Tijd van forum loopt achter.
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tijd van forum loopt achter.
Als ik de site van NCN opstart zie ik steeds een tijdsaanduiding welke één uur achterloopt op de werkelijke tijd.
Ik ben op dat moment nog niet ingelogd dus kan het niet aan mijn persoonlijke instellingen liggen.
Het is zo jammer dat je een tijd ziet waarbij je gaat denken oh ik heb nog 1 1/2 uur terwijl er dan in werkelijkheid nog maar 30 minuten beschikbaar zijn.
Het is maar een kleinigheidje, maar kan de klok toch even goed gezet worden?
Gegroet,
Ik ben op dat moment nog niet ingelogd dus kan het niet aan mijn persoonlijke instellingen liggen.
Het is zo jammer dat je een tijd ziet waarbij je gaat denken oh ik heb nog 1 1/2 uur terwijl er dan in werkelijkheid nog maar 30 minuten beschikbaar zijn.
Het is maar een kleinigheidje, maar kan de klok toch even goed gezet worden?
Gegroet,
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Re: Tijd van forum loopt achter.
Even naar je gebruikerspaneel, dan naar forum instellingen en daar kan je het veranderen 

- Cor Gortzak
- Forumlid
Kika,
Er staat in mijn bericht dat het niet aan mijn instellingen ligt.
Toch vriendelijke groet,
Cor Gortzak
Er staat in mijn bericht dat het niet aan mijn instellingen ligt.
Toch vriendelijke groet,
Cor Gortzak
Cor
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik denk dat het probleem toch echt bij jezelf ligt, bij ieder ander staat het gewoon goed.
Zelfs de tijd van je bericht komt hier prima aansluitend op de andere berichten. Kijk bijv. ook eens naar de klok van je eigen PC, de horloge aan je pols, de klok bij je op het dressoir waarmee je de tijd vergelijkt of die wel goed staan.
Zelfs de tijd van je bericht komt hier prima aansluitend op de andere berichten. Kijk bijv. ook eens naar de klok van je eigen PC, de horloge aan je pols, de klok bij je op het dressoir waarmee je de tijd vergelijkt of die wel goed staan.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Misschien is het nog wintertijd....
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Cor Gortzak
- Forumlid
Als ik naar mijn site ga en vóór het inloggen staat de tijd op 11.47
Mijn horloge en computer geeft dan aan 12:47
Na het inloggen staan In mijn profiel de volgende gegevens:
Datumweergave 12:47
Tijdzone (GMT+1A) centraal Europesche tijd
Zomertijd aan: Ja
Wie het weet mag het zeggen.
Cor
Mijn horloge en computer geeft dan aan 12:47
Na het inloggen staan In mijn profiel de volgende gegevens:
Datumweergave 12:47
Tijdzone (GMT+1A) centraal Europesche tijd
Zomertijd aan: Ja
Wie het weet mag het zeggen.
Cor
Laatst gewijzigd door Cor Gortzak op za apr 16 2011 3:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Cor
- Léon Obers
- Forumlid
Mogelijk het verschil in tijd waar de NCN server staat. (Die staat misschien niet eens in Nederland).
Kijk ik naar andere forums waar ik een account heb, kan daar ook verschil inzitten.
Wil je berichten plaatsen moet je sowieso inloggen, is het in lijn met de andere reacties.
Ik zou me er niet te druk om maken.
Kijk ik naar andere forums waar ik een account heb, kan daar ook verschil inzitten.
Wil je berichten plaatsen moet je sowieso inloggen, is het in lijn met de andere reacties.
Ik zou me er niet te druk om maken.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za apr 16 2011 1:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Later vandaag maar eens aan de moderatoren vragen, bij mij dezelfde instellingen, maar wel de juiste tijd.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Ik heb hem gewoon ingesteld op 2 uren van de wereldtijd.
Bij mij staat ie nu goed
Bij mij staat ie nu goed

- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Je moet hem instellen op GMT +1
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Het blijft fout gaan met de tijd. Zomer- en wintertijd door elkaar, 12- en 24-uurs notatie door elkaar. Waarom niet een gelijke en eenduidige tijdsvermelding over het gehele forum?
George
George
- Léon Obers
- Forumlid
Welnee. Het is allemaal zo simpel.
Zoals gesteld. Je moet hem instellen op GMT +1
Plus daarbij "Zomertijd is in gebruik:" het rondje bij "Ja" aanvinken.
Tijden van 0-12 uur worden weergeven met AM (Am Morning)
Tijden van 12-24 uur worden weergeven met PM (Past Morning)
En gewoon inloggen. Dat is ook de enige manier om berichten te plaatsen.

Zoals gesteld. Je moet hem instellen op GMT +1
Plus daarbij "Zomertijd is in gebruik:" het rondje bij "Ja" aanvinken.
Tijden van 0-12 uur worden weergeven met AM (Am Morning)
Tijden van 12-24 uur worden weergeven met PM (Past Morning)
En gewoon inloggen. Dat is ook de enige manier om berichten te plaatsen.

- Cor Gortzak
- Forumlid
Leon,
Zo staat het ook bij mij, maar toch werkt het niet goed.
Cor
Zo staat het ook bij mij, maar toch werkt het niet goed.
Cor
Cor
- Léon Obers
- Forumlid
Eerst had je het erover dat je het alleen verkeerd ziet als je niet ingelogd bent.
Is het nu dan ook ineens veranderd als je wel bent ingelogd?
Een server zelf loopt wellicht volgens de 0-meridiaan ofwel Greenwich tijd.
Van daaruit moet elke gebruiker die gebruik maakt van een forum zijn eigen tijdszone instellen.
Iemand uit New York heeft dus een andere tijdszone, en moet dat als zodanig ervaren, als iemand in Moskou.
Nu zullen de meeste forumlezers wel in Nederland en Vlaams België gesitueerd zijn, dat doet niks af aan het karakter hoe forum software doorgaans werkt. Er zijn altijd uitzonderingen van gebruikers die ergens anders vandaan inloggen. Voor die mensen moet het ook kloppen. Op het moment dat je niet ingelogd bent wordt wellicht de standaard Greenwich tijd aangehouden, want de software weet op zichzelf niet waar vandaan iemand ingelogd is.
Is het nu dan ook ineens veranderd als je wel bent ingelogd?
Een server zelf loopt wellicht volgens de 0-meridiaan ofwel Greenwich tijd.
Van daaruit moet elke gebruiker die gebruik maakt van een forum zijn eigen tijdszone instellen.
Iemand uit New York heeft dus een andere tijdszone, en moet dat als zodanig ervaren, als iemand in Moskou.
Nu zullen de meeste forumlezers wel in Nederland en Vlaams België gesitueerd zijn, dat doet niks af aan het karakter hoe forum software doorgaans werkt. Er zijn altijd uitzonderingen van gebruikers die ergens anders vandaan inloggen. Voor die mensen moet het ook kloppen. Op het moment dat je niet ingelogd bent wordt wellicht de standaard Greenwich tijd aangehouden, want de software weet op zichzelf niet waar vandaan iemand ingelogd is.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za apr 16 2011 5:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is maar 1 klok door mij gevonden en dat is op de pagina Forumoverzicht. Deze klok geeft bij mij twee verschillende tijden aan naar gelang ik in- of uitgelogd ben. En ook in twee verschillende notaties.
Blijf erbij dat de tijdsaanduiding gelijk en eenduidig moet zijn en de wijze bij de forumbeheerder moet liggen.Bij andere forums zie ik niets anders.
George
Blijf erbij dat de tijdsaanduiding gelijk en eenduidig moet zijn en de wijze bij de forumbeheerder moet liggen.Bij andere forums zie ik niets anders.
George