Onlangs een foto per ongeluk vanuit ViewNX 2 in de trash geplaatst. Geen bevestigingsvraag gekregen of ik daadwerkelijk de foto wil verwijderen en ook komt de foto niet in de trash te staan. Resultaat lijkt dus te zijn dat de foto direct permanent verwijderd is. Ik heb volgende vragen:
1. Heb ik iets over het hoofd gezien en kan ik toch op een of andere manier de foto terugkrijgen (heb ook gekeken in de system trash maat ook daar niets)
2. Kan geen instelling vinden in ViewNX 2 om bij het verwijderen van foto's eerst een bevestigingsmelding te krijgen cq. ook niet dat niet direct de foto permanent verwijderd wordt maar eerst in de trash. Is die instelling wel mogelijk en hoe?
Als iemand mij hierbij kan helpen, dan zou ik heel blij zijn.
Alvast bedankt.
ViewNX 2 Trash
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: ViewNX 2 Trash
Normaal zou die in de prullenbak blijven.
Of je het terug kunt halen ligt aan een paar zaken. Je kunt het mogelijk terughalen als:
- Het het een aparte directory betreft waar de bestanden stonden, wat niet de systeem directory is.
- Je niks anders naar die directory hebt geschreven.
Dan heb je een recovery programma nodig.
Zoek binnen het forum op "recovery" en je krijgt beslist reacties met software die ervoor geschikt is.
Of je het terug kunt halen ligt aan een paar zaken. Je kunt het mogelijk terughalen als:
- Het het een aparte directory betreft waar de bestanden stonden, wat niet de systeem directory is.
Dan heb je een recovery programma nodig.
Zoek binnen het forum op "recovery" en je krijgt beslist reacties met software die ervoor geschikt is.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Maak hier maar vanLéon Obers schreef: - Het het een aparte directory betreft waar de bestanden stonden, wat niet de systeem directory is.
- Als er niet naar die partitie geschreven is.
Op een harde schijf kunnen 1 of 100 directories staan, tijdens het formatteren wordt niet ingedeeld welke ruimte voor welke directory is (logisch), waardoor die verspreid kunnen staan over de gehele schijf (partitie).
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ja foutje, bedoel ik ook. Schrijf het alleen verkeerd neer.
(Daarom heb ik het ook juist over een andere partitie ten opzichte van een systeem partitie, want op een systeem partitie wordt constant wel iets bij- of afgeschreven, gewoon al in het gebruik van de computer en programma's).
(Daarom heb ik het ook juist over een andere partitie ten opzichte van een systeem partitie, want op een systeem partitie wordt constant wel iets bij- of afgeschreven, gewoon al in het gebruik van de computer en programma's).
Vriendelijke groet, Léon Obers