Een vraag over een iPad of andere tablet
- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb gekeken of deze vraag (recentelijk) gesteld is maar kan het niet vinden dus ik stel de vraag:
Wat vinden jullie van de iPad? Hebben jullie ervaring met de iPad of een ander merk tablet?
Er zijn veel tablets op de markt en net zoveel besturingssystemen in versies, en er komen meer tablets bij. De iPad lijkt nog steeds marktleider maar als je informatie zoekt over dit apparaatje kom je net zoveel voorstanders als tegenstanders tegen. Daarom mijn vraag hier want dit is geen pro- of anti-Appel forum…
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Groet,
JW
Wat vinden jullie van de iPad? Hebben jullie ervaring met de iPad of een ander merk tablet?
Er zijn veel tablets op de markt en net zoveel besturingssystemen in versies, en er komen meer tablets bij. De iPad lijkt nog steeds marktleider maar als je informatie zoekt over dit apparaatje kom je net zoveel voorstanders als tegenstanders tegen. Daarom mijn vraag hier want dit is geen pro- of anti-Appel forum…
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Groet,
JW
Re: Een vraag over een iPad of andere tablet
de verkoopcijfers spreken voor zich, lijkt me. voorlopig is de appstore veel voller dan welke andere store dan ook en daar zit 'm toch het voordeel in. Windows7 tablets zijn kansloos, dus daar zou ik zowieso niet naar kijken.
ajuus
emiel
ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
I-pad is leuk en mooi. Maar veel te beperkt vind ik persoonlijk. tenzij ze veel aanpassingen hebben gedaan in versie 2 zoals flash ondersteunen.. volgens mij zit er wel usb(dmv verloopstekker) in versie 2.....maar dat weet ik niet zeker. Tevens is i-pad een hype en daarom veel te duur! maar als je deel uit wil maken van de way of life van Apple is het natuurlijk wel een hebben ding.
Persoonlijk zal ik nooit afstappen van mijn notebook/leptop. als je geld genoeg hebt dan koop je hem voor erbij. Maar bedenk goed dat je niet met de goedkoopste versie de winkel uitloopt. je wil wel de de 32 gb met 3 g natuurlijk anders heb je er niet zoveel aan. ohhja en een hoesje. ben je toch ruim € 800,- verder.
Als je al een mac hebt staan thuis dan is het wel een beetje een ander verhaal natuurlijk. maar dan had je waarschijnlijk niet deze vraag gesteld.
Persoonlijk zal ik nooit afstappen van mijn notebook/leptop. als je geld genoeg hebt dan koop je hem voor erbij. Maar bedenk goed dat je niet met de goedkoopste versie de winkel uitloopt. je wil wel de de 32 gb met 3 g natuurlijk anders heb je er niet zoveel aan. ohhja en een hoesje. ben je toch ruim € 800,- verder.
Als je al een mac hebt staan thuis dan is het wel een beetje een ander verhaal natuurlijk. maar dan had je waarschijnlijk niet deze vraag gesteld.
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Neem een android pad. Goedkoper en makkelijker om aan apps te komen. En net zo goed
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Hier wil ik toch even op inpikken.plincky schreef:I-pad is leuk en mooi. Maar veel te beperkt vind ik persoonlijk. tenzij ze veel aanpassingen hebben gedaan in versie 2 zoals flash ondersteunen.. .
Om te beginnen, let even op de benaming: het is de iPad en niet I-Pad. Komt vrij onprofessioneel over, alsof je niet weet waarover je praat.
Flash, het grootste argument voor alleman:
Waarom zou je Flash nodig hebben? Ik heb al lang de iPad, ook de iPhone, en ik heb Flash echt nog nooit gemist. Er zijn toffe applets geschreven in Flash, dat is waar, maar hiervan zijn zeker alternatieven voor handen. Als ik op mijn computer naar een filmpje kijk, via een Flash-player, is mijn CPU zwaar belast (overdreven veel voor hetgeen het juist zou moeten doen), wordt de computer ontzettend heet, en daalt de batterij duur sterk. Dit wil ik zeker niet in mijn tablet.
"Maar de andere tablets hebben wel Flash", wel, die hebben een 'stuk' Flash aanwezig. Ze kunnen dus bepaalde Flash zaken tonen (denk aan Flash banners op websites etc), maar de zware interactieve zaken (Flash CMS bv) gaan alleszins niet, of niet soepel draaien. No way! Geef mij maar een Flash-vrije wereld, zeker bij het surfen op websites.
Er is inderdaad een Camera-Kit verkrijgbaar. Deze bevat een SD-kaartlezer, en een USB-poort om digitale camera toestellen met de iPad te verbinden. Echter vind ik de mogelijkheden die Apple je dan geeft zeer onvoldoende: Je kan fotos importeren. punt. Ik had graag de optie gehad om gewoon de fotos even schermvullend te zien, niet noodzakelijk om ze te importeren. Op groter scherm zie je namelijk sneller of je foto echt goed gelukt is, of niet. Hopelijk voegt Apple dit nog toe.plincky schreef: volgens mij zit er wel usb(dmv verloopstekker) in versie 2.....maar dat weet ik niet zeker. Tevens is i-pad een hype en daarom veel te duur!
Bovenstaande zaken zijn zeer persoonlijk, dus pik ik niet op in. De iPad 32GB met 3G kost 699E en een hoesje vind je voor gemiddeld 50E.plincky schreef:maar als je deel uit wil maken van de way of life van Apple is het natuurlijk wel een hebben ding. Persoonlijk zal ik nooit afstappen van mijn notebook/leptop. als je geld genoeg hebt dan koop je hem voor erbij. Maar bedenk goed dat je niet met de goedkoopste versie de winkel uitloopt. je wil wel de de 32 gb met 3 g natuurlijk anders heb je er niet zoveel aan. ohhja en een hoesje. ben je toch ruim € 800,- verder. Als je al een mac hebt staan thuis dan is het wel een beetje een ander verhaal natuurlijk. maar dan had je waarschijnlijk niet deze vraag gesteld.
Als eerste heb je de vraag of je 3G nodig hebt of niet. Verder moet je denken of je constant veel data met je wilt meesleuren.
Voor veel mensen is de 16GB heus meer dan voldoende! Als je dan nog niet vaak op verplaatsing bent, m.a.w. steeds WiFi in de buurt hebt, of een GSM die kan tetheren etc, dan is de 3G versie ook maar een overbodige kost. Zo bekom je al een iPad van 479 Euro.
Uiteraard kan je de iPad niet vergelijken met een netbook. Mensen die de iPad vergelijken met een netbook of laptop moeten dringend eens bekijken wat de iPad juist is. De iPad is een multimedia device: Het stelt je in staat om op een zeer aangename manier te surfen, mailen, chatten, fotos bekijken, fotos bewerken in lichte mate etc, maar verwacht nu geen OS waarbij je hop Photoshop kan opengooien en al je bestanden kan gaan processen... De gebruikservaring met de iPad, zeker het surfen, is fantastisch: letterlijk: touch where you want to go, scroll, zoom, rotate, ... ' . Toch is de iPad ruim voldoende voor een groot deel, doorsnee mensen, wat ze met hun vaste computer doen (eens mailen en surfen). De andere groep mensen durft een tabblet te kopen om 's avonds eens weer niet achter die computer te zitten, maar relaxt in de zetel nog wat te surfen/chatten etc.
Er is dus duidelijk een verschil qua gebruik/doel van de iPad en een computer. Wil jij nu met Windows Vista op een tablet werken? (los van het feit dat het Windows is, maar ik doel dus: wil je met een computer OS, op een tabblet werken?) Nee, de iPad heeft een eigen OS, speciaal ontworpen voor het gebruiksgemak via touch-schermen, en dat merk je!
Je hebt ook nog de Android Pad. De introductiefilm zag er goed uit. Ik heb er nog geen ervaring mee, dus ik spreek er niet negatief, of positief over, maar reageren op de berichten van plincky wou ik hier nu wel even doen.
Concreet: Denk je dat een tablet-OS aan jouw noden/verwachten voldoet?
Zoja: snuffel even rond en vergelijk die Android-tablets, bekijk eens de iPad. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de iPad (al kan ik niet vergelijken met Android).
Zonee: kijk even richting de netbooks (of de MacBook Air)
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Hahaha volgens mij is het me gelukt om een Apple fan te tackelen
je bent gewend dat niet alles compatible is, maar ik wil graag wel af en toe lekker dom op dumpert kijken ofzo. Moet Apple na geven...... Ze zeggen "wij vinden flash slecht".......... en iedereen die een Apple heeft vind het prima. lol.
Ik werk in de grafische industrie en iedereen om me heen heeft zo'n gek ding. altijd leuk om ff te jennen en een opmerking te maken.
En op je vraag of ik een andere tablet zou kopen? Nee., ik zou nooit zonder een toetsenbord kunnen! (en nee ik wil er niet aan wennen als dat je volgende punt is.)
En wat is er nu zo nieuw aan tablet's ??? ik verkocht die dingen al van viewsonic in 2003/4.. natuurlijk wel met de techniek van 2003.
Maak je vooral niet druk om wat ik schrijf of zeg. iedereen zijn eigen mening toch?

Even voor de duidelijkheid ik ben geen professionele (sinds wanneer moeten we ons hier gedragen als zodanig?) en ben ook geen I-pad verkoper. Ik heb wel zo'n I-pad een maandje in huis gehad via mijn werk. maar ik persoonlijk vind het niks.JelleDL schreef:Hier wil ik toch even op inpikken.plincky schreef:I-pad is leuk en mooi. Maar veel te beperkt vind ik persoonlijk. tenzij ze veel aanpassingen hebben gedaan in versie 2 zoals flash ondersteunen.. .
Om te beginnen, let even op de benaming: het is de iPad en niet I-Pad. Komt vrij onprofessioneel over, alsof je niet weet waarover je praat.
Dat je een I-pad en een I-phone hebt zegt al genoeg.JelleDL schreef:
Flash, het grootste argument voor alleman:
Waarom zou je Flash nodig hebben? Ik heb al lang de iPad, ook de iPhone, en ik heb Flash echt nog nooit gemist.

Ik werk in de grafische industrie en iedereen om me heen heeft zo'n gek ding. altijd leuk om ff te jennen en een opmerking te maken.

En op je vraag of ik een andere tablet zou kopen? Nee., ik zou nooit zonder een toetsenbord kunnen! (en nee ik wil er niet aan wennen als dat je volgende punt is.)
En wat is er nu zo nieuw aan tablet's ??? ik verkocht die dingen al van viewsonic in 2003/4.. natuurlijk wel met de techniek van 2003.
Maak je vooral niet druk om wat ik schrijf of zeg. iedereen zijn eigen mening toch?
Dumpert kun je zonder problemen kijken op de ipad
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Aaah ok inmiddels wel dus? met een jailbreaken zeker? of heeft dumpert een ipad website tegenwoordig?
Werkt Navigon op een iPad?
Welke Nikon software doet het voor evt kleine fotobewerkingen? Of heeft de iPad een eigen app dit dat goed kan?
Jammer van Flash maar daar is mee te leven. Hoewel het natuurlijk een kleine moeite is dit wel te ondersteunen.
Wel uitkijken met aanschaffen van apps. Het is mij met de iPhone een keer gelukt een app aan te schaffen zonder daarvoor enige toestemming te geven. (inmiddels heb ik door dat je aanschaffen vanuit een app kunt uitzetten). Overigens per mail hierover fantastisch geholpen door het iTunes team.
Welke Nikon software doet het voor evt kleine fotobewerkingen? Of heeft de iPad een eigen app dit dat goed kan?
Jammer van Flash maar daar is mee te leven. Hoewel het natuurlijk een kleine moeite is dit wel te ondersteunen.
Wel uitkijken met aanschaffen van apps. Het is mij met de iPhone een keer gelukt een app aan te schaffen zonder daarvoor enige toestemming te geven. (inmiddels heb ik door dat je aanschaffen vanuit een app kunt uitzetten). Overigens per mail hierover fantastisch geholpen door het iTunes team.
Laatst gewijzigd door Tien op wo mei 25 2011 9:18 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Ja, Ik heb de iPad gehad, doorverkocht aan mijn zus en heb nu een witte iPad 2. Prachtig ding. Heel handig en heel gebruiksvriendelijk. Van zichzelf kan hij al veel en er is een grote hoeveelheid apps voor alles wat je er nog mee zou kunnen willen. Daarnaast kun je ook alle iPhone apps installeren en opblazen tot Full Frame, maar dat ziet er niet zo mooi uit.JW17 schreef:Wat vinden jullie van de iPad? Hebben jullie ervaring met de iPad of een ander merk tablet?
Groet,
JW
Ik heb geen andere tablets gezien of geprobeerd, dus een vergelijking kan ik niet maken. Hij integreert uitstekend met andere Apple producten.
Over het flash-issue: er zijn geen tablets die fatsoenlijk flash ondersteunen. Niet van Apple en niet van andere fabrikanten. Er zijn al helemaal geen telefoons die flash fatsoenlijk ondersteunen. Apple is alleen de enige die dit hardop zegt en ook nog eens 80% van de markt in handen heeft. Daarom wordt er zo op de iPad gezeurd als het over flash gaat. De meeste sites met video ondersteunen inmiddels ook HTML5, zodat je flash helemaal niet mist en vrijwel alle bedrijfssites hebben ook een non-flash versie. Ik zou me daar niet zo druk over maken. Ga eens naar een Apple verkooppunt en speel eens een half uurtje met zo'n ding. Je weet dan snel genoeg of het wat voor je is of niet.
Een factor die Apple wel goed voor elkaar heeft is het updaten van de systeemsoftware. Dat is heel eenvoudig en Apple heeft dat helemaal in eigen hand. Met Android tablets ben je afhankelijk van de hardware fabrikant of een update van Android over een jaar ook naar jouw model wordt doorgezet of niet.
Succes,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
volgens mij niet. alleen via internet "viber"... een soort skype.
voor bellen heb je een ipad met belfunctie. dat noemen ze een iphone.

- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Even zoeken in de appstrore op "Navigon": http://itunes.apple.com/nl/app/navigon- ... 79293?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;Tien schreef:Werkt Navigon op een iPad?
Wel uitkijken met aanschaffen van apps. Het is mij met de iPhone een keer gelukt een app aan te schaffen zonder dat ik daarvoor enige toestemming te geven. (inmiddels heb ik door dat je aanschaffen vanuit een app kunt uitzetten).
Antwoord dus: ja!
Let erop dat alleen de 3G-versie van de iPad ook GPS aan boord heeft en dat het geheel wel heel groot is om op je dashboard te plakken.
Nikon heeft geen software voor de iPad. Zoek even in de appstore in de categorie fotografie en je hebt alle mogelijke apps die je zou kunnen willen hebben.
Bij aanschaf op de telefoon zelf heb je enkele minuten na aankoop van een app of een in-app aankoop dat je bij een volgende aankoop niet opnieuw om je wachtwoord wordt gevraagd. Ik dacht dat dat 5 minuten was. Bij aankopen in iTunes word je trouwens na de eerste aankoop helemaal niet meer om je wachtwoord gevraagd zolang je ingelogd blijft. Gewoon goed blijven kijken wat je doet.
Je opmerking over Flash is onzin. Het kost veel moeite en Adobe weigert die moeite al jaren te nemen en blijft flash uitmelken, maar innoveert niet.
Groeten,
Marnix
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Face Time!plincky schreef:volgens mij niet. alleen via internet "viber"... een soort skype.
Kun je moeiteloos mee videobellen tussen alle Apple producten. Werkt best goed. Skype is er ook voor de iPad2. De eerste iPad heeft geen camera, dan wordt skype een beetje lastig...
Gr,
Marnix
Bedoelde inderdaad Skype (vandaar edit daarna) maar zie dat dat gewoon goed kan idd. Navigon op mijn iPhone werkt enkel met een abonnement van t-Mobile (en daarmee gratis). Was ff benieuwd (kan daar niet achter komen) of dat ook geldt voor de iPad (gezien het feit dat daar geen gsm-chip in gaat).plincky schreef:volgens mij niet. alleen via internet "viber"... een soort skype.
Het lijkt me, zelf als tevreden iPhone gebruiker, een geweldig ding voor mijn vrouw.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
Dank je voor je overige reacties. Flash wordt wel ondersteunt door Mac OS dus zoveel werk lijkt het me niet om dit verder door te voeren. Maar goed, ik ben daarin geen expert en zoals gezegd, missen doe ik het nog niet al vind ik het wel een gemiste kans voor de iPhone/iPad in het algemeen (gezien de oprukkende concurrentie).MvBoetzelaer schreef: Je opmerking over Flash is onzin. Het kost veel moeite en Adobe weigert die moeite al jaren te nemen en blijft flash uitmelken, maar innoveert niet.