rare vraag

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
Dd5000

rare vraag

Bericht door Dd5000 » di apr 12 2011 8:09 pm

hallo,

Ik zit misschien met een rare vraag maar toch stel ik hem, ik zie tassen voor lezen en 2 body's maar waarom heb je twee body's nodig is er dan een reserve, je kun maar met een fotograferen, toch........

en als je twee verschillende hebt welke camera moet je gebruiken?

?
groet

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: rare vraag

Bericht door V70ORD5 » di apr 12 2011 8:26 pm

Ach, het kan verschillende redenen hebben dat je twee body's hebt.
Je hebt een nieuwe camera en wil de oude niet weg doen, dan steek je ze beide in je tas (waarom niet)
Wat je eigenlijk nooit hebt is twee dezelfde objectieven. Gevolg daarvan is dat als je twee camera's bij je hebt, je altijd verschillende objectieven in de "aanslag" hebt. Eéntje met veel zoom en één met weinig. Heb je een foto momentje, dan kan je zo de camera pakken met het juiste objectief.
Dan hoef je niet eerst te gaan wisselen, gemak.
Maar je moet het wel weer allemaal mee slepen natuurlijk. Ik ken zelfs mensen die hebben drie camera's mee. Nummer drie zit dan wel in het de broekzak. Echt ééntje om snapshots mee te maken dus.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » di apr 12 2011 8:34 pm

Meestal op reserve, maar ook als je zowel een FX als een DX meeneemt, of als je zowel analoog als digitaal fotografeert. Eigenlijk zijn er genoeg redenen te bedenken :D

Dd5000

Bericht door Dd5000 » di apr 12 2011 8:43 pm

ik ben net overgestapt van een compact (traveler IS12) naar een D5000 en dit kwam zomaar in me op.

bedankt

Daniël

Bericht door Daniël » wo apr 13 2011 2:09 pm

Je loopt met zijn 2'tjes en 1 tas waar beide camera's in kunnen.
Hoppa, dat is handig

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo apr 13 2011 2:41 pm

Eén voor kleurenfilm en één met zwart/wit.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Dd5000

Bericht door Dd5000 » wo apr 13 2011 6:26 pm

Ik heb ook twee camera's een spiegelreflex en compact, maar ik ben super blij met mijn D5000 en wil er nog jaren mee werken (heb er lang voor moeten sparen, ben nog jong)

pacha
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pacha » wo apr 13 2011 6:43 pm

Heb altijd 2 camera's bij, wanneer ik met de Koi club erop uit trek,
of een fotoreportage maak, die dan op het Koivrienden forum komt,
er kan altijd wat gebeuren,
en dan heb je gelukkig de reserve camera bij.
Stel je voor dat je een mooie uitstap niet kan vast leggen, door defect aan de camera.
Heb meestal iemand bij, die zorg draagt voor de tweede camera en het overige fotomateriaal bij houdt, lees meezeult.
Je kan best op twee paarden wedden.
De twee camera's zijn DX Nikon dslr, alle wat op de ene past, past ook op de andere.
Zo voel ik me op mijn gemak.
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » wo apr 13 2011 7:53 pm

Yep, reservebody is altijd handig en bij eenmalige gebeurtenissen (bruidsreportages) een must!
Daarnaast is het ook handig om 2 body's te gebruiken. Een met een normaal en een met een teleobjectief. Dan kun je veel sneller van beeldhoek wisselen dat het wisselen van een objectief op 1 body. Vroeger had je natuurlijk ook nog het probleem dat je na 36 opnamen niet verder kon werken met je body en er een nieuw filmpje (een WAT? een langgerekte sensor :D ) in moest stoppen.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » wo apr 13 2011 8:02 pm

In mijn proftijd had ik altijd twee bodies om mijn nek hangen en ik mis dat nu nog wel eens. Zoals door Marnix aangegeven een met een standaard en een met tele of met groothoek. Een body met kleur en een met zwartwit. Als ik nu een fotowandeling maak moet ik soms erg ingewikkeld doen met body en lenzen. Lens van de body af en opbergen, andere lens erop etc.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Dd5000

Bericht door Dd5000 » do apr 14 2011 11:53 am

ha bedankt voor de antwoorden, ik houd het voorlopig bij een nikon D5000 met 18-200 lens

Frederix

Bericht door Frederix » do apr 14 2011 2:57 pm

Je kunt in verschillende bodies een verschillende film doen. Verrek, dat was vroeger, daarom hoef je het nu niet te doen . . . . :twisted:

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”