Dat is prima toch?
Ja, prima.Kika schreef:Ik heb m zo staan:
Dat is prima toch?
Nee, want wij hebben leden die in andere tijdzones zitten.Patrick schreef:Wellicht moet ik even een query bouwen om ieders zomertijd aan te zetten...
Je kunt de tijd zien wanneer reacties zijn geschreven met het aantal minuten/uren erbij hoelang geleden de reactie geschreven is. Als je niet ingelogd bent komt die tijd overeen met de Greenwich tijd.george013 schreef:Op beide genoemde sites zie ik geen klok staan.
De zomertijd is overal al wel begonnen, dus dat zou niet zo'n probleem zijn. En ik kan het natuurlijk ook gewoon doen voor iedereen in onze tijdzone. Dan heb ik bijna iedereen gehad.Roelof schreef:Nee, want wij hebben leden die in andere tijdzones zitten.Patrick schreef:Wellicht moet ik even een query bouwen om ieders zomertijd aan te zetten...
Patrick schreef:De zomertijd is overal al wel begonnen, dus dat zou niet zo'n probleem zijn.Roelof schreef:Nee, want wij hebben leden die in andere tijdzones zitten.Patrick schreef:Wellicht moet ik even een query bouwen om ieders zomertijd aan te zetten...
Bijna iedereen op het forum zit op CET, maar het forum kent volgens mij alleen maar offsets en je hebt GMT+1 gebieden die geen CET zijn en ook geen zomertijd kennen. Ik weet zelfs niet zeker of iedereen met CET zomertijd heeft.Patrick schreef:En ik kan het natuurlijk ook gewoon doen voor iedereen in onze tijdzone. Dan heb ik bijna iedereen gehad.
Gewoon niet doen.Patrick schreef:Iedereen op dezelfde tijdzone zetten is natuurlijk wel makkelijk, maar ook erg klantonvriendelijk. Waarom zouden wij moeten voorschrijven aan mensen die in het buitenland verblijven in welke tijdzone men zit?
Nee hoor, niet overal wordt een zomertijd aangehouden.Patrick schreef: De zomertijd is overal al wel begonnen, dus dat zou niet zo'n probleem zijn.
Nog eens even gekeken. Je hebt gelijk. Excuus,george013 schreef:Even gecontroleerd. Die japans site. Laatste reactie 3 uur geleden, tijd laatste reactie 2011.4.17. Is er zelfs al zondag. Puur lokale tijd.
Er is mij geen forum bekend die de GMT-tijd aanhoudt tenzij deze tijd samenvalt met de lokale tijd.Maar goed, waar het om gaat is dat er een universele tijd wordt aangehouden, onafhankelijk van tijdzones of ingestelde tijden op PC's om een chronologische volgorde van reacties vast te leggen. Ik denk dat dat wel duidelijk is.
De tijden kloppen nu. Maar alle tijden "GMT +1 uur (zomertijd)". Roelof zal de zomertijd wel niet aangevinkt hebben, dus bij mij +1uur.Dat laatste is ook duidelijk als je bedenkt dat Roelof die weergave op GMT+2 heeft moeten zetten om die zomertijd die daarin eigenlijk geen rol heeft, te kunnen omzeilen in de weergave van de tijd als je niet ingelogd bent.