Sinds korte tijd ben ik ook gaan fotograferen,nu leen ik de camera een D300 van Gisela.
Dat is natuurlijk geen ideale oplossing,we hebben nou de deal gemaakt ,dat Gisela een nieuwe camera krijgt, en ik de D300 van haar,
overstappen naar FX formaat is voor ons geen optie.
Zelf speelde ze al met de gedachte een D300s gebruikt (als je ze dan al tweedehands krijgt) te kopen,maar vindt dat ze de meerwaarde
van een D300s wel erg duur moet betalen,en dat er buiten het filmen ,niet veel verschil is tussen de twee toestellen.
Dan blijft er niet erg veel meer over,wel hoorde en lazen we hier op het forum dat er een opvolger van de D300,de D400 vermoedelijk aankomt.
Je zou dan een D400 kunnen kopen,of er nog een D300 erbij kunnen nemen, die dan weer een stukje goedkoper zal zijn.
Al bij al is het geen erg groot dilemma,als iemand een andere oplossing weet ,heel graag.
Groetjes uit het Zuiden.
Jac.
Welke camera.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Welke camera.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Welke camera.
Er is m.i. nog niet echt een 'natuurlijke' upgrade voor een D300 in de zin dat ik bij zo'n upgrade tenminste een generatie zou willen overslaan. En een D300S is zoals jullie ook al schrijven, niet echt een 'nieuwe generatie'.
FX is geen optie. Dan blijft er niet veel over, tenzij de D7000 in beeld komt. Maar of die nou alles afwegend een upgrade is t.o.v. een D300
Of je moet toch proberen een D300S goedkoop te pakken te krijgen (MediaMarkt actieweek?)
FX is geen optie. Dan blijft er niet veel over, tenzij de D7000 in beeld komt. Maar of die nou alles afwegend een upgrade is t.o.v. een D300

Of je moet toch proberen een D300S goedkoop te pakken te krijgen (MediaMarkt actieweek?)
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Re: Welke camera.
Een tweedehands D90 is een optie. Niet duur, de prestaties zijn gelijk aan de D300, het is alleen even wennen aan de andere layout.