Op http://www.flickr.com" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik pas een panorama geplaatst van 18Mb, daar kan je dus grote foto's kwijt. En nee, je hoeft geen pro-abonnement te nemen, als non-pro kan je dacht ik 300 Mb kwijt.
Mij overkomt hetzelfde en ik denk iedereen die met "opzichtige apparatuur" in de rondte loopt wel eens een keer. In mijn geval laat ik bepaalde evenementen of gebeurtenissen maar een bepaalde tijd staan en verwijder ze dan na een week of twee. De gemailde geinteresseerden hebben dan ruimschoots te tijd om "hun" foto's er van af te halen.
Uitwisselen foto's
- Arthur Mol
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Uitwisselen foto's
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
- Arthur Mol
- Forumlid
- Contacteer:
Voor professionele fotografen die er hun boterham mee moeten verdienen is dit misschien wel een mooie oplossing, maar ach, die enkele ziel die mijn foto's mooi vind mag ze wel hebben. 

- Arthur Mol
- Forumlid
- Contacteer:
Maak met je foto's deel uit van een website met een gemakkelijke url. In jouw geval zou http://www.zelfontspanner.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gemakkelijk te onthouden zijn. En zal ik je eens wat vertellen..? Die is nog vrij! Dus hup, als de kippen registreren die domeinnaam! 

- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Sinds dat ik een eigen site heb ook gelijk maar eigen visitekaartjes laten drukken - zijn een aantal goedkope adressen voor zoals Vistaprint en Overnightprints. Geloof dat ik bij de laatste ongeveer 33 euro betaalde voor 500 stuks gelamineerde kaartjes met meerkleurendruk en anders gekleurde achterkant. Dat deelt makkelijk uit bij evenementen en daarbij hebben mensen dan jouw e-mail adres; m.a.w. ze moeten jou een mail sturen voordat je hun de foto's kunt sturen. Sturen ze geen mailtje dan hebben ze blijkbaar toch geen interesse of zijn het vergeten (wat bij mij op hetzelfde neer komt) - en dat scheelt je weer wat werk.
Om foto's te versturen gebruik ik af en toe dropbox. Af en toe omdat veel mensen het gewoon niet kennen. Verder verstuur ik verkleinde bestanden via de mail en als ze enkele grote bestanden willen doe ik dat ook via de mail. Willen ze wat meer bestanden dan doe ik het meestal ouderwets; op CD branden, in een bubbeltjes envelop en op de post.
Om foto's te versturen gebruik ik af en toe dropbox. Af en toe omdat veel mensen het gewoon niet kennen. Verder verstuur ik verkleinde bestanden via de mail en als ze enkele grote bestanden willen doe ik dat ook via de mail. Willen ze wat meer bestanden dan doe ik het meestal ouderwets; op CD branden, in een bubbeltjes envelop en op de post.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Die mogelijkheid om bestanden tijdelijk ergens online te zetten is toch voldoende?Zelfontspanner schreef: Ik heb geen eigen website oid. Wel een mogelijkheid om (grote) bestanden tijdelijk ergens online te zetten.
Hoe zou jij of los jij dit makkelijk en goedkoop op?
Bovendien hebben mensen bij een internet account altijd een stuk website- ruimte bij dat account.
Je hoeft helemaal geen website in de strikte zin van "website" in te richten om gewoon gebruik te maken van de ruimte die je ter beschikking hebt. Maak simpel gebruik van die ruimte.
Parkeer daar je bestanden in een bepaalde map, en maak een link naar die map. Kunnen mensen het er zelf afhalen. Binnen de gebruiksinstellingen van het website account zitten er meestal ook mogelijkheden om een map op een server gewoon als "directory" te kunnen bekijken. Dan hoef je niet voor elke foto een link te maken, maar alleen een verwijzing naar de map. Alle bestanden erin zijn dan zichtbaar en kunnen mensen dan aanklikken en downloaden.
Eventueel maak je een toegang via een wachtwoord, ook dat valt meestal standaard onder de mogelijkheden van de gebruikersinterface van het web-account.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ik heb diverse foto's op mijnalbum.nl staan link http://www.mijnalbum.nl/Album=GXZMMCRG" onclick="window.open(this.href);return false; kost mij bijna niks betaal voor eerste jaar € 9,48 voor 25.000,00 MB de foto's mogen maximaal 16 MB groot zijn en kunnen daar ook vanaf gedownload wordenZelfontspanner schreef:Dankjewel allemaal voor de nuttige tips en antwoorden.
Ik heb inmiddels een eenvoudig url ergens verkregen en enkele briefjes uitgeprint en in de fototas gestopt met daarop de url en een emailadres.