik weet dat ik laat ben maar wil toch reageren en dat alles vanwege de voordelen die een camera als de P7000 kan geven.
Ik heb dan wel zelf (nog) geen P7000 maar wel een voorganger die nog steeds goed functioneert. Ik zie geen enkel bezwaar om een P7000 te willen hebben ook al ben ik gewend aan mijn mooie digitale reflexcamera's en analoge camera's van Nikon.
Ik heb een ruime keuze aan hoogwaardige objectieven maar ik zie dat ik mijn P5100 momenteel het liefst gebruik...
Hoe meer mooi spul hoe meer hang naar eenvoud (zie ik bij mezelf). ik ben zelf ooit begonnen met een 9x12 cm platencamera...
Een groot voordeel van kleine camera's is dat je door kleine gaten en spleten (zoals die in hekwerken en andere obstakels ) kan fotograferen. Met camera's met lenzen van grotere diameters is dat vaak niet te realiseren.
De scherptediepte is groot en dat komt vaak goed uit.
De anti-vibratiefunctie van de camera en het relatief grote scherm tezamen maakt het tamelijk eenvoudig om macro-opnamen te maken en ook nachtopnamen met (bij voorbeeld) 1/8 seconde (en langer..) zijn over het algemeen eenvoudig te maken en hebben voldoende scherptediepte.
Uiteraard is een kleine camera ook gemakkeljk om mee te nemen en hij valt niet op (ook niet bij het maken van opnamen).
Ik geef hierbij een voorbeeld van een macro-opname (zie foto).